جامع ترین نرم افزار حسابداری

با نرم افزار حسابداری سپیدار می توانید به روش میانگین موزون کالا را در زمان مورد نظر خود در انبار قیمت گذاری کنید. همچنین می توانید در عملیات معاملاتی ارزهای مختلف را به ارز پایه تبدیل کنید

یکی از سوالاتی که در حسابداری با آن مواجه هستیم این است که بهترین نرم افزار حسابداری برای تولید، ذخیره سازی، خدمات و … چیست. در ایران و جهان نرم افزارهای زیادی در این راستا وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای کاربرد خاصی مناسب هستند. در این مقاله بهترین و پرکاربردترین نرم افزار حسابداری در ایران و جهان را معرفی می کنیم.

تاریخچه نرم افزار حسابداری

مسائل مربوط به حسابداری، حسابرسی و به طور کلی مدیریت دارایی برای سالیان متمادی بسیار مهم بوده است. علم حسابداری همیشه باعث شده تا افراد بتوانند طبق یک فرآیند خاص با مشکلات مالی کسب و کار یا حتی مشکلات مالی شخصی راحت تر برخورد کنند.

این علم روز به روز در حال رشد است و به ویژه با رشد صنایع و ظهور انقلاب صنعتی در چند قرن اخیر اهمیت آن دو چندان شده و با پیشرفت علم و ظهور کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای مختلف حسابداری و حسابرسی هوشمندتر و دقیق تر شده اند.

پیدایش اولین نرم افزار حسابداری را می توان از ایده ای که برای آقای ویلیام باروز به ذهن خطور کرد مشاهده کرد. آقای باروز پس از چندین سال کار در بانک و رسیدگی به خطاهای موجود در کتاب ها، ایده ساخت دستگاهی به نام ماشین افزودن را به ذهنش خطور کرد. دستگاهی که مانند ماشین حساب کار می کرد و به حسابداران این امکان را می داد که راحت تر و دقیق تر از قبل حسابداری را انجام دهند. این دستگاه مانند کامپیوترها امکاناتی مانند حافظه اصلی نداشت اما با ظاهر خود توانست انقلابی عظیم در زمینه حسابداری ایجاد کند.

پس از آن هر ساله نرم افزارها و آپدیت های جدیدی ارائه می شود که کار را برای کاربران آسان و راحت می کرد.

بهترین نرم افزار حسابداری

امروزه نمی توان از نرم افزارهای حسابداری در امور مالی و حسابداری استفاده نکرد; بنابراین تمامی مشاغل برای انجام بهتر فعالیت های حسابداری خود اقدام به خرید نرم افزار حسابداری می کنند.

تا کنون نرم افزارهای زیادی تولید و روانه بازار شده است که در زیر تعدادی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ایران را لیست کرده و در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین شما را از امکانات سپیدار سیستم مطلع مینماییم.

 به طور کلی عملکرد نرم افزارهای حسابداری رضایت بخش است، اما مدیران مالی و حسابداران سعی می کنند نرم افزار مالی مورد نیاز خود را از معتبرترین برندها تهیه کنند.

مدیران شرکت ها و سازمان ها بر اساس اطلاعات و گزارش هایی که مدیران مالی و حسابداران جمع آوری و در اختیار آنها قرار می دهند، تصمیم گیری می کنند.

نرم افزار حسابداری ابزاری است که این گزارش ها و اطلاعات را پردازش کرده و در اختیار مدیران قرار می دهد.

به همین دلیل نرم افزاری که مناسب ترین گزارش و اطلاعات را برای نیازهای واحد مالی در کمترین زمان تولید کند به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری شناخته می شود.

بهترین نرم افزار حسابداری

برای یافتن بهترین نرم افزار حسابداری ابتدا باید بررسی کنیم که آیا نرم افزار مورد نظر شما در مقایسه با سایر نرم افزارها از امکانات بهتری برخوردار است یا خیر.

