با "بسیار اسفناک" توصیف کردن وضعیت آموزش و پرورش؛

طرح سوال احمدی سنگری از وزیر آموزش و پرورش به دلیل انتصابات در سطح وزارتخانه و استانها

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش به دلیل انتصابات صورت گرفته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

خلاصه و شرح سوال به شرح زیر است:

خلاصه سوال: چرا در انتصابات و به ویژه در استان‌ها دقت لازم را انجام نمی‌دهید؟ چرا از مشورت نمایندگان مجلس در پیشبرد اهداف انقلاب و به ویژه در حفظ ارزش‌های انقلاب در آموزش و پرورش استفاده نمی‌شود؟ آیا از نگرانی نیروهای دلسوز و انقلابی و توانمند که شاهد بکارگیری نیروهای ضعیفی در وزارت و ادارات کل آموزش و پرورش هستند مطلع هستید؟ اگر اطلاع دارید چرا اقدامی انقلابی (که خود از نیروهای دلسوز و انقلابی هستید) انجام نمی‌دهید؟

شرح سوال: جناب آقای دکتر نوری وزیر محترم آموزش و پرورش، در زمان رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، به دلیل حمایت از نیروهای انقلابی و دلسوز، مجلس از شما حمایت کرد. لیکن در طول مدت زمان مدیریت جنابعالی در وزارت، بسیاری از همان حامیان شما نسبت به انتصابات مدیران در کشور دلسرد شدند. چرا نیروهای توانمند و دلسوز و انقلابی را به بهانه‌های واهی کنار زدند و از افراد ضعیف بر تصدی مسئولیت استفاده می‌کنند؟ آیا از وضعیت بسیار اسفناک آموزش و پرورش و نگرانی جدی مردم و نیروهای فرهنگی مطلع هستید؟

کم توجهی به هشدار رهبری

این اتفاق درحالی صورت گرفته است که پیش از این رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به دخالت نمایندگان در امور اجرایی هشدار داده اند و نمایندگان را از دخالت در انتصابات برحذر داشته اند.

از سوی دیگر بنظر می رسد، تعدادی از نمایندگان با این ذهنیت وارد فضای مجلس شده اند که آنها در راس امور هستند و هر کاری باید با اذن و اجازه یا دستور آنان انجام گیرد، در حالی که طبق گفته حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، “مجلس در راس امور” است نه نمایندگان مجلس.

گفتنی است پیش از این احمدی سنگری با انتقاد از عملکرد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان، گفته بود: انتظار ما از آموزش‌وپرورش بیشتر بود چراکه ما انتظار داشتیم با ورود نیروهای دلسوز و متخصص، آموزش‌وپرورش تقویت شود. بچه‌های انقلابی از آموزش‌وپرورش گیلان دلسرد شده‌اند، از مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان این انتظار بود تا همه خانواده آموزش‌وپرورش را یکدست ببینید اما مبنای انتصابات در این اداره کل معلوم نیست.

محمد فائزی مدیرکل کنونی آموزش و پرورش گیلان چهره نزدیک به اسدالله عباسی  استاندار گیلان است و قبل از انتصاب او در این سمت نیز برخی نمایندگان به دلیل مسائل انتخاباتی نسبت به انتصاب او ابراز نگرانی کرده بودند.

Share