امام جمعه موقت آستارا با حمایت از طرح جدید یارانه ها؛

مردم نباید بلندگوی دشمن باشند | دولت از آبروی خود هزینه کرده است

ناصر صالحی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت تصریح کرد: این کار جدیدی نیست، قطعا آنهایی که از این کار سود می بردند از این قضیه ناراحت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به نظارت پروردگار بر تمام اعمال انسان بیان کرد: اگر خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم، به سمت گناه نرفته و آگاهانه رفتار می کنیم.

صالحی خداوند را هم شاهد و هم قاضی بر حرکات انسان دانست و بیان کرد: انسان عاقل با در نظر گرفتن خداوند در تمام امور زندگی خود، با فکر و اندیشه حرکت کرده و تمام سعی خود را در عدم ارتکاب گناه به کار می گیرد.

وی با اشاره به بیان واقعیت از زبان حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: ایشان فرمودند واجبات دین در سایه ولایت نظم پیدا می کند و چه خوب که دینمان صحیح و سالم باشد، پس ای ایمان آورندگان به ندای پیامبر(ص) لبیک گفته و بدانیم در حشر در پیشگاه پروردگار حاضر خواهیم شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری بیان کرد: آنهایی که می گفتند بشار اسد رفتنی است، خودشان رفتند! ماندگاری در مقاومت رسیدن به اهداف را در می خواهد داشت، امروز رژیمی غاصب صهیونیستی بیش از همیشه احساس ترس می کند.

صالحی بحث فلسطین را جزء خواسته های به حق جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: فلسطین مساله اول جهان اسلام است و انشاالله رژیم صهیونیستی رو به زوال بوده و مردم فلسطین در آینده با آزادی در کشور خود زندگی خواهند کرد.

وی مقاومت در سوریه و عراق را حاصل امنیت و آرامش امروز کشور دانست و بیان کرد: باید در مقابل دشمن مقاومت و مقابله کرد و شیوه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امنیت و آرامش امروز را پدید آورده است.

صالحی با اشاره به مقام معظم رهبری با کارگران و معلمان بیان کرد: تربیت نسل تمدن ساز توسط معلمان انجام می گیرد و آنها الگوی نسل آینده هستند، باید به مطالبات معلمان رسیدگی کرد و در جذب آنها نیز دقت کافی و وافی داشت.

وی ادامه داد: علم، عمل و تعهد باید شاخصه های جذب معلمان باشد، عمل معلمان و سبک زندگی آنها در آینده فرزندان ما تاثیر گذار است و باید از هر لحاظ به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

صالحی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت تصریح کرد: این کار جدیدی نیست، قطعا آنهایی که از این کار سود می بردند از این قضیه ناراحت هستند. برخی مردم نباید بلندگوی دشمن باشند، مگر می شود BBC و “منوتو” دغدغه مردم ایران را داشته باشند؟ به شایعات دامن نزنیم، امروز رئیس جمهور محترم به طور مستقیم با مردم صحبت می کنند و قطعا نتیجه این قضیه به نفع مردم خواهد بود.

وی گفت: این حرکت برای ایجاد رفاه نسبی مردم آغاز شده و امروز دولت از آبروی خود هزینه کرده است، دولت ۱۶۰ میلیون دز واکسن وارد کرده و کجاست آن هنرمندی که انگشت اتهام به سوی مسئولان می گرفت؟

صالحی با تاکید بر نظارت مستقیم و دقیق توسط دولت در این شرایط بیان کرد: برخورد ها و جریمه ها باید چندین برابر ضرر باشد و نباید اجازه سواستفاده به عده ای را از این شرایط داد.

در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان توسط دستگاه های اجرایی بندر آستارا میز جهادی خدمت با همکاری فرمانداری، بسیج اداری و کارمندی سپاه ناحیه آستارا و مدیران ادارات با هدف رفع موانع و حل مشکلات مردم با حضور مدیران اداره های شهرستان در مکان مصلی برپا شد.

Share