ولی جهانی در گفتگو با دیارمیرزا؛

برگزاری ۳۴ جشنواره استانی در گیلان | روش فرآوری بهار نارنج ثبت ملی می شود

جهانی با بیان اینکه پرونده میراث معنوی بهار نارنج در دست تدوین است و به دنبال ثبت روش فرآوری بهار نارنج هستیم، افزود: طی دو روز آینده تهیه فیلم و مستندسازی فرآوری بهار نارنج به طریق سنتی تهیه میشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی در حاشیه برگزاری جشنواره بهار نارنج کومله در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه در مجموع ۳۴ جشنواره استانی در گیلان برگزار می‌شود، گفت: برای هر شهرستان حداقل یک برند در نظر گرفته شده و خوشبختانه امروز شاهد برگزاری هشتمین دوره جشنواره بهار نارنج کومله هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به استقبال بیش از ۷ هزاری نفری مردم از این جشنواره اظهار کرد: برند هر شهرستان مشخص شده و جشنواره بهار نارنج مخصوص شهرستان لنگرود و شهر کومله است.

وی با بیان اینکه این جشنواره همه ساله برگزار می‌شود، افزود: معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی در کنار میراث طبیعی از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: باید از میراث طبیعی خود صیانت کنیم و به دنبال رونق بخشی فرآوری بهار نارنج هستیم.

جهانی با بیان اینکه پرونده میراث معنوی بهار نارنج در دست تدوین است و به دنبال ثبت روش فرآوری بهار نارنج هستیم، افزود: طی دو روز آینده تهیه فیلم و مستندسازی فرآوری بهار نارنج به طریق سنتی تهیه میشود تا این سنت را به آیندگان معرفی کنیم.

Share