حسینی: جمعیت تحت پوشش مردم آستارا در آبفای گیلان از میانگین استان بالاتر است

افتتاح رینگ شهری آستارا؛ آبرسانی از رودخانه چلوند به آستارا در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار کرد: آبرسانی از رودخانه چلوند به آستارا با هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار است و برای فاضلاب آستارا در محدوده شهرک مهدی نصب یک دستگاه پکیج به ظرفیت هزار متر مکعب به مرحله مناقصه رفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در آئین ۲۰ طرح مورد افتتاح گیلان در آستارا بیان کرد: ۱۶.۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، چهار ایستگاه بالا آورنده فاضلاب، ۲ هزار و ۸۵ فقره انشعاب فاضلاب، هشت هزار و ۹۰۰ متر توسعه شبکه آب، هشت هزار و ۱۰۰ متر خط انتقال آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و نصب و راه اندازی یک دستگاه پکیج به ارزش ۲۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

سید محسن حسینی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه ها تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ها افزایش سطح رفاه مردم، ارتقای بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست است و ۹۹.۹۴ درصد جمعیت استان را در حوزه آب و ۷۰.۷۷ درصد جمعیت را در حوزه فاضلاب پوشش داده‌ایم و تا سال یکهزار و ۴۰۰ و پایان برنامه ششم توسعه کشور، جمعیت تحت پوشش آب را به ۹۹.۹۷ و حوزه فاضلاب را به ۷۲.۸ درصد می رسانیم.

وی گستردگی این پروژه ها را هم در حوزه آب و هم فاضلاب دانست و عنوان کرد: برای تحقق این هدف باید در حوزه آب ۱۱۷ هزار و در بخش فاضلاب ۷۱ هزار مشترک جدید را تحت پوشش قرار دهیم و این در قالب برنامه های کلی وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به تعداد بالای مشترکان این شرکت در آستارا، گفت: در آستارا جمعیت تحت پوشش این شرکت از میانگین استان بالاتر است و به لحاظ کثرت مسافر و گردشگر در این شهرستان، خوشبختانه پروژه‌های آب و فاضلاب آن دارای ردیف اعتبار است.

حسینی اضافه کرد: طرحی که امروز در این شهر افتتاح می شود، بخشی از رینگ دور شهر است که به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر اجرا شده و بخش زیادی از افت فشار آب را برطرف می کند و بخش دیگر رینگ نیز به مناقصه رفته و به زودی اجرا و تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: آبرسانی از رودخانه چلوند به آستارا با هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار است و برای فاضلاب آستارا در محدوده شهرک مهدی نصب یک دستگاه پکیج به ظرفیت هزار متر مکعب به مرحله مناقصه رفته است و با اجرای آن، پساب بعد از تصفیه کامل به دریا وارد خواهد شد و برای خود شهر آستارا قرارداد اجرای فاضلاب به روش وکیوم قرارداد منعقد شده است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share