فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی انهدام باندهای توزیع موادمخدر در گیلان | امحاء بیش از یک تن موادمخدر

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در مراسم امحاء بیش از یک تن موادمخدر از افزایش ۱۵ درصدی انهدام باندهای توزیع موادمخدر در گیلان خبر داد و بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان در مراسم امحاء بیش از یک تن موادمخدر از افزایش ۱۵ درصدی انهدام باندهای توزیع موادمخدر در گیلان خبر داد و بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد.

سردار عزیزاله ملکی در مراسم امحاء یک تن و ۳۵۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شده طی ۸ ماهه گذشته از سال‌جاری در گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید عرصه مبارزه با موادمخدر به ویژه شهیدان «حسین بهراد نصر» و «مرتضی هدایت‌زاده» اظهار داشت: منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، سوء مصرف موادمخدر بوده که متاسفانه اکنون علاوه بر بزرگسالان در بین نوجوانان و جوانان نیز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه موادمخدر ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را دو چندان می‌سازد افزود: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از اعتیاد همواره در اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی قرار دارد.

فرمانده انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط پلیس استان کشف شده است، اذعان داشت: در این مدت بیش از ۱۸ هزار و ۶۷۸ قاچاقچی و توزیع کننده موادمخدر دستگیر شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی از افزایش ۱۵ درصدی انهدام باندهای توزیع موادمخدر در گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی پلیس در زمینه دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی روبرو هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه در ۸ ماهه سپری شده از سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۴۰ درصدی طرح‌های عملیاتی مبارزه با موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان بوده‌ایم تصریح کرد: در این راستا ۳۱ باند قاچاق موادمخدر منهدم، بیش از هزار و ۹۳۳ کیلوگرم موادمخدر کشف و ۵ هزار و ۸۷۸ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

وی بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد و اذعان داشت: نظارت خانواده‌ها بر انتخاب دوست، رفت و آمد فرزندان، توجه به تغییرات در شخصیت اجتماعی و نیازهای مادی و به خصوص نیازهای معنوی آن‌ها یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد و معضل موادمخدر است.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در شهر رشت فقط یک مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت ۵۰ نفر وجود دارد که این مقدار ظرفیت کفاف نگهداری معتادان متجاهر را ندارد و این موضوع نیازمند مشارکت دستگاه‌های مربوطه در راستای ارتقاء ظرفیت این مرکز است.

این مقام ارشد انتظامی به راه‌اندازی قرارگاه رصد فضای مجازی پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان در راستای رصد پنهان فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان موادمخدر به صورت هوشمند اشاره کرد و گفت: با هماهنگی قضایی و اقدام عملیاتی پلیس، نتیجه این رصدها، کشف موادمخدر را به دنبال داشته است.

سردار ملکی در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و فروش موادمخدر در استان، مراتب را از به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

Share