همه چیز در خصوص ساک دستی کاغذی اختصاصی
میتوان ساک دستی کاغذی را به یک تابلو بیلبورد رایگان متحرک شهری تشبیه کرد که برند شما را به عموم افراد جامعه معرفی میکند.
ساک دستی کاغذی یکی از انواع شاپینگ بگهایی است که برای حمل وسایل و کالاهای سبکوزن از آن استفاده میشود. این ابزار در صنایع مختلفی کاربرد دارد. صنایع و کسبوکارها باتوجهبه نیاز مشتری، انواع مختلفی از این نوع شاپینگ بگ ها را تهیه و عرضه میکنند. ویژگیهایی که این ابزار برای مصرفکنندگان و تولیدکنندگان دارد، آن را به یک ابزار تبلیغاتی و فانتزی تبدیل کرده است.
زمانی که صنعت تبلیغات رواج پیدا کرد، صنعت چاپ هم دچار تحول شد. با چاپ ساک دستی کاغذی، این وسیله توانست بهعنوان یک تبلیغات متحرک برای اغلب کسبوکارها تبدیل شود. وقتی مشتری شما، ساک دستی منقش به برند کسبوکارتان را با خود حمل میکند، بدون اینکه خود متوجه باشد تا زمان رسیدن به مقصد در حال تبلیغ برند شماست. بهعبارتیدیگر میتوان ساک دستی کاغذی را به یک تابلو بیلبورد رایگان متحرک شهری تشبیه کرد که برند شما را به عموم افراد جامعه معرفی میکند.
انتخاب نقش و چاپ لوگو برند شما روی ساک دستی کاغذی در پیشبرد اهداف سازمانی شما بسیار مؤثر است. ازاینرو بهرهگیری از تجربه و دانش کارشناسان این حوزه را سرلوحه کار خود قرار دهید. مطمئنأ کارشناسان به شما در رسیدن به یک نتیجه مطلوب کمک شایانی خواهند کرد.
آیا ساک دستی کاغذی استحکام کافی دارد؟
ساک دستی از جنس کاغذ، شاید برای برخی افراد این ذهنیت را تداعی کند که هیچگونه دوام و استحکامی در حمل وسایل ندارد. ولی بهتر است بدانید که انواع مختلف این مدل از ساکهای دستی با استفاده از یک روکش سلفونی تقویت شدهاند. بر اساس نوع، جنس کاغذ و رنگ ساک دستی از سلفون براق یا مات استفاده میشود که علاوه بر ایجاد زیبایی، کیفیت و استحکام بالای ساک را در پی خواهد داشت. استحکام برخی از این ساکها فوقالعاده بالا بوده و در برخی نمونهها، امکان حمل وسایل تا ۱۰ کیلوگرم امکانپذیر است.
چاپ ساک دستی کاغذی
بهمنظور چاپ طرح روی ساک دستی کاغذی ، ابتدا طرح موردنظر ترسیم و فایل نهایی به چاپخانه ارسال میشود. از فرمت رنگ CMYK برای چاپ استفاده میشود. در چاپخانه باتوجهبه بودجه، نوع طرح و رنگ و مقاومت ساک دستی، کاغذ انتخاب میشود.
کاغذهای کرافت برای ساک دستیهایی با حجم انبوه مناسب هستند. به همین علت به ساک دستی هدیه معروف هستند. این کاغذها علاوه هزینه پایین به خدمات تکمیلی نیاز ندارند. چاپ افست و چاپ سیلک معمولأ برای چاپ روی کاغذهای کرافت بهصورت تکرنگ و دورنگ مورداستفاده قرار میگیرند.
کاغذهای گلاسه به دلیل براق بودن به برخی خدمات تکمیلی نیاز ندارند. معمولأ از دو نوع چاپ افست و دیجیتال برای چاپ آنها استفاده میشود. بیشتر کارهای تبلیغاتی لوکس و شیک در کاغذهای گلاسه دیده میشود.
خدمات تکمیلی روی ساک دستی آماده بعد از پایان چاپ تبلیغات انجام میشود. این خدمات شامل سلفونکشی، طلاکوبی، نقرهکوبی، برجستهکاری، لایه UV و … روی ساک است که بر اساس نوع کاغذ و طرح آن تعیین میشود. این کار بهمنظور زیباسازی، افزایش ضخامت و مقاومت و پایداری ساک دستی انجام میشود.
مرحله نهایی چاپ
بعد از پایان کار چاپ در چاپخانه، ساک دستی وارد مراحل نهایی یعنی تازدن، برش و چسب کاری میشود. کاغذ چاپ شده را با استفاده از دستگاههای اتوماتیک، میلیمتری و بادقت برش میدهند. این کار باید در نهایت دقت و بدون خطا انجام شود. با تاکردن و برش دادن کاغذ، در واقع سایز و ابعاد ساک دستی مشخص میشود. با چسب کاری محلهای برش و اتصال آنها به یکدیگر، ظرافت و زیبایی نهایی کار معلوم میشود. زیرا استفاده از چسب باکیفیت در نتیجه کار بسیار اهمیت دارد.
