در بیانیه‌ای مطرح شد؛

کاخ سفید: حمله روسیه به اوکراین احتمالا پس از بازی‌های المپیک آغاز شود

مشاور امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده نمی‌تواند پیش بینی کند که روسیه چه زمانی «تهاجم خود به اوکراین» را آغاز خواهد کرد، اما به احتمال قوی پس از بازی‌های المپیک زمستانی چین آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کاخ سفید اعلام کرد که نمی‌تواند تاریخ خاصی را برای آغاز «حمله» روسیه به اوکراین تعیین کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند تاریخ خاصی را برای آغاز «حمله» روسیه به اوکراین تعیین کند.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده نمی‌تواند پیش بینی کند که روسیه چه زمانی «تهاجم خود به اوکراین» را آغاز خواهد کرد، اما به احتمال قوی پس از بازی‌های المپیک زمستانی چین آغاز شود.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده نمی‌تواند پیش بینی کند که روسیه چه زمانی تهاجم خود به اوکراین را آغاز خواهد کرد و هر لحظه ممکن است این اتفاق بیفتد.

سالیوان افزود: ما نمی‌توانیم روز دقیقی را پیش‌بینی کنیم، اما مدتی است تأکید می‌کنیم که اکنون در مرحله‌ای هستیم که در آن روسیه می‌تواند هر روز تهاجم و کارزار نظامی گسترده خود را در اوکراین آغاز کند و این شامل هفته آینده قبل از پایان بازی‌های المپیک می‌شود.

وی احتمال داد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است پس از بازی‌های المپیک زمستانی چین که در ۲۰ فوریه به پایان می‌رسد، آغاز شود و دولت جو بایدن رئیس جمهوری نیز همچنان این امکان را برای روسیه می‌داند که «یک مسیر دیپلماتیک» را انتخاب کند و احتمالا این حمله اصلا رخ ندهد.

سالیوان تاکید کرد: آمریکا لیستی از تحریم‌های اقتصادی را تهیه کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد: واشنگتن از داده‌های اطلاعاتی درباره احتمال حمله روسیه پرده برمی‌دارد تا مانع حمله شود نه اینکه بخواهد آن را ترویج و تبلیغ کند.

این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دو روز گذشته طی نشست خبری در کاخ سفید حمله روسیه به اوکراین را «قریب‌الوقوع» خواند و گفت که ممکن است مسکو قبل از پایان بازی‌های المپیک در چین، اقدام به اشغال اوکراین کند.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ در پکن، پایتخت چین در ۲۰ فوریه به پایان خواهد رسید.

این در حالی است که بنا به گزارش‌های مطبوعاتی، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که حمله روسیه به اوکراین در ۱۶ فوریه آغاز می‌شود.

به گزارش روزنامه پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با متحدان خود در دو سوی اقیانوس اطلس مدعی شد که ممکن است روسیه در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به اوکراین حمله کند.

بنا به این گزارش، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همتایان خود گفت که – از نظر آمریکا – «حمله» روسیه به اوکراین ممکن است با بمباران موشکی و حملات سایبری آغاز شود.

یکی از منابع این روزنامه مدعی شد، این تماس رهبران نشان‌دهنده این است که حمله سایبری «قریب‌الوقوع» است؛ منبع دیگری نیز گفت، این گزارش‌های اطلاعاتی «دقیق و نگران‌کننده» هستند.

اخیرا با استقرار ۱۰۰ هزار تن از نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین، غرب و کی‌یف نسبت به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری به حساب نمی‌آید.

Share