مدیرکل گمرک آستارا در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی ارزش کالای صادراتی از گمرگ آستارا در ۳ ماهه نخست سال

سعید نادری اظهار داشت: ۲۵۴ هزار و ۹۳۸ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۳۶ دلار در ۳ ماهه نخست سال جاری از طریق مرزهای سه‌گانه آستارا به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۵۴ هزار و ۹۳۸ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۳۶ دلار در ۳ ماهه نخست سال جاری از طریق مرزهای سه‌گانه آستارا به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

سعید نادری کالاهای صادراتی از گمرکات بندر آستارا را شامل محصولات کشاورزی و باغی، پتروشیمی، معدنی، کاشی، مصنوعات پلاستیکی، سرامیک، انواع سنگ‌های معدنی، لبنیات و انواع آبزیان عنوان و بیان کرد: طی مدت سه ماه سال جاری به میزان ۴۵ هزار و ۱۵۹ تن کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۲۳۱ دلار از طریق ۳ گمرک ریلی، زمینی و دریایی اداره کل گمرک آستارا وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به میزان ۵ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

نادری انواع کالاهای شامل رویه واردات قطعی را شامل چوب و تخته، حبوبات، نهاده‌های دامی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و گوشت گوسفندی دانست.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به نقش مهم ترانزیت در گمرک آستارا تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال به میزان ۶۶ هزار و ۸۱۱ تن کالا به ارزش ۲۰۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۸۸ دلار از طریق گمرکات ریلی، زمینی و دریایی آستارا از کشور ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۴۷ درصد از لحاظ وزنی رشد داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای رویه ترانزیت خارجی گمرک مقصد را شامل لوازم خانگی، لاستیک، چای و برنج دانست.

نادری با اشاره به نقش تاثیرگذار ترانزیت خارجی گمرک مبدا گفت: طی مدت مذکور به میزان ۱۱۴ هزار و ۲۱۲ تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۱۰۱ دلار از طریق گمرکات ریلی، زمینی و دریایی آستارا به کشور ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۳۹۲ درصد از لحاظ وزنی و از لحاظ ارزشی به مقدار ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی کالاهای شامل رویه ترانزیت خارجی گمرک مبدا را شامل چوب و تخته، وسائط نقلیه سنگین، انواع خودروهای سواری، دستگاه‌های صنعتی، آرد جو، سبوس گندم و حبوبات، روغن مایع آفتابگردان، روغن موتور، انواع نوشیدنی‌ها، گوشت گوساله و لوازم یدکی و قیر قطرانی عنوان کرد.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به رویه ترانزیت داخلی در اداره کل گمرک آستارا بیان کرد: طی مدت مذکور به میزان ۷ هزار و ۲۷۸ تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون ۲۷۶ هزار و ۴۴۶ دلار از طریق مرزهای ریلی، زمینی و دریایی آستارا به کشور ترانزیت داخلی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲ درصد از لحاظ وزنی کاهش و ۴۳ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

Share