در جلسه شورای اداری رشت و خمام با حضور وزیر کشور مطرح شد؛

جاده رشت به سنگر از جنگ جهانی دوم همچنان به همان صورت باقی مانده است

احمدی با بیان تأکید بر اینکه پیگیر جاده مرگ خمام و خشکبیجار باشید، گفت: جاده رشت به سنگر از جنگ جهانی دوم همچنان به همان صورت باقی مانده است و متأسفانه به بهانه احداث راه آهن رشت به انزلی خیلی از جاده‌ها و زیرساختها نابود شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس سورای اسلامی در جلسه شورای اداری این شهرستان‌ها با حضور وزیر کشور گفت: مسئولین ما به ویژه در دولت آقای رییسی بین مردم می‌روند و به دردل‌های آنها گوش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ظاهر استان گیلان سرسبز است اما در عمق وجود این استان، جز محرومیت چیزی نمی‌شنویم، تأکید کرد: محرومیت صدای مشترک همه شهرستان‌های گیلان است.

احمدی با بیان اینکه اگر مسئولان گذشته کار خود را انجام می‌دادند امروز شاهد فاجعه سروان نبودیم، تصریح کرد: امروز در کنار دو روخانه زرجوب و گوهررود که همه به خاطر آلودگی از آن فرار می‌کنند، بخشی از مردم زندگی می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس افزود: فاضلاب‌های شهری، صنعتی و حتی بیمارستانی در دو روخانه زرجوب و گوهررود ریخته می‌شود.

وی گفت: مهمترین مشکل گیلان پسماند است و اگر این مشکل حل نشود، شاهد نابودی تالاب انزلی می‌شویم بنابراین موضوع سراوان، معضل ملی است.

احمدی سنگری همچنین با اشاره به اینکه زمین‌های بستر رودخانه سفیدرود را فروختند و حتی سند نیز زدند، اظهار کرد: وضعیت راه‌های روستایی استان گیلان به دلیل اقلیم جغرافیای خود بسیار نامناسب است.

وی در پایان با بیان تأکید بر اینکه پیگیر جاده مرگ خمام و خشکبیجار باشید، گفت: جاده رشت به سنگر از جنگ جهانی دوم همچنان به همان صورت باقی مانده است و متأسفانه به بهانه احداث راه آهن رشت به انزلی خیلی از جاده‌ها و زیرساختها نابود شدند.

شهرستان های رشت و خمام با مشکل آب شرب روبرو هستند

جبار کوچکی‌نژاد در جلسه شورای اداری رشت و خمام با بیان اینکه حضور آقای وحیدی، وزیر کشور در دو شهرستان رشت و خمام باعث افتخار است، افزود: خودم دوباره به آقای وحیدی رای دادم یکبار در دولت نهم و دهم و یک بار هم در دولت سیزدهم و ان‌شاءالله در دولت چهاردهم هم با اقتدار باشند.

کوچکی‌نژاد خواستار حمایت بیشتر دولت در حوزه شهرداری‌ها شد و افزود: از دولت برای ایجاد شهرستان خمام تشکر می‌کنم اما هنوز بالامحله چوکام شهر نشده است و از شما می‌خواهم که به این مسئله رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه در گیلان بیمارستان جامع نداریم، افزود: بیمارستان لاکان تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: شهرستان‌های رشت و خمام و حتی اطراف خود رشت با مشکلات آب شرب روبرو است.

Share