با دعوت به برگزاری میزگرد تخصصی

فاطمه قدیمی سکوتش را شکست | ۶ سال از زندگی‌ام را برای حفظ برند شهر خلاق خوراک گذاشتم

قدیمی با اشاره به اینکه عملکرد ۴ ساله شهرداری در این حوزه قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: تا زمان آقای نصرتی شهردار سابق رشت نمره قابل قبولی داشتیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه قدیمی مدیر سابق برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مبنی بر اینکه «یونسکو» شهرداری رشت را به پس گرفتن امتیاز “شهر خلاق خوراک” تهدید کرده، گفت: در ابتدا باید بگویم که بنده به تنهایی نمی‌توانم پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی استان را بدهم چون در حال حاضر مسئولیتی در این حوزه ندارم و به مدت ۵ ماه است که این مسئولیت به آقای قانع سپرده شده است.
قدیمی با بیان اینکه آقای امیرانتخابی به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ابتدا باید بگوید که آیا یونسکو به ایشان گفته که آیا عنوان شهر خلاق خوراک از رشت گرفته خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: یونسکو سه سطح دارد؛ کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران که چهار کشور را در بر می‌گیرد و در این حوزه ورود نمی‌کند و شبکه شهرهای خلاق که رشت زیر مجموعه این شبکه است.
وی ادامه داد: آیا از شبکه شهرهای خلاق خوراک به آقای امیرانتخابی ایمیل زدند! یا رییس یونسکو با ایشان صحبت کرده است؟ در ابتدا ایشان باید این مسئله را روشن کند که کلاً منظور از یونسکو کدام سطح و بخش است؟

عملکرد ۴ ساله شهرداری قابل دفاع است

مدیر سابق روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت با بیان این مطلب که برند شهر خلاق خوراک موضوعی نیست که با دعوا و درگیری حفظ شود، افزود: برای اینکه در این مدت باقیمانده بتوانیم این برند را حفظ کنیم باید همه تلاش نماییم.
قدیمی با اشاره به اینکه عملکرد ۴ ساله شهرداری در این حوزه قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: تا زمان آقای نصرتی شهردار سابق رشت نمره قابل قبولی داشتیم و در دوران سرپرستی مثل تمام مسائل دیگر شهر این مسئله هم دچار آسیب شد و در دوران شهردار جدید هم اطلاع دقیقی ندارم که برای حفظ این برند چه اقداماتی در دست اقدام است.
وی افزود: پیشنهاد شبکه شهرهای خلاق با رشت بود و شهرهای دیگر برای پیوستن به این شبکه تلاش کردند و ما برای انها خدمات مشاوره و کارگروه‌هایی با همکاری وزارت کشور و شهرهای خلاق یونسکو برگزار کردیم.
قدیمی ادامه داد: دو شهر دیگر به این شبکه پیوستند اما سوال من این است که آیا مسئولین شهری آنها هم به همین اندازه که در رشت درگیری وجود دارد باهم درگیر هستند؟!

۶ سال از زندگی خود را برای حفظ برند شهر خلاق خوراک گذاشتم

مدیر سابق برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با بیان اینکه برای رفتن به سفرها در زمینه شهر خلاق خوراک در شورای چهارم و پنجم همواره مشکل داشتیم به دیارمیرزا گفت: متاسفانه اختلاف سلیقه‌ها در دو دوره شورا با شهردار وقت همیشه سبب مشکل برای پیشرفت شهر خلاق خوراک بود.
قدیمی با بیان اینکه برای حفظ شهر خلاق خوراک ۶ سال از زندگی خود را گذاشتم، افزود: برای این برند و حفظ آن زندگی خود را سرمایه کردم و الان هم دارم تاوان آن را پس می‌دهم.
وی افزود: بنده از مسئولان می‌پرسم تکلیف یکصد میلیارد تومان سرمایه گذاری که تا زمان آقای نصرتی برای شهر خلاق خوراک آمده بود، بعد از رفت ایشان چه شد؟ آکادمی خوراک، باغ موزه خلاق، گاری‌های شهری چه شدند!؟
مدیر سابق روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ادامه داد: ۲۲ مهرماه سال گذشته آخرین کاری که در حوزه شهر خلاق خوراک انجام شد، برگزاری کرسی طب سنتی یونسکو در ایران بود که متاسفانه مخالفت‌هایی در مورد میزبانی آن انجام شد و حتی پرونده‌سازی هایی برای فعالان شهر خلاق خوراک از جمله بنده انجام دادند.

۴ سال سکوت کردم / دعوت قدیمی به برگزاری میزگرد تخصصی

قدیمی با گلایه از اتفاقات رخ داده به دیارمیرزا گفت: بنده ۴ سال سکوت کردم و علت سکوتم هم رساندن امتیاز رسمی شهر خلاق خوراک بود که خدا را شکر محقق شد. اما واقعاً نمی‌دانم در این ۵ ماه چه اتفاقی افتاده است!

وی افزود: ۲۲ آذر ماه روز ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک است اما بنده نمی‌دانم آیا ایمیل ارسال شده از سوی شبکه شهرهای خلاق پر شده است؟! چون از من در این مدت چیزی تحویل گرفته نشده است.

قدیمی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم برای رفع هرگونه شبهه میزگرد تخصصی با حضور میراث، شهرداری، شورا و رسانه‌ها برگزار شود، تصریح کرد: در مدت مدیریت بنده ۲۲ تفاهمنامه بود که همه عملیاتی شد و تا مهر سال گذشته نیز از نظر امتیاز وزنی بسیار خوب بودیم و تا اردیبهشت امسال با دو الی ۳ همایش توانستیم این امتیاز را نگهداریم که متاسفانه هزینه‌های آنها هیچ کدام پرداخت نشد اما امیدوارم سرمایه گذاران در این حوزه بتوانند نتیجه بگیرند!

Share