رسانه‌های روسیه اعلام کردند؛

شهر «لیسیچانسک» واقع در لوهانسک به تصرف روسیه درآمد

رسانه‌های روسیه اعلام کردند که شهر «لیسیچانسک» واقع در لوهانسک به تصرف نیروهای تحت امر مسکو درآمده است؛ وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ریانوستی، شهر «لیسیچانسک» واقع در لوهانسک از سوی نیروهای ارتش روسیه به تصرف درآمد.

شبه نظامیان اوکراینی با خروج از شهر، برخی از ساختمان‌های مهم اداری از جمله شهرداری را منفجر و ویران کردند. طی ۳ روز گذشته، ارتش روسیه به همراه جنگنده‌های واحدهای LPR، پالایشگاه نفت لیسیچانسک، معدن ماتروسکایا، کارخانه ژلاتین و روستای توپولوکا را نیز آزاد کردند.

«رمضان قدیروف» رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن ساعاتی پیش در پیامی از محاصره کامل شهر «لیسیچانسک» واقع در لوهانسک خبر داده بود.

رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن در پیامی تلگرامی در این خصوص نوشته بود: محاصره کامل شده است و باید گفت که حمله‌ای تمام عیار به شهر به زودی آغاز خواهد شد. دشمن جایی برای رفتن ندارد؛ زیرا همه مسیرهای داخل و خارج شهر مسدود شده است.

همچنین خبرگزاری تاس در این رابطه گزارش داده بود که نیروهای روسی از ۵ جهت وارد لیسیچانسک شده و نیروهای اوکراینی را گیرانداخته اند.

پیشتر رسانه اعلام کرده بودند که نیروهای روسی پس از به دست گرفتن کنترل کامل شهر «سیویرودونتسک» در دونباس، به سوی لیسیچانسک پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر مذکور را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین‌های مرتفع‌تر در لیسیچانسک در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» ادعا کرده است.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بود. این مسئله موجب تأثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می‌شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه دونباس (شامل دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آن‌ها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

Share