برگزاری همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت

رونمایی از پوستر نشست شهرهای خلاق ایران | رسانه‌ها مظلومانه در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت میکنند

همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت با حضور مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سرپرست شهرداری رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران کل دستگاههای عضو ستاد راهبردی شهر خلاق در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر خم و تشکر از بانیان برگزاری این همایش اظهار کرد: به عنوان سرپرست شهرداری رشت امیدوارم که بتوانم با کمک همه مجموعه‌های شهری به ویژه میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر اقدامات مطلوب و سازنده‌ای در حوزه مباحث شهر خلاق انجام دهم.

سرپرست شهرداری رشت برگزاری نخستین برنامه شهر خلاق رشت در خرداد ماه را قدمی بسیار ارزشمند در راستای پیگیری موضوعات این حوزه از سوی مدیریت شهری دانست و یادآور شد: افتتاح گذر خوراک، تهیه برنامه فوق‌العاده درسی در مقاطع ابتدایی با موضوع شهر خلاق خوراک، پیگیری موارد متناسب با برندسازی، ایجاد شهر بدون کودک کار در راستای برندسازی شهری، حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک و برگزاری دومین همایش سالانه شهر خلاق در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از جمله مواردی است که نسبت به بسترسازی آن در ستاد راهبردی شهر خلاق اقدام کردیم.

 خدمت بین دانا اذعان کرد: درصددیم تا با همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر رشت و مجموعه‌های مدیریت شهری از جمله اداره کل ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان گیلان نشست شهرهای خلاق ایران را در هفته جهانی گردشگری در سطح ملی برگزار کنیم.

وی برگزاری رویدادهای استارتاپی با موضوع شهر خلاق را از دیگر اقدامات ستاد راهبردی شهر خلاق رشت دانست و اذعان کرد: شهرداری رشت در کنار موضوعات اشاره شده، تدوین برنامه‌های استانداردسازی ارائه خدمات را نیز به جدیت دنبال می‌کند.

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: با برگزاری این همایش نقش حائز اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، نقدهای سازنده، تشویق و ایجاد انگیزه جهت توسعه شهر خلاق رشت بیش از پیش عیان می‌گردد.

همچنین مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: رسانه‌ها در مباحث حول محور برندینگ شهر خلاق رشت رسالت و نقشی اثرگذار و مهم بر عهده دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه اعضای شورا در مباحث شورایی با گرایشهای مختلفی وارد شورا و عرصه مدیریت شهری می‌شوند، افزود: باور دارم که باید از تجارب و ظرفیتهای علمی و دانشگاهی شهر و استان گیلان برای توسعه شهری استفاده کنیم.

مجید عزیزی با اشاره بر اینکه نگاه علمی می‌تواند کمک بزرگی در حوزه مدیریت شهری باشد، استفاده از نگرش متخصصان شهر را از وعده‌های انتخاباتی خود ذکر کرد و اذعان داشت: کارگروه‌های مختلفی را در همین راستا در شورای اسلامی شهرستان رشت تشکیل دادیم و در اینجا نقش سایر اعضای شورا در این حوزه بسیار بی‌بدیل بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از رسانه‌ها مظلومانه در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت میکنند، اضافه کرد: این رسانه‌ها بدون حب و بغض نقد سازنده انجام میدهند و این نقد سازنده به خصوص در حوزه برندینگ و شهر خلاق موجب میشود، مدیریت شهری بهتر در جهت اهداف و رسالت خود حرکت کند.

لازم به ذکر است این همایش با پنل‌های تخصصی دکتر بابایی فعال گردشگری خلاق در خصوص شهرهای خلاق و جایگاه آن‌ها در توسعه پایدار شهری، میرپور در بخش رسانه و فضای مجازی، میلاد ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان در زمینه رسانه‌ها و مباحث شهر خلاق، آذری در بخش رادیویی و مباحث شنیداری رسانه‌ای و نظیری آستانه معاون سیمای استان هم در بحث رسانه پایان پذیرفت.

همچنین از پوستر نشست شهرهای خلاق ایران که قرار است در مهرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته جهانی گردشگری برگزار شود نیز رونمایی شد.

Share