معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۷ هزار و ۱۴۰ روستا | بازدید از پروژه های فاضلاب شهر رشت

مجید آقازاده، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: ۱۹ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برای بررسی پروژه‌های محرومیت‌زدایی به گیلان سفر کرده بود، گفت: دولت سیزدهم با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت روستاها بکار گرفته است.

مجید آقازاده افزود: به منظور رفع محرومیت ۷ هزار و ۱۴۰ روستای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی، بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر در این روستاها از آب آشامیدنی پایدار، سالم و با کیفیت بهره‌مند خواهند شد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در کشور را ۱۹ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای آبرسانی به این روستاها ۳۹۴ حلقه چاه، ۶۷۴ باب مخزن، ۱۶۷۰ واحد ایستگاه پمپاژ، ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مدت ۳۰ ماه، شاخص بهره مندی روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی از ۸۲.۶ درصد به حدود ۹۵ درصد ارتقاء خواهد یافت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از اجرای عملیات آبرسانی در ۳ هزار روستای کشور از محل طرح ملی خبر داد و گفت: آبرسانی به ۵ هزار روستای کشور نیز توسط خیرین عزیز در دست انجام است.

بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور از پروژه های فاضلاب شهر رشت

مجید آقازاده که برای بررسی طرح جهاد آبرسانی به گیلان سفر کرده بود، از پروژه های فاضلاب شهر رشت نیز بازدید کرد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان در این بازدید با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب زون غربی شهر رشت گفت: به منظور تکمیل و بهره برداری از شبکه فاضلاب منطقه نخودچر، دو قرارداد به طول ۸ هزار متر با مبلغ اولیه ۲۴۶ هزار میلیون ریال در دست اجراست.

علیرضا غیاثی با اشاره به پیشرفت کار ۶۰ درصدی این پروژه افزود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۶ هزار نفر از شبکه فاضلاب بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با تشریح روند اجرای شبکه فاضلاب منطقه میرابوالقاسمی رشت گفت: برای تکمیل و بهره برداری از زون k ، قراردادی به طول ۱۴۰۰ متر با مبلغ اولیه ۴۵ هزار میلیون ریال در دست اجراست که ۸۰ درصد پیشرفت کار دارد.

غیاثی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و با احتساب شبکه های اجرا شده، حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنین این منطقه از شبکه فاضلاب بهداشتی بهره مند می شوند.

Share