إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

پیام تسلیت مسئولان در پی رحلت آیت الله رودباری

آیت الله سید مجتبی رودباری از روحانیان بزرگ گیلان درگذشت و به همین منظور مسئولان پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رودباری ظهر امروز در سن ۸۹ سالگی براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله سید مجتبی رودباری مدت ۲۳ سال شاگرد امام خمینی (رحمه الله علیه) بود.

وی موسس کتابخانه عمومی امیر المومنین (ع) است و شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه رشت تعلیم و تربیت نمود.

پیام تسلیت کیهان هاشم نیا استاندار اسبق گیلان

بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت آیه‌ی علم و عمل، سوره‌‌ی صدق و سلام، حضرت آیت‌الله فی‌الارضین، آقا مجتبی رودباری ، تألم وصف‌ناپذیری برای همه کسانی دارد که به قدر سخنی و به لحظ عملی، ایشان را درک کرده و قرین فیض وجودشان بوده‌اند. خداوند با اولیای خود محشورشان فرمایند.
این ضایعه عظمی را به همه دوستداران ، مریدان و بیت مکرم ایشان، به خصوص بر خلف صالح آن مرحوم جناب آیت‌الله سید صالح رودباری، تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

متن پیام محمد فائزی به شرح زیر است:

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

ارتحال عالم پارسا و روحانی عالی‌قدر، سرمشقی از وارستگی و از روحانیان بزرگ گیلان حضرت آیت‌الله آقای سید مجتبی رودباری (طاب ثراه)  پس از عمری  زندگی توام با پارسایی، ساده زیستی و مجاهدت با نفس  موجب تاسف گردید.

ایشان اسوه کمالات معنوی و منبع زهد و تقوای الهی  و از مفاخر بزرگ تاریخ معاصر ایران و گیلان بودند که عمر با برکتش یکسره در مسیر اعتلای معارف اسلامی و استحکام پایه‌های علوم دینی مصروف شد و تعبد مثال زدنی به مقام منیع ولایت و رهبری زینت سلوک معنوی آن علامه شهیر را به تصویر کشید.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و روحانیون عالی قدر، جامعه‌ علمی کشور، مردم نجیب و شریف گیلان و خاصه بیت مکرمشان، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم بزرگوار مسألت می‌نمایم.

امید است خداوند متعال در این ایام نورانی ماه شعبان المعظم از خزائن رحمت بی‌منتهای خویش و به مزد سال‌های پاس صداقت، تقوی، روحیه جهادی وانقلابی آن مرحوم علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود  برایشان مقدر فرمایند.

محمّد فائزی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

پیام تسلیت ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان

رسول الله صلی الله علیه و آله:
*إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ*
*هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى ‏پوشد*.

ارتحال عالم متقی و سرمایه معنوی استان گیلان *حضرت آیت الله حاج سید مجتبی رودباری* موجب تألم و تأثر خاطر خطه ولایت مدار استان گیلان گردید.

سالها زندگی سراسر افتخارآمیز آن عالم برجسته و روحانی جلیل القدر که عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف دینی، تدریس علوم دینی و تربیت شاگردانی ممتاز در حوزه‌های علمیه در راستای اعتلای مکتب امام صادق (ع) صرف نمود، کارنامه درخشان و بی بدیلی را از حیات گرانبهای آن عالم ربانی به یادگار گذاشته است.

حوزه نظارت گمرکات استان گیلان به نوبه خود از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید و پارسا، غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان عزت و شکیبایی را از خداوند متعال خواستار است.

 

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در پی ارتحال حضرت آیت الله مجتبی رودباری

محمد تقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله مجتبی رودباری این ضایعه عظیم را با صدور پیامی تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
رحلت جانگداز عالم ربانی، فقیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مبلغ شیعه، حضرت آیت الله مجتبی رودباری را به محضر حضرت مهدی فاطمه (عج)، مقام عظمای ولایت و همه شیعیان و مردم شریف گیلان بخصوص اهل بیت مکرم آن عالم بزرگ تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.

محبوبیت بی‌مثال و کم نظیر این شخصیت بی‌بدیل که ماحصل فروتنی و خضوع و متانت ایشان در قبال آحاد ملت، برخورداری از درجات والای علم و دانش، انسان دوستی و آزادگی بود، بی‌شک سرمشقی مثال زدنی برای رفع بسیاری از کاستی‌ها در جامعه حاضر خواهد بود.

