از رونمایی پوستر تا اختتامیه:

هفته فرهنگ و هنر رشت در یک نگاه + تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بهمن ماه امسال با همکاری نهاد های فرهنگی استان گیلان هفته فرهنگ و هنر رشت با هدف معرفی شاخص ها، توانمندی ها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بهمن ماه امسال با همکاری نهاد های فرهنگی استان گیلان و سایر مسئولان ,هفته فرهنگ و هنر رشت با هدف معرفی شاخص ها، توانمندی ها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد تا شهروندان رشتی به مدت یک هفته شاهد بوجود آمدن فضایی فرهنگی در سطح شهر باشند.

ظهر روز سه‌شنبه بیست و سوم دی ماه ۹۳ جمعی از اساتید هنر و اصحاب مطبوعات با حرکت به سوی منزل استاد فریدون نوزاد، پیشکسوت عرصه هنر و مطبوعات گیلان ضمن تقدیر و تجلیل از ایشان و گفتگویی صمیمانه و بیان خاطراتی از گذشته از پوستر نخستین هفته فرهنگ و هنر رشت رونمایی کردند تا نوید هفته ای برای پاسداشت هنرهای هفتگانه را به مردم دهند.

در ساعت ۱۰:۳۰ صبح چهارشنبه اول بهمن با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت آئین گشایش این هفته بطور رسمی آغاز شد.

افتتاح نمایشگاه های کتاب و تمبر گیلان در ساختمان پست شهرداری، افتتاح نمایشگاه نقاشی آثار نقاشان شهر رشت در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء (ص) ،  نمایشگاه نقاشی ابنیه تاریخی رشت ، افتتاح نمایشگاه عکس های قدیم رشت و افتتاح نمایشگاه دارالمرز رشت (به نمایش گذاشتن نسخ رشت قدیم) در خانه میرزاکوچک جنگلی از دیگر برنامه های آئین گشایش هفته فرهنگ و هنر رشت بود.

چهار برنامه ی اجرای موسیقی به وسیله « گروه سنت » به سرپرستی بیژن رحمتی لرد ، « گروه تاسیان » به سرپرستی حسین تقی نژاد ، گروه گیل و آمارد به سرپرستی ناصر وحدتی و « گروه واران » به سرپرستی حامد صادقپور در شبهای موسیقی رشت برگزار شد.

در جلسه هم اندیشی مدیران فرهنگی شهرستان رشت در خانه ابریشمی برگزار شد، مباحث مهم فرهنگی شهر رشت مطرح شد که مهمترین آن ثبت هفته فرهنگ و هنر رشت در تقویم سالانه فرهنگی این شهر بود.

در این هفته شاهد دیدار هنرمندان و مسئولین با فرهاد مهرانفر فیلمساز,انوش نصر پیشکسوت تئاتر,روشن پیشکسون هنرهای تجسمی,زائری پیشکسوت قرآنی,بهمن صالحی شاعر,محمد اسحاقی شهید روزنامه نگار و استاد ناصر مسعودی بودیم.

حسن ختام هفته فرهنگ و هنر رشت اجرای موسیقی ارکستر گیلان بود و بعد از آن آیین اختتامیه هفته فرهنگ و هنر رشت با حضور مدیران استان، مفاخر، فرهیختگان و استقبال کم نظیر علاقمندان به فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

Share