رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

۷۸ درصد مطالبات چایکاران شمال واریز شد

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امروز ۲۳ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز شد، گفت: تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد مطالبات چایکاران شمال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امروز ۲۳ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز شد، گفت: تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد مطالبات چایکاران شمال پرداخت شده است.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۹ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز خریداری شده ۴۴۷ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع مطالبات یکی از اقداماتی است که از سوی سازمان چای کشور تلاش می‌شود تا به در کوتاه‌ترین زمان انجام شود، گفت: تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان از این مطالبات به حساب چایکاران واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه این میزان معادل ۷۸ درصد مجموع مطالبات چایکاران است، افزود: بیشتر مطالبات پرداخت شده قدر سهم دولت به چایکاران است و تلاش می‌شود تا قدر سهم کارخانجات نیز به زودی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز نیز ۱۱ هزار تن چای خشک توسط کارخانجات چایسازی تولید شده است، گفت: ۴۴ هزار و ۷۸۳ تن معادل ۹۰ درصد چای خریداری شده درجه یک و بقیه از نوع درجه ۲ است.

Share