خداوند آن مرحوم مغفور را غرق رحمت واسعه خویش و مشی و سیره نیکوی ایشان را مسیری برای ترویج اخلاق حسنه قرار دهد.

پیام تسلیت مسرور بازرس کل استان گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال الامام الصادق علیه السلام: «ما مِن أَحَدٍ یَمُوتُ مِنَ المؤمنینَ أَحَبّ إِلَى إبلیسَ مِن مَوتِ فَقِیه
مرگ هیچ کس نزد شیطان محبوب‏تر از مرگ عالم نیست»
ارتحال عالم ملکوتی، فقیه وارسته، استاد معزز و مسلم اخلاق، “حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری رحمت الله علیه ” که عمر پربرکت خویش را در راه تهذیب نفس، تحکیم مبانی تشیع و ترویج اخلاق و تعالیم اسلامی و تربیت طلاب و سالکان طریق معرفت سپری کرد، موجب تاسف و تاثر همگان و مردم شریف و غیرتمند گیلان شد. این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی)، حوزه‌های علمیه سراسر کشور و همه مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت مدیرعامل آب منطقه ای گیلان

وحید خرّمی در پیامی درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت جانگداز عالِم وارسته و جلیل القدر، حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان مردم ولایت مدار گیلان و ایران عزیزمان گردید.

رحلت این عالم ربانی که از شاگردان و دلدادگان به امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بودند را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و ارادتمندان آن مرحوم مغفور، عموم مردم ولایتمدار گیلان و بیت محترمشان تسلیت عرض می‌نمایم.

پیام مازیار علیپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

انا لله و انا الیه راجعون
عروج عارفانه عالم ربانی و روحانی اندیشمند که اسوه ساده زیستی و مردم دوستی بود موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
آیت الله رودباری پس از عمری مجاهدت و خدمت به ملکوت اعلی پیوست و مردم ولایتمدار گیلان را متاثر نمود.
اینجانب این مصیبت عظمی را محضر امام زمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و به ویژه اهل بیت آن عالم فرزانه و مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد منان برای روح ملکوتی آن عالم ربانی ، علو درجات را مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین پیشاهنگ دبیرکل جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی ایران در پیامی رحلت آیت الله سید مجتبی رودباری رحمه الله علیه را تسلیت گفتند.
متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا علیه راجعون
با نهایت حزن و اندوه، خبر درگذشت عالمی زاهد و باتقوا ، نمونه ای از مظهر اخلاق عملی و ساده زیستی در عصر حاضر، «آیت الله حاج سید مجتبی رودباری رحمه الله » موجب تاسف شدید گردید. این روحانی دانشمند و مردم دار که عمر شریف خویش را وقف خدمت به طلاب علوم دینی و مردم مهربان گیلان نمود، تا ابد در صفحه خاطرات بزرگ ملت ایران به نیکی خواهد درخشید. اینجانب ضایعه دردناک رحلت این مرد بزرگ را به جدّ مطهرش، سید و سالار شهیدان ،مراجع عظام تقلید،حوزه های علمیه و مردم خون گرم و ولایتمدار گیلان، عمیقاً تسلیت عرض نموده و علوّ درجات و همجواری با اولیا الله را برای ایشان از درگاه خداوند رحمان خواستارم.

پیام تسلیت سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

( إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ )
بیت مکرم مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری
سلام علیکم
با نهایت تاثر و تاسف خبر دردناک ارتحال فقیه وارسته عالم مجاهد و فرزانه حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تاثر شد .
بی شک آن عالم ربانی که از علمای برجسته استان گیلان و کشور بود عمر شریف و با برکت خود را صرف ترویج‌ و نشر معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت نمود برای همیشه در حافظه تاریخی ملت شریف و مردم استان گیلان خصوصا مردم عزیز رودبار ثبت و ضبط و برای آن فقیه مجاهد باقی الصالحات خواهد ماند
اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر عج و بیت مکرم آن فقیه بزرگوار مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گیلان برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و سلامتی مسالت می نمایم
انشاالله خداوند متعال روح ان فقیه برجسته را قرین رحمت خویش فرماید

پیام تسلیت «محمدباقر نوبخت» در پی رحلت جانسوز حضرت آیت الله رودباری

قال الله تعالی: و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون…

خبر ارتحال عالم جلیل القدر آیت الله حاج سید مجتبى رودباری رضوان الله تعالی برای مردم متدین و قدرشناس گیلان و جامعه مکرم روحانیت بسیار غم انگیز و سخت بود.

