امام جمعه موقت آستارا:

عده ای که قبلا بوی رجایی می دادند امروز بوی رجوی می دهند!

صالحی اظهار کرد: عده ای که قبلا بوی رجایی می دادند امروز بوی رجوی می دهند! عده ای می گویند اگر من نباشم، انتخابات را قبول ندارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

 صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به اینکه خصوصیات افراد اهل بهشت گفت: عدم آزار همسایه، مواظبت از زبان، مراقبت از هوای نفس و روزه داری به فرمایش پیامبر اکرم صلی الله از خصوصیات اهل بهشت است.

صالحی با اشاره به آیات سوره مائده در باب وفای به معاهدات گفت: مومن باید به عهد و وفای خود پایبند باشد و یکی از این عهد ها همانا نماز است و انسان پرهیزگار اقامه نماز خود را فراموش نمی کند.

وی فروع دین را از عهد های مومن با خداوند دانست و تصریح کرد: انسان مومن امانت دار، اجرا کننده حج و زیارت خانه خداوند و عزاداری ها بوده و در مقابل حاشیه پردازان دین ایستادگی می کند.

امام جمعه موقت آستارا؛ نماز، روزه، اطاعت، عبادت و امر به معروف و نهی از منکر را نیز از عهد های الهی دانست و بیان کرد: برخی افراد حتی در خانواده خود نیز امر به معروف و نهی از منکر را نیز انجام نمی دهند و قطعا این گونه افراد از مسیر خود گمراه شده و از عاقبت به خیری فاصله خواهند گرفت.

صالحی حجاب را یکی از عوامل پذیرش اسلام دانست و گفت: حجاب زن را از نگاه کالایی به وی خارج کرده و اصالت، شرافت و نجابت را به او هدیه می دهد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم صلی الله در باب مسئولیت گفت: کسی که مسئولیتی دارد، نسبت به زیر دستانش باید پاسخگو باشد و احساس مسئولیت و دغدغه مندی باید همواره جزو خصوصیات افراد مومن باشد.

صالحی مسئولیت را در راستای اجرای حق دانست و بیان کرد: مسئولیت امانت بزرگی برای خدمت به مردم و ادای تکلیف است و به فرمایش امیرالمؤمنین حیدر کرار علیه السلام مبادا از دوره مسئولیت خود سواستفاده کرده و مانند گرگ باشید.

وی یکی از این امانت ها را انتخابات دانست و بیان کرد: تشخیص فرد اصلح مهمترین وظیفه ما در انتخابات است، گاهی افرادی با عوام فریبی برای تصدی صندلی شورای شهر موسیقی غیر اسلامی پخش کرده و پس از انتخاب شدن هیچ صدایی به جز همان موسیقی از این فرد نمی شنویم.

وی تصریح کرد: با انتخاب نادرست در ۴ سال خیانت و ناکارآمدی این گونه افراد ما هم شریک هستیم و باید این وقت بسیار مناسب را به فرصت تبدیل کنیم.

صالحی ادامه داد: عده ای که قبلا بوی رجایی می دادند امروز بوی رجوی می دهند! عده ای می گویند اگر من نباشم، انتخابات را قبول ندارم و این یعنی خیانتکاری و فریب مردم!

امام جمعه موقت آستارا گفت: عده ای بیت المال را به تاراج داده و نسبت به آن بی تفاوت هستند و در ورزش فوتبال نیز افرادی به بیت المال خیانت کرده و سپس استعفا می دهند.

وی گفت: نتیجه ۱۰ سال مذاکره کند شدن چرخ اقتصاد و کوچک شدن سفره مردم بود! شما در ۸ سال کاری نکردید چطور در ۱۰۰ روز شعار تغییر وضعیت اقتصادی مردم را می دهید؟

وی ادامه داد: آمریکا باید پوزش خواهانه به تعهدات برجام برگردد و ما ابتدا برداشتن تحریم ها را راستی آزمایی کنیم، این دولت آمریکا نیز همان حرف ترامپ دیوانه را می زند و باید در مقابل مسئولیت به عنوان امانت مردم تعهد داشته باشیم.

صالحی گفت: اگر پیروزی های مردان میدان نبود، ما را حتی به مذاکرات راه نمی دادند، فداکاری و سر دادن مردان میدان دیپلماسی را سرپا نگه داشت، اگر میدان نبود داعش امروز در داخل کشور جولان می داد.

وی ادامه داد: نتیجه سازش کاری با آمریکا ویران کردن افغانستان، سوریه و عراق است، آنها امنیت دنیا را در گرو امنیت خودشان می بینند و جنایت های آمریکا و اسرائیل نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را نزدیکتر کرده و پیش از موعد ۲۵ ساله این رژیم کودک کش نابود خواهد شد.

صالحی با اشاره به انتشار فایل صوتی ظریف گفت: انتشار این فایل در صورت عامدانه بودنش خیانت بود و در صورت غیر عمدی بودن نفوذ! قطعا باید این افراد از ملت پوزش خواسته و نفوذی ها نیز به سزای اعمال خود برسند.

Share