مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی به روستاها:

عملیات اجرایی در راستای جهاد آبرسانی به روستاها در ۱۲ حوزه کاری آغاز شد

مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه ویدئوکنفرانسی با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی جهت تأمین آب روستاها در راستای محرومیت‌زدایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ضمن تشریح پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی در گیلان، از شروع عملیات اجرایی در نواحی ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ غرب گیلان توسط بسیج سازندگی و ۶ حوزه تک روستایی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد.

در ابتدای جلسه اتابک جعفری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه جهاد آبرسانی پروژه گسترده‌ای است که با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا می‌شود افزود: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا توسط سپاه پاسداران و ۳ هزار روستا را بخش خصوصی به عهده دارد که از شرایط مناسبی در اجرا برخوردار است و تسریع در روند اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

سپس مازیار علیپور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در شهرستان تالش و آستارا ۱۲۶۰ متر لوله‌گذاری انجام داده است، تصریح کرد: احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی خرشتم املش نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شد و پیشرفت خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در سایر روستاهای پیش بینی شده در طرح نیز عملیات اجرایی آغاز شده است، تأمین لوله برای کارگاه‌های فعال را از چالش‌های مهم این حوزه عنوان کرد.

گفتنی است این طرح شامل اجرای ۳ هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۸۷ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۲۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، حفر ۱۴ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه می‌باشد.

Share