در این قسمت تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار حسابداری پرکاربرد و کاربرپسند را برای شما بررسی کرده ایم.

  • خدمات پشتیبانی نرم افزاری مناسب
  • نرم افزار با قیمت مناسب
  • سهولت استفاده با نرم افزار
  • سهولت استفاده و محبوبیت نرم افزار در بین حسابداران

نرم افزار حسابداری که استفاده آسان و محبوبیت بالایی در بین حسابداران دارد، بیش از سایر نرم افزارها در بین حسابداران و مدیران مالی متخصص در زمینه خود محبوب و شناخته شده می شود.

به همین دلیل اگر اطلاعاتی در مورد نرم افزار حسابداری و کارکردها و کاربردهای آن ندارید، بهتر است برای انتخاب نرم افزار حسابداری از یک حسابدار یا مدیر مالی کمک بگیرید.

علاوه بر این، محیط ساده و مرتب نرم افزار، کار حسابداران را با نرم افزار آسانتر و سریعتر می کند.

فرصت ها و در دسترس بودن استانداردها و اصول حسابداری

برای جلوگیری از جعل حساب ها و ایجاد تغییرات در اطلاعات برای کسب منافع شخصی، نرم افزار حسابداری باید دارای کنترل های داخلی لازم و مناسب باشد.

به عنوان مثال، سیستم به گونه ای طراحی شده است که چندین کاربر می توانند خطاها و اشتباهات تراکنش ها را کنترل کنند و در صورت تغییر در اطلاعات، تایید چند کاربر برای ایجاد تغییرات لازم است.

نرم افزار حسابداری با قیمت مناسب

ممکن است نرم افزار حسابداری را انتخاب کرده باشید که رایگان باشد یا قیمت بالا یا پایینی داشته باشد و آن نرم افزار سه ویژگی قبلی را نداشته باشد و یا با تمام امکانات برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک نسبت به یک شرکت و سازمان بزرگ به نرم افزار حسابداری ساده تری نیاز دارد و نرم افزار حسابداری پیشرفته برای این مشاغل کوچک مفید نیست، بنابراین هزینه نرم افزار حسابداری بیشتر از سایر ویژگی ها است.

معرفی بهترین نرم افزاره حسابداری

۱- نرم افزار حسابداری شرکت سپیدار

آریا تراز یکی از شرکت های معروف نرم افزاری در ایران نرم افزار حسابداری سپیدار را طراحی کرده است. در واقع نرم افزار حسابداری سپیدار به عنوان یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای حسابداری ارائه شده است. سپیدار سیستم با استقرار سیستم مالی یکپارچه محبوبیت بالایی در بین شرکت های کوچک و متوسط ​​به دست آورده است. یکی از مزیت های نرم افزار سپیدار نسبت به سایر سیستم ها، شبکه فروش گسترده در سراسر کشور، قابلیت ادغام با نرم افزارهای CRM و پشتیبانی رایگان به مدت یکسال می باشد. برای اطلاع از قیمت نرم افزار سپیدار میتوانید به سایت آریا تراز مراجعه فرمایید.

ویژگی های نرم افزار سپیدار

  1. ثبت سفارش و توزیع
  2. ثبت حقوق و دستمزد استفاده کنندگان
  3. ارائه خدمات گسترده به مشتریان از طریق تیم فروش و پشتیبانی
  4. مدیریت و کنترل انبار

با نرم افزار حسابداری سپیدار می توانید به روش میانگین موزون کالا را در زمان مورد نظر خود در انبار قیمت گذاری کنید. همچنین می توانید در عملیات معاملاتی ارزهای مختلف را به ارز پایه تبدیل کنید.

مزایای نرم افزار حسابداری سپیدار

  • کارکرد قسمت جستجوی نرم افزار
  • در دسترس بودن برای کاربران
  • نصب آسان و راحت سیستم

Share