پس از برش و تاکردن کاغذ، نوبت پانچ و نخ کشی برای دستههای ساک دستی است. دسته برخی از ساکها از جنس خود ساک و برخی دیگر از نخ است. البته جنس، رنگ و طول نخ باید در مرحله طراحی مشخص شده باشد و در مرحله آخر آمادهسازی، به ساک اضافه شود. اغلب بندهای ساک دستی از جنس و مدلهای کنفی، پولکدار، فانتزی، روبان و … است. بعد از اضافهکردن دسته، ساک آماده تحویل به مشتری است.
انواع ساک دستی کاغذی
همانطور که پیشتر گفته شد بگ های کاغذی در دو نوع ساک دستی کرافت و گلاسه عرضه و چاپ میشوند. به دلیل برخی ویژگیهای خاص هرکدام، کاربرد متفاوتی دارند و در برخی دیگر از فاکتورها مثل گرماژ و خدمات تکمیلی و … مشترک هستند.
بهتر است بدانید گرماژ کاغذ مفهومی است که میزان ضخامت کاغذ با آن سنجیده میشود. وقتی گرماژ کاغذی ۶۰ باشد به این معنی است که جرم یک مترمربع از آن کاغذ ۶۰ گرم است. هرچه گرماژ کاغذی بیشتر باشد استحکام و پایداری آن نیز بیشتر میشود.
تفاوت اصلی و شاخص ساک دستی گلاسه و کرافت در جنس آنهاست که منجر به برتری گلاسه نسبت به کرافت شده است. گلاسه جنس و کیفیت بهتری نسبت به کرافت و سایر کاغذهای تحریر دارد. بهتبع آن قیمت هر دو نیز متفاوت است. قیمت گلاسه از نمونههای کرافت آن بیشتر است.
ساک دستی کاغذی گلاسه
گرماژ ساک دستی گلاسه ۱۷۰، ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ گرم هستند. ساک دستیهای ۲۵۰ و ۳۰۰ گرمی وزن و استحکام بیشتری نسبت به نمونههای ۱۵۰ و ۱۷۰ گرمی خود دارند.
روکش سلفون روی این نوع از کاغذ تحریر، آنها را مستحکم و بادوام میکند. برای چاپ روی گلاسه از تکرنگ، ۲ رنگ و تمامرنگی بهره میگیرند که در نهایت محصولی شیک و فانتزی ارائه میشود
در تولید این نوع از ساک دستیها از مواد دستاول و باکیفیت استفاده میشود و چاپ و طرح استفاده شده روی آنها شفاف و زیباتر از انواع دیگر کاغذهاست. ازاینرو بیشتر در داروخانهها، فروشگاههای لوازم آرایشی – بهداشتی و مواد غذایی، گالریها، نمایشگاهها و سمینارها مورداستفاده قرار میگیرند.
ساک دستی کاغذی کرافت
کاغذهای کرافت، گرماژ و استحکام پایینی نسبت به کاغذهای گلاسه دارند. این ساک دستیها در گرماژ ۷۰ تا ۱۲۰ تولید میشوند. زمان زیادی از ظهور و پیدایش آنها میگذرد. به دلیل سبکی و ارزان بودن این نوع از کاغذها، محبوبیت بیشتری بین مردم دارند. همچنین از مواد بازیافتی تولید میشوند که مورد حمایت دوستداران محیطزیست است.
وجه تمایز ساک دستی کاغذی کرافت و گلاسه در مواد اولیه تولیدی و هزینهای است که مشتری برای ساخت آنها پرداخت کند. این کاغذها اغلب به رنگ تیره هستند که حس نوستالژیک و بافت زیبا را به ذهن افراد بهویژه قدیمیترها تداعی میکند.
کاغذهای کرافت، برای ساخت ساک دستی در رنگهای تیره و تند مناسب هستند. ساک دستیهای تبلیغاتی کرافت معمولأ قهوهای و کرم رنگ هستند. چاپ تبلیغات روی کاغذ کرافت نسبت به گلاسه بسیار مقرونبهصرفه است.
این کاغذها به دلیل ارگانیک بودن، مورداستفاده اغلب رستورانها و فستفودها قرار میگیرند.
ساک دستی کاغذی فانتزی
اغلب ساک دستیها به شکل مربع و مستطیل در بازار رایج هستند. ولی نمونههای لوکس و فانتزی از این ساک دستیها برای برخی مصارف به شکلهای هندسی دیگری هم تولید و عرضه میشوند.
بهعنوانمثال نمونههای مثلثی شکل اکثراً برای بستهبندی شکلات، آجیل و خشکبار مورداستفاده قرار میگیرند. معمولأ این نوع از ساک دستیها به دلیل شکل خاص و منحصربهفردشان برای هدیه دادن بسیار مناسب هستند.
دسته ساک دستی مثلثی، با نوارها و روبانهای طلایی، نقرهای و فلزی به شکلی بسیار زیبا و چشمنواز که چشم هر بینندهای را خیره میکند تزئین میشوند.
منبع : فری بگ
دیدگاه