مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره «حیران نگین ایران» در آستارا | نمایش طنز آستارا در کشور سرآمد است

ثقتی از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره «حیران نگین ایران» خبر داد و گفت: این جشنواره در تقویم برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان مرزی آستارا جایگاه ویژه‌ای در حوزه هنر و فرهنگ کشور بیان کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه این شهرستان به عنوان افسران مرزی جنگ نرم کشور در حوزه فرهنگ نقابل دشمن نقش حساسی را عهده‌دار هستند و هویت مرزنشینان آستارایی با فرهنگ، اندیشه، علم، ادب و هنر در هم آمیخته است.

ثقتی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در این شهرستان مرزی در وضعیت مطلوبی قرارداد دارد، تصریح کرد: آستارا به لحاظ فرهنگی و علمی حرفی برای گفتن دارد و باید با بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مناسب، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوان نخبه فراهم کرد.

وی آستارا را شهر تئاترهای طنز گیلان دانست و اظهار کرد: هنرمندان آستارایی آثار بزرگی را آفریدند و این هنرمندان به لحاظ تحصیلاتی نیز در استان سرآمد سایر شهرستان‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آستارا از دیرباز نقطه مهم فرهنگی کشور بوده است، بیان کرد: ارائه بهترین خدمات به تمامی قشرهای جامعه از جمله هنرمندان حق همه آحاد جامعه است.

وی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برگزاری هر چه بهتر «جشنواره حیران نگین ایران» خبر داد و اضافه کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مستقر شده است و این جشنواره برای استان بسیار مهم است.

ثقتی همچنین با تاکید بر اهمیت تبیین شورای فرهنگ عمومی در جامعه تصریح کرد: فعالیت‌های این شورا باید بیش از پیش به اطلاع مردم برسد و اهمیت موضوع‌های مطرح شده در نشست‌های شورا برای مردم تبیین شود و اگر شورای فرهنگ عمومی تقویت و جایگاه آن شناخته شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که شورای فرهنگ عمومی باید درخصوص اصلاح فرهنگ جامعه گام بردارد.

وی شورای فرهنگ عمومی را عالی‌ترین شورا و پارلمان محلی برای راهبری حوزه فرهنگ در هر شهرستان عنوان کرد و گفت: تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی است و تخطی از آن قابل قبول نیست.

 محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز در این نشست با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا در برگزاری هر چه بهتر جشنواره فرهنگی حیران نگین ایران بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره استانی اتحاد و همدلی در منطقه و مقابله با فعالیت‌های قوم گرایانه است.

Share