از این پس، دیدن محراب مسجد صفی، درس پر با حوزه علمیه و مراسم تجلیل و تعزیت اهل البیت به ویژه گردهمایی های دستجات سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی بدون او چقدر برای مردم پر عاطفه، غم انگیز و فقدان آن روحانی مقبول و محبوب با سرمایه اجتماعی وافر برای جامعه محترم روحانیت چقدر سخت خواهد بود.

اینجانب که همواره عطر دایی مرحومم را از رایحه معنوی وجود عزیزشان جستجو می نمودم دردمندانه در جمع ارادتمندان با خانواده داغدار و یادگاران عزیز به ویژه حضرت حجت الاسلام حاج آقا سید صالح رودباری حفظه الله تعالی، اعلام همدردی می نمایم.

پیام تسلیت آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پی ارتحال عالم ربانیء آیت الله رودباری

انا لله و انا الیه راجعون
رحلت جانگداز استوانه علمی دینی و معنوی استان گیلان عالِم وارسته، خدمتگذار و مخلص، حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.
آن عالم ربانی که از دلدادگان، جویندگان و سالکان معرفت و اخلاق بود، از محضر بزرگان علم، فقاهت و سیاست چون حضرات آیات عظام امام خمینی، خویی، بروجردی، حکیم، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی رحمت الله علیهم واساتید برجسته دیگر، شاگردی نمود و خود مدرسی برجسته گردید و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.
آن مجتهد گیلانی در تمام دوران انقلاب، همواره حامی وخدمتگذار اسلام، انقلاب و یار امام و رهبری بود.
وی امام را صاحب نفس زکیه واسوه ی کامل مبارزه می دانست.
مرجع و غمخوار مردم مؤمن، پناهگاه در ماندگان، و معتمد دینی مردم ولایتمدار گیلان که قریب به ۱۰۰سال با اعتقاد به مراسم وروضه های بیت ایشان عنایت داشتند.
اهتمام ایشان به نمازبرشهداء و حضور در مجالس آنان از نکات اعتقادی و رویه متداول بود که در حد توان و مقدورات ترک نمی شد.
سوز و اشکش در مجالس اهل بیت علیهم السلام نشان از ارادت ویژه و خالص وی در ولایت داشت که محبوبِ قلوب علاقمندان شده بود.
آن عالم جلیل القدر با زبان رفتارش، اخلاق اهلبیت علیهم السلام را جلوه گری نموده و طلاب و فضلا می تواند ادب مثال زدنی اش را الگوی خود قرار دهند.
او برای احیاء حوزه های دینی استان دغدغه مند و برای اصلاحش از هیچ کوششی مضایقه نکرد.
این ذخائر ماندگاروارزشمند، کافیست تا جایگاه وی در جوار اجداد طاهرینش منظور گردد. ان شاءالله
اینجانب ثلمه وارده را برپیکر معنوی استان جبران ناپذیر دانسته و آن را به پبشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و نیز رهبـــــــــــر معظم انقلاب اسلامی ومراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه قم و نجف، شاگردان، علاقمندان، اخوان محترم و فرزندان عزیز بویژه خلف صالح ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید صالح رودباری و خاندان معظم شان تسلیت عرض می نمایم واز خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات، رضوان الهی و حشر با اجدادطاهرینش و برای بازماندگان صبرو سلوان مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت محمد علی نجفی استاندار اسبق گیلان و البرز

عروج عارفانه عالم ربانی وجلیل القدر، مجتهد مهذب، اسوه زهد و پارسایی حضرت *آیه الله سید مجتبی رودباری* که از علمای عامل و وارسته و نماد نوعدوستی و ساده زیستی و مشعل دار سیره نبوی والگو و اسوه روحانیت مردم دار وعارفی اهل طریقت وسیرو سلوک بوده، موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب و همه مردم گیلان شد.
اینجانب این ضایعه مولمه را به مراجع گرانقدر و روحانیون شریف وگیلانیان دوستدار اهل فضل و علم و خانواده معزز ایشان تعزیت و تسلیت می‌گویم، واز پیشگاه قادر بی‌همتا برای آن مجتهد و فقیه فرزانه علو درجات وصبر جمیل واجر جزیل برای بازماندگان خواهانم.

