نماینده اوکراین در سازمان ملل:

مجمع عمومی سازمان ملل باید از روسیه بخواهد که حمله به اوکراین را متوقف کند

نماینده اوکراین در سازمان ملل گفت: برای اولین بار جنگی تمام عیا در اروپا در جریان است. همه می دانند که روسیه این جنگ را به همراهی بلاروس این جنگ را علیه ما آغاز کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از العالم، سرگئی کیسلیتسا نماینده اوکراین در سازمان ملل متحد، در جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنگ در اوکراین گفت: ارتش روسیه با موشک‌های گراد شهر خارکی یف را هدف قرار داده است.

وی افزود: روسیه نیروگاه چرنوبیل را اشغال کرده و از آن زمان سطح تشعشعات افزایش یافته است.

نماینده اوکراین خاطرنشان کرد، نیروهای روسیه به حمله به مهدکودک ها، مدارس و آمبولانس‌ها ادامه می‌دهند.

وی افزود: سازمان ملل متحد باید از روسیه بخواهد که عملیات نظامی‌اش را در اوکراین متوقف کند.

بورل: کارزار نظامی روسیه را «وحشیانه» خواند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اشاره به تلفات سنگین غیرنظامیان در جریان حملات اخیر به اوکراین گفت: «کارزار نظامی روسیه در اوکراین “بیش از پیش وحشیانه شده است.»

آقای بورل در پایان نشستی با وزاری دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد تاکید کرد: «کارزار نظامی روسیه بیش از پیش وحشیانه‌تر شده و نیروهای مسلح اوکراین با شجاعت تمام در حال مقابله هستند.»

وی تاکید کرد که اکنون کی‌یف، خارکیف و ماریوپل در حال مقاومت در برابر حملات سنگین نظامیان روسیه هستند.

لندن دارایی های تمام بانک های روسیه را مسدود می کند

وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش تحریم‌ها علیه بخش مالی روسیه را در واکنش به تهاجم نظامی به اوکراین تشدید خواهد کرد.
این اقدامات به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی بریتانیا به ویژه با مسدود کردن دارایی‌های تمام بانک‌های روسیه ادامه خواهد یافت.

لیز تراس که در پارلمان بریتانیا سخن می‌گفت همچنین افزود: «ما در روزهای آینده سیاست مسدود کردن کامل دارایی‌های کلیه بانک‌های روسیه را به اجرا خواهیم گذاشت و به دنبال هماهنگی با متحدان خود هستیم».

سفیر روسیه در سازمان ملل: تلاش اوکراین در پیوستن به ناتو تهدیدی برای امنیت ما است

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در این نشست اضطراری که با هدف یافتن راه های حل مناقشه جاری در شرق اوکراین برپا شده اوکراین را به نقض مفاد توافقنامه‌های سال ۲۰۱۵ مینسک متهم کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل سپس تاکید کرد که کی‌یف چایگاه و موقعیت ویژه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را نادیده گرفته است.

وی همچنین یادآور شد که شهروندان این مناطق در برابر حملات اوکراین که از حمایت غرب برخوردار است از روسیه کمک خواستند.

سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت که روسیه آغاز‌گر خصومت‌ها نبود و تنها برای پایان دادن به جنگ وارد عمل شد.

وی اتهام‌های مطرح شده از سوی همتای اوکراینی خود در باره حمله روسیه به مناطق مسکونی و محیط‌های آموزشی و مراکز درمانی را رد کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد همچنین تلاش اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را تهدیدی برای امنیت کشورش توصیف کرد.

Share