مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت، اتحادیه اروپا نمی‌تواند با درخواست اعمال پرواز ممنوع بر فراز اوکراین موافقت کند، زیرا این امر منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت، اتحادیه اروپا نمی‌تواند با درخواست اعمال پرواز ممنوع بر فراز اوکراین موافقت کند، زیرا این امر منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.

جوزپ بورل در مصاحبه اختصاصی با «CNBC-TV۱۸» با تاکید بر اینکه ناتو در اوکراین مداخله نخواهد کرد زیرا عضو آن نیست، گفت، اتحادیه اروپا نفت و گاز روسیه را به دلیل وابستگی شدید تحریم نخواهد کرد.

بورل تصریح کرد، آمریکا واردات نفت و انرژی از روسیه را ممنوع کرده و انگلیس نیز گفته است که تا پایان سال واردات خود را به تدریج متوقف خواهد کرد؛ اما اتحادیه اروپا به دلیل وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه به این جریان نخواهد پیوست.

وی تاکید کرد، واردات نفت روسیه برای ایالات متحده بخش کوچکی به شمار می‌رود و تقریبا نیازی به آن ندارد؛ اما این موضوع برای اتحادیه اروپا صدق نمی‌کند، زیرا روسیه تامین کننده بزرگ انرژی آن است.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از واردات گاز روسیه به میزان قابل توجهی بکاهد و مصرف انرژی این کشور را تا پایان سال به میزان دو سوم کاهش خواهد داد.

بورل بار دیگر تاکید کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» تا زمانی که به یک کشور عضو حمله نشود مداخله نخواهد کرد.

وی گفت: ناتو از هر وجب از خاک خود دفاع خواهد کرد و به همین دلیل در اوکراین مداخله نخواهد کرد، زیرا عضوی از آن نیست.

جوزپ بورل بمباران بیمارستان کودکان در شهر محاصره‌شده ماریوپل را یک «جنایت جنگی نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

Share