 

پیام تسلیت اسدالله عباسی استاندار گیلان در پی رحلت آیت الله رودباری

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ضایعه مولمه رحلت عالم مجاهد، فقیه وارسته، یار و شاگرد دیرین امام، انقلاب و رهبری و عالم فرزانه، ساده‌زیست و محبوب مردم گیلان حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تأثر و تألم بسیار گردید.

آن بزرگوار که از ستارگان تابناک مکتب امام جعفر صادق (ع) ، اخلاق، فقه و علم بود؛ عمر شریف خود را صرف مجاهدت خالصانه در عرصه نشر معارف و احکام دین و ترویج مکتب اهل بیت (ع) کرد و همواره ملجأ مراجعات معنوی مردم استان بود.

اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ویژه بیت مکرم آن فقید سعید و مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض می‌نمایم.
خداوند بزرگ روح بلند ایشان را با امام شهیدان محشور کند.

پیام تسلیت محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم پارسا و روحانی عالیقدر، حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری پس از عمری زندگی توام با ساده زیستی و مجاهدت با نفس، موجب تاسف گردید.

اینجانب فقدان آن عالم متقی را به خاندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی را خواستارم.

پیام تسلیت سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری این مرجع عالیقدر را تسلیت گفت‌.
متن پیام به شرح ذیل است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری این عالم برجسته موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
آن مرحوم فقید که یکی از شاگردان مکتب امام خمینی(ره)و یار صدیق حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بودند که با جدیت خاصی خلوص نیت در خدمت مردم گیلان، حوزهای علمیه، مدارس علوم دینی، تربیتی، فرهنگی و امورخیریه بوده و در طول عمر با برکت خود از هیچ تلاشی برای
رسیدگی به محرومان و نیازمندان دریغ نکردند.
بی‌شک حضرت آیت‌الله رودباری زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک و از منتظران واقعی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم و زعیم حوزه‌های علمیه بودند که پس از عمری مجاهدت و خدمت به ملکوت اعلی پیوست و قلب ملت شریف ایران اسلامی، مردم ولایت مدار گیلان و دوستداران انقلاب را جریحه دار کرد.
اینجانب ضمن تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت معظم آن عالم ربانی رضوان الله تعالی علیه، حوزه‌های علمیه، عموم مردم گیلان و ایران اسلامی از درگاه پروردگار متعال برای روح بلند آن مرحوم مغفور، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مصطفی سالاری استاتدار اسبق گیلان

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت حضرت آیت اله رودباری که در واقع ستاره ای درخشان در سپهر معنویت و روحانیت و همچنین زهد و تقوی و بواقع سرمشقی از وارستگی و افتخاری برای گیلان و بلکه ایران و ایرانیان بودند، موجب تاثر و تالم بسیار گردید.‌
مقبولیت و محبوبیت مردمی این شخصیت بی بدیل که ماحصل خضوع، فروتنی و خاکساری ایشان در قبال مردم، برخورداری از درجات والای علم و دانش، آزادگی، انسان دوستی و مردمداری بود، می تواند سرمشقی مثال زدنی برای رفع بسیاری از کاستی ها در جامعه امروزمان باشد.
خداوند آن مرحوم مغفور را غرق رحمت واسعه خویش و مشی و سیره نیکوی ایشان را مسیری برای ترویج اخلاق و انسانیت قرار دهد.

پیام تسلیت مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی

در پیام مجمع نمایندگان آمده است: رحلت علامه فرزانه، متفکر و فیلسوف نامدار آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تالم فراوان اینجانبان شد.
آن عالم فرزانه و معلم اخلاق یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان و فیلسوفان اسلامی و خزانه علوم مختلف و عرفان و اخلاق در دوران معاصر بودند و عمر پربرکت خویش را صرف نشر و ترویج مبانی قرآن کریم و سیره نبوی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کردند.
ضایعه فقدان این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حوزه‌های علمیه، مردم قدر شناس و ولایت مدار استان گیلان و بیت مکرم تسلیت می‌گوییم و برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی را از درگاه حضرت حق مسئلت داریم.

