فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد:

اجرای ۱۷ مورد طرح محله محور پیشگیری و مقابله با جرائم و دستگیری ۱۸۳۴ متهم

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۷ مورد طرح محله محور پیشگیری و مقابله با جرائم توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در استان اجرا شد، گفت: در این طرح‌ها بیش از هزار و ۸۳۴ نفر در جرائم مختلف به خصوص سرقت و موادمخدر دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی با تاکید بر تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرائم بر لزوم توجه شهروندان و رعایت هشدارها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، مشارکت مردمی در تامین نظم و امنیت بسیار مهم است.

وی برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و بر اصل پیشگیری به عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموعه انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان اذعان داشت: حوزه عملکرد پلیس پیشگیری از حیث نیروی انسانی و دامنه وظایف بسیار گسترده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای طرح سراسری پیشگیری و مقابله با جرائم برای برخورد با خرده جرایم در محلات تصریح کرد: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی درصدد پیشگیری از ظهور و بروز بسیاری از جرائم و در نتیجه ارتقاء امنیت شهروندان است.

سردار ملکی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوانی پیشانی پلیس، بیشترین سطح ارتباط با مردم را داشته و مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مفتوح قضائی و شکایات مردمی را برعهده دارند گفت: در سال گذشته، ۱۷ مورد طرح محله محور پیشگیری و مقابله با جرائم توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کل استان اجرا شد که در نتیجه اجرای این طرح‌ها بیش از هزار و ۸۳۴ نفر در جرائم مختلف به خصوص سرقت و موادمخدر دستگیر شدند.

وی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس پیشگیری را جلوگیری از وقوع سرقت، مهار و کاهش سرقت‌های مهم دانست و افزود: برخورد با خرده مجرمان و اراذل و اوباش نوظهور، اولویت‌های بعدی پلیس در برخورد با جرائم است.

فرمانده انتظامی استان گیلان اجرای طرح‌های محله محور پیشگیری از جرائم، جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزایش و تقویت واحدهای گشتی کلانتری‌ها، توسعه موسسات مردمی خدمات حفاظتی و مراقبتی و اجرای طرح‌های جلوگیری از سرقت بانک‌ها و طلافروشی‌ها را از جمله طرح‌های موفق پلیس پیشگیری برای ارتقاء امنیت پایدار جامعه اعلام کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد جامعه محقق خواهد شد بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان دولت، دهیاران، شوراها و اصناف و آموزش‌های شهروندان در مساجد و مدارس از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس برای آموزش و ارتقاء آگاهی و مهارت عمومی شهروندان به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

سردار ملکی با اشاره به لزوم استمرار در اجرای طرح‌های پیشگیرانه پلیس برای جلوگیری و مقابله با سرقت و آگاهسازی عمومی بر نقش بی‌بدیل دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم در کنار پلیس در مقام ضابط قضائی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تاکید بر اهمیت همکاری تمامی دستگاه‌ها و آحاد شهروندان با پلیس برای تامین نظم و امنیت افزود: در سال جاری ۳۵ هزار و ۲۳۰ پرونده در حوزه پلیس پیشگیری در خصوص مقابله با جرائم مختلف در سطح استان تشکیل شده که با اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تاکید بر تلاش پلیس برای برقراری نظم و امنیت برای شهروندان خاطرنشان کرد: مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

Share