اطلاعاتی کلی از بست کمربندی

برای خرید بست کمربندی سایتهای زیادی وجود دارد که بست سرا و دیجی کالا از مهمترین آنها هستند و شما به راحتی می توانید در بستر اینترنت بست کمربندی خود را خریداری کنید.

بست کمربندی(cable tie) ابتدا در سال ۱۹۵۸ توسط فردی به نام مارکوس لوگان اختراع شد او در طول کار خود محصولات زیادی اختراع کرد اما بست کمربندی با دوام ترین و موفق ترین آنها بود.

اولین ایده بست کمربندی

اولین ایده لوگان در سال ۱۹۵۶ هنگام بازدید از تأسیسات هواپیمای بوئینگ به ذهن او رسید. او از اینکه کار پیچیده کردن و بستن دستی هزاران بسته سیمی که با موم پوشیده شده بود چقدر پر زحمت شده بود شگفت زده شد. کارگران هواپیما در این دوره دچار بریدگی مکرر دست می‌شدند و در طول سال‌ها انگشتانشان پینه‌های ضخیم ایجاد می‌کرد. لوگان فکر کرد که باید راه بهتری وجود داشته باشد. و آنجا بود که ایده بست کمربندی پلاستیکی  متولد شد و لوگان شروع به کار روی طراحی اختراع جدید خود کرد.

طراحی جدید و ارزان تر

در ابتدا بست کمربندی که لوگان اختراع کرد دو تکه بود که از یک نوار پلاستیکی دندانه دار تشکیل شده بود که توسط یک قفل فلزی به هم وصل می شدند که این طرح هم هزینه بر بود و هم زمان بر که تولید کنندگان را به فکر اصلاح این اختراع فرو برد.

طرح اصلی

اصلی ترین و رایج ترین کاربرد صنعتی برای بست کمربندی در صنایع برق و خودرو یافت می شود. بست کمربندی برای بسته بندی و بسته بندی کابل های برق طراحی شده اند. آنها به سازماندهی انبوه کابل ها با گروه بندی آنها در بسته ها کمک می کنند و برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب هستند. با این حال در سال های اخیر از بست کمربندی در بسیاری از کارهای روزمره نیز استفاده می شود.

اندازه و میزان قدرت بست کمربندی

بست کمربندی در طیف گسترده ای از اندازه ها و استحکام کششی تولید می شوند تا از اتصال ایمن و مطمئن هر شکل، اندازه و وزن سیم های برق اطمینان حاصل شود. کابل‌های بزرگتر به بست کمربندی با استحکام کششی مناسب برای اطمینان از اتصال و بسته‌بندی ایمن نیاز دارند.

کاربرد های بست کمربندی

آنها به طور گسترده در صنایع خودروسازی، برق، مخابرات و حمل و نقل استفاده می شوند. اما آنها همچنین کمک های بسیار محبوبی در اداره، در خانه، دوچرخه سواری و پیاده روی هستند. این محصول از یک نایلون محکم ساخته شده است که برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب است.

چگونه از بست کمربندی استفاده کنیم؟

بست کمربندی طراحی ساده ای دارند و از نظر ظاهری و ساختی در سرتاسر دنیا تفاوت چندانی ندارند.

بست کمربندی به گونه ای طراحی شده است که دارای یک ردیف دندانه دندانه دار در یک طرف باشد که برای “قفل کردن” سر بست کمربندی در انتهای مخالف دندانه ها کار می کند.

برای اتصال بست کمربندی باید آن را به دور مورد یا اقلامی که برای بستن آن استفاده می شود پیچیده شود و انتهای پیچ شده کابل باید به آرامی از سر طرف مقابل عبور داده شود.

دندان های دندانه دار طوری طراحی شده اند که آزادانه در داخل سر حرکت کنند زیرا بند در اطراف بار سفت می شود، اما در جهت مخالف حرکت نمی کنند و بنابراین یک سگک قفلی را تشکیل می دهند که به طور ایمن نگه داشته و رها نمی شود.

انواع بست کمربندی

از آنجایی که بست کمربندی در صنایع و کاربردهای بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های مختلفی از بست کمربندی ها معرفی شده اند. امروزه بست کمری در تمام رنگ های رنگین کمان موجود است. برخی از بست های تخصصی موجود در بازار عبارتند از: استیل ضد زنگ، پایه پیچی، حلقه دوبل، نشانگر، پایه فشاری .

نایلون ۶۶ ماده اصلی تشکیل دهنده

ماده ترجیحی برای کابل پلاستیکی استاندارد نایلون ۶۶ است. این یکی از موادی است که برای صنایع پلاستیک و نساجی تولید می شود. به طور متوسط ​​سالانه ۲ میلیون تن سنتز می شود. این ترکیب یک انتخاب ایده آل برای استفاده در بند کابل است زیرا ذاتاً استحکام مکانیکی و سفتی بالایی دارد. همچنین در محیط هایی با دمای شدید بسیار پایدار است و به طور طبیعی در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. علاوه بر این، کهنگی هیچ اثر مضری بر یکپارچگی ساختار نایلون ۶۶ نایلون بند کابل ندارد و خطر تغییر رنگ را از بین می برد.

بست کمربندی مشکی

بست کمربندی مشکی به دلیل مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، اغلب برای کار در فضای باز ترجیح داده می‌شوند. مانند همه بست های کمربندی  در برابر روغن‌ها، گریس‌ها و آلودگی‌های محیطی مقاوم هستند. بست کمربندی مشکی از نایلون دارای ضریب اصطکاک پایینی هستند، مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه ارائه می دهند و مقاومت سایشی عالی از خود نشان می دهند.

شرایط نگهداری بست کمربندی

برای استفاده حداکثری از بست کمربندی خود، داشتن یک انبار مناسب ضروری است. سازندگان توصیه می‌کنند کابل‌های خود را در جای مرطوب و خنک نگهداری کنید.

یک انبار مناسب می تواند از بست کمربندی در برابر اثرات بالقوه اکسیداسیون محافظت می کند و آنها را در شرایط عالی نگه می دارد تا در آینده بتوان به آنها اعتماد کرد.

بست کمربندی استیل ضد زنگ برای استفاده در مواردی که نیاز به اتصال ایمن است، جایی که اثرات خوردگی استثنایی و آب و هوای شدید انتظار می رود، توصیه می شود.

نایلون ۶۶ مقاوم در برابر آب و هوا است، اما استیل ضد زنگ آن را تا حدی بالا می‌برد و این اطمینان را به شما می‌دهد که در برابر تخریب مقاومت می‌کند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، بست کمربندی را می توان در هر جایی که برای پشتیبانی و بستن کابل ها ضروری است یا به عبارت ساده تر، هر جا که اشیاء نیاز به ثابت و ایمن شدن داشته باشند، استفاده کرد.

خرید بست کمربندی

برای خرید بست کمربندی سایتهای زیادی وجود دارد که بست سرا و دیجی کالا از مهمترین آنها هستند و شما به راحتی می توانید در بستر اینترنت بست کمربندی خود را خریداری کنید.

Share