پیام تسلیت ارسلان زارع استاندار سابق گیلان

انالله و انا الیه راجعون

رحلت اندوه‌بار آیت الله حاج سید مجتبی رودباری از علمای اعلام، فقیه نامدار، شاگرد برجسته مکتب امام صادق (ع) و استاد شناخته‌شده اخلاق، موجب تالم خاطر بسیار شد.
فقدان این عالم عامل و فرزانه محبوب، ساده‌زیست، مردم‌دار و الگوی اخلاق حسنه و نیکو، ضایعه بزرگی برای مردم شریف استان گیلان و همه علاقمندان به ایشان است.
اینجانب ارتحال آن مرحوم مغفور را به آحاد جامعه متدین گیلان به‌ویژه بازماندگان محترم و ارجمندشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

پیام تسلیت محمدباقر باقرزاده مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان

انالله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص)
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْء
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.
ارتحال جانسوز عالم ربانی و روحانی گرانقدر حضرت آیت‌الله حاج سید مجتبی رودباری(قدس الله نفسه الزکیه) مصیبتی بزرگ بر دل عاشقان و دلدادگان اسلام ناب محمدی(ص) و ارادتمندان ایشان در کشور و به ویژه گیلان زمین نشاند.
طهارت نفس و صفای باطن آن عالم عالیقدر همواره زبانزد مردمان ولایتمدار گیلان بود. حضرت آیت الله رودباری از فضایل اخلاقی والا و بیشمار برخوردار بودند و اسوه ساده زیستی ، حسن اخلاق ، فروتنی و اخلاص بشمار می‌آمدند .این روحانی جلیل القدر سالهای سال به شکلی مجاهدانه در مسیر تبیین ارزشهای اسلامی و ترویج سیر و سلوک و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در قله‌های بلند قرار داشتند و عمر شریف خود را در اعتلای ترویج معارف الهی و اهل بیت (علیهم السلام ) گذراندند و همواره در خدمت به مردم شریف گیلان به ویژه مظلومان و احیای هر چه بیشتر امور خیریه و مواسات با نیازمندان پیشگام بودند و به راستی که مجلس روضه هرساله ایشان در منزلشان با حضور پرشورسوگواران حسینی(ع) در شهر رشت نقشی الهام بخش و بیدار کننده داشت.
افزون بر منزلت اخلاقی ، میراث علمی ماندگار از ایشان همانند هدایت حوزه های علمیه و تربیت شاگردان صالح ، تأسیس کتابخانه بزرگ امیرالمومنین (علیه السلام) رشت و …نیز از یادگاری های معنوی و ارزشمند ایشان برای دیار گیلان است.
ارتحال این عالم عامل را که از شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و از دلداگان به ولایت فقیه بودند را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)،بیت معظم حضرت آیت الله رودباری (رضوان الله تعالی علیه)، حوزه‌های علمیه ، ارادتمندان آن مرحوم مغفور و عموم مردم ولایتمدار گیلان تسلیت عرض می نمایم.
بر روح پاک آن فقید سعید درود می‌فرستیم و سلامتی و عزت روزافزون مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) را از خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی

متن پیام دکتر محمدباقر قالیباف به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
ارتحال روحانی گرانقدر و وارسته آیت‌الله آقای حاج‌سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تاثر شد.
این عالم برجسته از پیشگامان نهضت اسلامی و از شاگردان و یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های تبعید در نجف و دوران انقلاب و یاور رهبری در استان گیلان بودند که در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر گسترش و نشر معارف دینی و اسلامی، ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه به مسایل فرهنگی نسل جوان و نوجوان، در رسیدگی به مسائل مردم و مشارکت در امورخیریه و عام‌المنفعه تلاش چشمگیر داشتند.
ضمن تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گیلان، شاگردان، ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله سید علی حسینی اشکوری نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت آیت الله رودباری را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
درگذشت عالم فقیه وارسته و متقی و زاهد و چهره محبوب گیلان آیت الله رودباری رحمت الله علیه باعث اندوه فراوان گشت.
اینجانب این ضایعه بزرگ را به، ولی الله اعظم، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه رشت
و همچنین به خاندان محترم رودباری بخصوص جناب حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رود باری و مردم عزیز گیلان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم عُلو درجات و حشر با اجداد طاهرینش و برای باز ماندگان صبر و اجر از خداوند خواهانم.
والسلام علیکم ورحمه الله

Share