دیارمیرزا گزارش می دهد

اپلیکیشن شهر هوشمند خلاق خوراک چه امکاناتی دارد؟ | از معرفی غذاها تا آداب و رسوم

۲۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) شهر رشت به طور رسمی از سوی ایرنا بوکووا،دبیرکل سازمان آموزشی،عملی و فرهنگی یونسکو مستقر در پاریس در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه خوراکشناسی ثبت گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آخرین جلسه شورا مهدی نوری هریس گفته بود که در فضای مجازی هر چه قدر جستجو می کنیم هیچ نشانی از اپلیکیشن شهر خلاق رشت وجود ندارد.

این اظهارات نوری هریس در حالی صورت میگیرد که اپلیکیشن شهر خلاق خوراک آذرماه سال جاری با حضور اعضای شورا رونمایی شده بود.

در همین راستا روح اله یزدانی رئیس سازمان فاوا شهرداری رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد اپلیکیشن شهر خلاق خوراک گفت: در ایام جشنواره شهر خلاق خوراک از این اپلیکیشن رونمایی شد و در ابتدا نسخه وب و بعد از آن نیز نسخه اپلیکیشن با آدرس ccg.rasht.ir در دسترس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مورد این اپلیکیشن هنوز تبلیغات گسترده ای نشده است، گفت: ابتدا قرار بود که زیر ساخت سامانه تهیه شده و در حال حاضر در فاز دوم یعنی دو زبانه کردن اپلیکیشن قرار داریم.

یزدانی با بیان اینکه برای تولید محتوا به زبان انگلیسی، این بخش در روابط عمومی در حال انجام است و باتوجه به حساسیت موضوع از دارالترجمه نیز استعلام گرفته می شود.

وی در مورد انتقاداتی که در مورد عدم فعال بودن این اپلیکیشن مطرح شده نیز به دیارمیرزا گفت: اپلیکیشن شهر خلاق خوراک فعال است ولی هنوز به صورت کامل معرفی نشده است.

رییس سازمان فاوا  در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد امکانات این اپلیکیشن گفت: طراحی به صورت ۲ زبانه (فارسی و انگلیسی امکان تعریف رستوران های استان گیلان و شهر رشت با قابلیت ثبت، ویرایش و حذف رستوران، امکان ایجاد گالری تصاویر شامل تصاویر سه بعدی، تصاویر معمولی و امکان ایجاد تصویر شاخص برای هر غذا، امکان بارگذاری ویدئو نقد و بررسی و معرفی هرغذا، امکان ثبت نظر، رتبه بندی و امتیازدهی به رستوران ها، مراکز توزیع غذا، منوهای غذایی و …، ایجاد بخش آموزش نحوه تهیه انواع غذاهای گیلانی، ایجاد بخش معرفی مواد اولیه برای طبخ، ایجاد بخش معرفی غذاهای فراموش شده استان به همراه دستور پخت، اتصال به سامانه پیامک جهت ارسال پیامک های ثبت نام و ورود، امکان آدرس دهی به رستوران ها و مجموعه های خوراکی بصورت آنلاین و اتصال به Google Map، امکان معرفی هتل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه های بومگردی برای مسافرین داخلی و خارجی جهت بهره مندی آنان از تنوع اقلیمی و غذایی، امکان معرفی و ثبت جاذبه های گردشگری استان گیلان به تفکیک هر شهر، امکان معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غذایی استان گیلان، امکان مدیریت تصاویر اسلایدر در Application، امکان دریافت گزارشات خطا از کاربران نرم افزار،پشتیبانی از تمامی مرورگرها (Opera ،Chrome ،IE ،Firefox و …)، امکان دسترسی در تمامی سیستم عامل های موبایل (IOS ،Android و …)، امکان درج بنرهای تبلیغاتی در بلاک های مشخص از جمله امکانات این اپلیکیشن است.

وی در مورد تولید محتوا هم اظهار کرد: رستورانداران و اصناف می توانند داده و اطلاعات خود را به روابط عمومی شهرداری ارسال کنند تا برای تامین محتوای این اپلیکشین استفاده شود.

Share