یادداشتی از ام البنین فتوحی؛

عدم ثبات مدیریتی؛ استخوانی لای زخم‌های رشت | کمیسیون‌های شورا همچنان بدون طرح و برنامه

یک فعال اجتماعی و رسانه ای نوشت: همانطور که خودشان از جواب های شهردار قانع نشدند مطمئن باشند مردم نیز با یک عذرخواهی آنها قانع نمی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ام البنین فتوحی در یادداشتی نوشت:

گویا پایانی ندارد قصه پر غصه عدم ثبات مدیریت شهری رشت و همچون استخوانی لای زخم، شهر رشت را می آزارد.

شورای ششم شهر رشت که با شعار شورای انقلابی و هم دل و همیار شکل گرفت آن، هنوز یکسال نشده، شهرداری را که به گفته خود از بین ۴۰ نفر با رزومه های خوب انتخاب کرده بود را دوبار به پای میز استیضاح کشانده است.

در این دومرحله سوالاتی از شهردار پرسیده می شود که جای تاسف دارد چرا که این سوالات اکثرا پاسخی عیان دارند و خود اعضای شورای رشت واقف هستند که نه تنها این شهردار بلکه هر شهردار دیگری بیاید امکان رفع و یا برطرف کردن این سوالات در این مدت زمان را ندارد.

در ابتدای انتخاب شهردار فعلی، بسیاری معتقد بودند که ایشان برای این کار مناسب نیست و مخالفانی از بیرون داشت اما شورا با آگاهی و دانستن نقاط ضعف و قوت سید امیرحسین علوی، رای به شهردار شدنش دادند.

اما هنوز سه ماه از مدیریت علوی نگذشته بود که زمزمه های طرح سوال و استیضاح آغاز شد آن هم در اوایل سال زمانی بس نامناسب برای به خطر انداختن ثبات مدیریتی، چراکه این فرهنگ اشتباه در شهرداری ها حاکم است وقتی مسئله استیضاح مطرح می شود بسیاری دست از کار می کشند تا ببیند که سرانجام چه خواهد شد و همین مسئله باعث لطمه فراوان به بدنه شهر و مدیریت شهری و مانع پیشرفت امور در شهر خواهد شد.

در حال حاضر با این تورم افسارگسیخته در کشور و عدم ثبات در قیمت کالا و ترس در سرمایه گذاری، نبود ثبات مدیریتی، دافعه ای برای حضور سرمایه گذاران خواهد بود.

شورای شهر رشت که این گونه عملکرد شهردار را زیر ذره بین گرفته است آیا عملکرد خود را نیز می بیند؟ شورای ششم شهر رشت به جای گزارش دادن به مرد در این چند ماهه هر ماه با یک عذر خواهی خود را از پاسخ ها راحت می کند.

همانطور که خودشان از جواب های شهردار قانع نشدند مطمئن باشند مردم نیز با یک عذرخواهی آنها قانع نمی شوند.

کمیسیون های شورای رشت در این چند ماه هیچ طرح و برنامه جدیدی ارائه نداده اند و خودشان بارها گفتند که طرح ها و پروژه های نیمه تمام داریم و امکان طرح و برنامه جدید نیست.

اما متاسفانه همان پروژههای جدید را نیز با عدم همیاری با شهرداری متوقف می کنند.

البته این حق طبیعی شورا در نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است اما وقتی کارها در حال انجام است و این را نیز میدانند که هر شهرداری روش خود را برای مدیریت دارد؛ اینگونه نظارت های زیادی، سبب توقف و سکته در کارها خواهد شد.

حتی اگر تصمیم به این بگیرند که شهردار دیگری را منصوب کنند، در این بازه زمانی و با این بی سامانی بازار ارز و تورم افسارگسیخته، هر مدیری دیگر بیاید حتی اگر اجرایی کار کرده باشد حداقل شش ماه زمان میبرد که این سازمان عریض و طویل را بشناسد و کارها را آغاز کند.

شورای ششم برای جلب اعتماد مردم و بازگشت امید به شهر اگر ثبات مدیریت را حفظ و چند پروژه نیمه تمام را تمام کند به قولی که به مردم دادند قطعا عمل کردند.

امیدواریم آینده رشت برای شورا نیشینان بر همه چیز ارجح باشد و کنار شهرداری که خود انتخاب کرده اند، بمانند تا لبخند بر لبان شهر رشت باز گردد.

Share