امام جمعه موقت آستارا؛

چرا به این اندازه واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان بسته می‌شوند؟

اولین نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در قرن جدید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ابتدای خطبه اول با تبریک سال جدید با اشاره به انتظار فرج در سال ۱۴۰۱ گفت: طبیعت بی‌جان در بهار زنده شده و خداوند متعال در (آیه ۹ سوره ق) به زنده کردم موجودات در فصل بهار اشاره فرموده‌اند و بهار ما شیعیان با ظهور صاحب الزمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه شکل واقعی به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) در باب زنده شدن افراد در روز قیامت بیان کرد: در روز قیامت پروردگاری که طبیعت را آفریدند مرده‌ها را زنده می‌کند، ما هم مثل طبیعت و گردش فصل‌ها روزی از دنیا خواهیم رفت و سپس در روز قیامت زنده می‌شویم و باید همواره بر روی اعمال خود تفکر و تعقل داشته باشیم.

خطیب جمعه موقت آستارا با اشاره به لزوم تبدیل حالمان به بهترین شکل تصریح کرد: انسان مومن دعای لحظه تحویل سال را بر زندگی خود جاری و ساری می‌کند و در صورت ظهور صاحب الزمان (عج) حال ما تغییر و زنده واقعی می‌شویم.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ و فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سالیان متمادی بحث تولید و تولد محور بودن کار دولت را متذکر می‌شوند و این نام‌گذاری‌ها چراغ راهی برای حرکت دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: اگر خواسته رهبر معظم انقلاب محقق شده بود از سال ۹۱ تاکنون به این اندازه به مبحث تولید تاکید نمی‌نکردند، با بسته شدن درب کارخانه‌ها و کارگاه‌ها کاری پیش نمی‌رود! چرا به این اندازه واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان بسته می‌شوند؟

صالحی مشکل موجود را برخی مسئولان دانست و تصریح کرد: برخی مسئولان مشکلات میلی را بر مشکلات ملی ترجیح می‌دهند و باید این گونه مدیران فاسد کنار بروند، ظلم ستیزی و فساد ستیزی باید اولویت اول دولت انقلابی و مردمی باشد.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه بیان کرد: این جنگ دست غرب را رو کرد، این جنگ نشان داد خشونت خوب و بد و تروریست خوب و بد داریم! جنگ‌ها جنگ منابع و منافع است و هدف تسلط بر منافع کشورها و آزادی تنها یک شعار برای آنان است.

وی ادامه داد: به گفته این‌ها جنگ در یمن، سوریه، افغانستان و کشورهای مظلوم خوب و برای چشم رنگی‌ها بد است و این نشان دهنده ذات خراب آن‌ها است.

خطیب جمعه موقت آستارا با اشاره به لزوم رسیدگی جدی به وضعیت راه‌های گیلان بیان کرد: روشنایی معابر و وضعیت راه‌های گیلان نیاز به رسیدگی جدی دارد و برخی راه‌های گیلان از چاله به چاه تبدیل شده اند.

وی با اشاره به رحلت آیت الله ری شهری و آیت الله رودباری در روزهای گذشته بیان کرد: این بزرگان استوانه‌های معنوی کشور و استان بودند و فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای مردم ایران و گیلان زمین است، عالمی که از دنیا می‌رود کسی جایگزین آن‌ها نمی‌شود و خداوند انشالله هر دو متعال را با انبیا محشور بگرداند.

Share