سیدتقی موسویان در گفتگو با دیارمیرزا؛

عملکرد استاندار بخاطر معاون سیاسی او زیر سوال است | توجه و نگاه مدیران به شفت مثبت نیست

موسویان با اشاره به تغییر سرپرست فرمانداری شفت گفت: اینکه چرا امروز شتابزده عمل می‌کنند برای همه دوستان جای سوال است.‌ امروز عملکرد آقای استاندار بخاطر معاون سیاسی او زیر سوال است.

صابر عاشری | دیارمیرزا، روز گذشته درحالی مهدی نقدی به عنوان سرپرست فرمانداری شفت معرفی شد که پیش از این در اسفند سال ۱۴۰۰ ابراهیم طاهری به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شده بود اما در نهایت حکم او برای تصدی‌گری فرمانداری یکی از شهرستان‌های محروم کشور مورد تایید وزارت کشور قرار نگرفت.

در همین راستا سید تقی موسویان فعال سیاسی با سابقه استان و شهرستان شفت در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه مردم شهرستان شفت در همه انتخابات نقش پررنگی داشتند و دشمنان نظام را ناامید کرده‌اند، افزود: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ۸۱ درصد مردم شهرستان شفت مشارکت داشتند و با این حضور چشمگیر به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

وی با اشاره به انتصابات صورت گرفته، یادآور شد: انتظار مردم و جریان سیاسی همراه دولت این بود که مدیرانی جوان، باتجربه، پاکدست و ارزشی برای شهرستان‌ها انتخاب شود که البته این اتفاق نیفتاد و حکایت از این دارد که جناب آقای دکتر عباسی از تیم قوی در مجموعه استانداری به خصوص «معاون سیاسی» برخوردار نیست.

موسویان با اشاره به حضور کوتاه مدت طاهری در شفت اظهار کرد: اگر قرار است یک نفر سکان یک شهرستان را در دست بگیرد حتما از دستگاه‌های نظارتی استعلام لازم را می‌بایست انجام می‌دادند؛ نه ابتدا معرفی کنند و بعد بفرمایند جواب منفی است!

وی افزود: سه ماه پیش یک نفر را بعنوان سرپرست فرمانداری شفت معرفی کردند و بعد از چند روز ایشان استعفا دادند!

معاون اسبق فرمانداری های شفت و انزلی در ادامه اظهار داشت: معاون محترم سیاسی استانداری گیلان در این مدت با گزینه‌هایی برای فرمانداری مذاکره داشتند و استعلام لازم را انجام دادند، اما ناگهان یک نفر را از سازمانی دیگر و صبح، بدون حضور اعضای شورای اداری بعنوان سرپرست جدید فرمانداری شفت معرفی کردند و دوباره باید منتظر نظر دستگاه‌های استعلامی باشند.

این فعال سیاسی به دیارمیرزا گفت: معاون سیاسی استاندار سه ماه زمان داشت تا فرد مورد نظر را انتخاب و سپس بعنوان فرماندار معرفی کنند نه سرپرست!

موسویان با انتقاد از وضعیت موجود، گفت: گزینه‌هایی که امروز بعنوان فرماندار به شهرستان‌ها معرفی شدند، اگر دولت قبلی معرفی می‌کرد و معاون سیاسی فعلی در جایگاه قبلی انجام وظیفه می‌کرد بیش از ده سخنرانی علیه مدیران قبل انجام می‌دادند!

وی افزود: اینکه چرا امروز شتابزده عمل می‌کنند برای همه دوستان جای سوال است.‌ امروز عملکرد آقای استاندار بخاطر معاون سیاسی او زیر سوال است.

موسویان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش نماینده فومن و شفت در انتصابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، اینگونه پاسخ داد: از دور و نزدیک آقای بهروزی‌فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی را می‌شناسم و فکر می‌کنم ایشان مقلد حضرت آقا باشند. مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دامه حفاظاته) فرمودند: نمایندگان در امور عزل و نصب دخالت نکنند. فکر نمی‌کنم ایشان کسی را به استاندار معرفی کرده باشند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: من اعتقاد دارم در شهرستان شفت جای کار بسیاری وجود دارد، ولی نیاز به مدیران ارزشی و با تجربه دارد تا کمر خمیده شهرستان قامت راست کند.

موسویان با اشاره به ظرفیت‌های موجود، اظهار داشت: شهرستان شفت همسایه مرکز استان است و با داشتن امامزادگان جلیل القدری چون اسحاق(ع) و ابراهیم(ع) همراه با طبیعت بسیار زیبا جمعیت این شهرستان باید افزایش پیدا کند؛ نه اینکه از ۷۵ هزار نفر سال ۷۵ به زیر ۵۰ هزار نفر برسد و نیمی از این جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند!

وی با اشاره به محرومیت‌های شهرستان شفت، گفت: توجه و نگاه مدیران استان مثبت نیست، که اگر بود حتما در مدت چند ماه از عمر دولت این شهرستان مدیر ارشد خودش را می‌شناخت.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه متأسفانه نگاه معاون سیاسی استاندار فقط معطوف به مرکز استان و دایره ارتباطات شخصی‌اش است، تصریح کرد: ایشان برای نیروهای سایر شهرستان‌ها ارزشی قائل نیستند.

وی در رابطه با انتصاب مهدی نقدی که از سازمان صمت به عنوان سرپرست فرمانداری شفت منصوب شده نیز اظهار کرد: فرمانداران همتراز معاونین استاندار و مدیران کل ادارات استان می‌باشند، چرا سرپرست فرمانداری شفت را بعنوان مدیرکل سازمان متبوع معرفی نکردید؟ باید از معاون سیاسی استاندار سوال کرد عدالتی که آقای رییس جمهور از آن حرف می‌زند چه کسی یا کسانی باید آن را عملی کنند؟

موسویان در پایان گفت: آیا حق مردم شهرستان شفت نیست که یک شفتی بعنوان فرماندار در شهرستان دیگر معرفی شود؟

Share