از یک هود آشپزخانه چه انتظاراتی داریم؟

توجه به مؤلفه مرغوبیت محصول نهایی و راندمان بالا در طول زمان، به خوبی در محصولات دنیته مشاهده می گردد. در عین حال تمامی محصولات این شرکت، با ۲۴ ماه گارانتی و ۱۲۴ ماه پشتیبانی رایگان عرضه می گردند.

از یک هود آشپزخانه چه انتظاراتی داریم؟ جواب دادن به این پرسش ساده و کوتاه می تواند خلاصه ای باشد از مقاله پیش رو. امروز میخواهیم همه ویژگی هایی که یک هود آشپزخانه مناسب داشته باشد را با هم بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات خرید هود آشپزخانه مناسب

امکانات موجود در یک محصول از نیازهای ما سرچشمه می گیرد. پس بیایید ابتدا نیازهایی که موجب استفاده از هود آشپزخانه میشود را مرور کنیم. این راهنمای خرید کاملاً مطابق با نیاز یک آشپزخانه ایرانی طراحی شده است. ما در گروه تولیدی دنیته  فرمول هایی برای آسودگی شما طراحی کرده ایم که بتوانید براساس ویژگی های مورد نیاز خودتان امکانات هود مناسب را ارزیابی کنید.

میزان مکش هود

مسلماً ابتدایی ترین دلیلی که ما را به استفاده از هود آشپزخانه ترغیب میکند، قابلیت خروج گرما و بوی نامطبوع از محیط است. پس در همین ابتدا با مؤلفه میزان مکش هود مواجه می شویم. اندازه گیری میزان مکش موردنیاز به عوامل متعددی از جمله مساحت مکان نصب هود وابسته است. هرچه محلی که میخواهید هود را در آن نصب کنید بزرگتر باشد، باید هود قدرتمندتری را از لحاظ مکش انتخاب کنید. میزان مکش بر حسب متر مکعب بر ساعت اندازه گیری می شود. برای محاسبه میزان مکش مناسب خودتان باید مساحت آشپزخانه خود را در ارتفاع دیوار ضرب کنید. سپس حاصل را در عدد ۱۵ ضرب کنید. برای مثال آشپزخانه ای با مساخت ۱۵ و ارتفاع ۳ متر، نیاز به مکشی در حدود ۶۷۵ متر مکعب بر ساعت خواهد داشت.

میزان صدای تولیدی هود

شاید این مورد به نظر چندان اهمیتی نداشته باشد. اما توجه کنید که هرچه قدرت موتور و میزان مکش آن بالاتر باشد، میزان صدای تولیدی آن هم بیشتر خواهد شد. به دلیل اینکه از هود آشپزخانه در زمان آشپزی استفاده میکنیم، پس صدای ناهنجار هود آشپزخانه میتواند آرامش خانه را به هم بریزد. پس همیشه به این فاکتور به عنوان یکی از معیارهای اصلی انتخاب خود بنگرید. سعی کنید هودی که انتخاب می کنید کمترین میزان صدای تولید شده را داشته باشد. محدوده مناسب میزان صدای یک هود آشپزخانه مرغوب باید در رنج ۵۳ تا ۶۳ دسی بل باشد.

کیفیت متریال هود آشپزخانه

این مؤلفه شاید برآوردی از دو مورد قبلی باشد. هرچه کیفیت قطعات هود و تکنولوژی مونتاژ آن بالاتر باشد، هم صدای کمتری تولید میکند هم قدرت مکش بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این، کیفیت مواد اولیه محصول، بر طول عمر و دوام آن هم اثرگذار است. به خصوص در مورد هودهای شیشه ای حتما دقت داشته باشید که از جنس مناسبی استفاده شده باشد. استفاده از شیشه سکوریت مرغوب از نکات اساسی خرید هود شیشه ای است.

در کنار این ها، در صورتی که جنس قطعات داخلی و بدنه موتور و همچنین مونتاژ این قطعات کنار هم اصولی و درست نباشد، بعد از مدتی، هود شما شروع به ایجاد سروصداهای کلافه کننده ای خواهد کرد. این مورد در محصولات رده پایین بازار به وفور مشاهده میشود. پس سعی کنید از برندی خرید کنید که امتحان خود را در درازمدت پس داده باشد.

بخوانید : پر فروش ترین هود های آشپزخانه

مصرف انرژی و راندمان هود

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید برچسب میزان مصرف انرژی است. شاید این مورد در هنگام خرید چندان مورد توجه قرار نگیرد. اما پس از گذشت زمان و استفاده مداوم از دستگاه، رقم قابل توجهی روی قبض برق شما اضافه می گردد. برندهای متفرقه و بی کیفیت معمولا از موتورهایی با مصرف نامتعارف در تولید هود استفاده میکنند. توجه داشته باشید که از موتورهایی با رده مصرف انرژی مطلوب استفاده کنید.

میزان راندمان موتور دستگاه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه اگر میزان مکش دستگاه شما در دورهای پایین موتور، کم باشد شما مجبور هستید که از دور موتورهای بالاتر استفاده کنید. طبیعتاً این کار، افزایش مصرف انرژی را هم به دنبال خواهد داشت. پس همواره باید ملاک استفاده از هود را روی دور موتورهای متوسط هود آشپزخانه قرار دهید، نه حداکثر توان آن.

زیبایی و هماهنگی با آشپزخانه

نکته آخری که باید به آن توجه کنید، مربوط به ویژگی های ظاهری هود آشپزخانه است. هودها در دو مدل روکار و توکار ساخته می شوند. اگر این امکان برای شما وجود داشته باشد که از هود توکار استفاده کنید، کار برای شما بسیار آسان است. فرهای توکار عمدتا ظاهری مشابه یکدیگر دارند ولی از نقطه نظرات فنی با هم تفاوت های جزئی دارند.

اما در مقابل فرهای روکار، بخشی از دکوراسیون آشپزخانه شما را تشکیل می دهند. پس توجه به طرح و رنگ آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته ابتدایی که باید مدنظر داشته باشید، رنگ هود آشپزخانه است. رنگ هود را متناسب با رنگ آشپزخانه، کابینت های اطرف و یا اجاق گاز خود انتخاب کنید. هودها همچنین در طرح های مختلفی هم ساخته می شوند. طرح هود را هم حتما باید متناسب با تم آشپزخانه و اجاق گاز انتخاب کنید.

خرید هود آشپزخانه

در بالا تمامی نکات مهم خرید هود آشپزخانه را با هم مرور کردیم. آخرین نکته ای که باید هنگام خرید هود آشپزخانه به آن توجه کنید، سابقه و کیفیت برند تولیدکننده است. یکی از شرکت های تولیدی ایرانی که بیش از ۱۰ سال در عرصه تولید لوازم آشپزخانه فعالیت داشته، برند دنیته است. کیفیت مونتاژ خط تولید، مواد و متریال مورد استفاده و همچنین طراحی به روز محصولات دنیته در میان رقبا مثال زدنی است. نظرات مشتریان و توزیع کنندگان محصولات دنیته شاهدی بر این مدعاست.

توجه به مؤلفه مرغوبیت محصول نهایی و راندمان بالا در طول زمان، به خوبی در محصولات دنیته مشاهده می گردد. در عین حال تمامی محصولات این شرکت، با ۲۴ ماه گارانتی و ۱۲۴ ماه پشتیبانی رایگان عرضه می گردند. برای بهره مندی از مشاوره کارشناسان دنیته، میتوانید به وبسایت دنیته مراجعه کنید. یا از طریق شماره های تماس پشتیبانی، سؤالات خود را مطرح کنید.

Share