رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت، مطرح کرد؛

اطلاع از شرایط بیمه‌ای با شماره گیری (#۱۶۶۶*) | پذیرش روزانه ۶۲ کرونایی در شهرستان

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: کسانی که هنوز دز سوم واکسن را نزده‌اند هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا این افراد می‌توانند ناقلین ویروس به اعضای خانواده یا افراد با بیماری زمینه‌ای و حامل ویروس در جامعه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت با تبریک فرارسیدن عید مبعث، اظهار کرد: در آخرین آمار اعلام شده وزارت بهداشت وضعیت کرونایی روند رو به امیدواری دارد و این امر بیانگر جدی گرفتن دستور العمل‌های بهداشتی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عادی انگاری یا تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن مشکلاتی که بر اوج گیری شیوع ویروس تاثیر سوء دارد لذا رسانه‌ها در این امر می‌توانند نقش آفرینی کنند،افزود: مردم باید آگاهانه از تزریق واکسن استقبال کنند و آن را امری جدی در نظر بگیرند، مراکز تزریق واکسن ما آماده هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که هنوز دز سوم واکسن را نزده‌اند هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، زیرا این افراد می‌توانند ناقلین ویروس به اعضای خانواده یا افراد با بیماری زمینه‌ای و حامل ویروس در جامعه باشند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: عادی انگاری ها در شروع سویه امیکرون متاسفانه خسارت و ضربه‌هایی را وارد کرد، در حالیکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌توانستیم از وقوع این خسارات پیشگیری کنیم.

امام‌پناهی بیان کرد: موضوع پذیرایی در سالن‌ها و تالارها باید با جدیت پیگیری شود تا حتما ظرفیت یک سوم را رعایت کنند و از برگزاری مراسم‌ها با ساعت طولانی خودداری شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه دولت بستری فراهم کرده تا همه افراد بتوانند رایگان بیمه شوند، تصریح کرد: بیمه خدمات درمانی رایگان ویژه اقشار آسیب‌پذیر که توسط دولت در حال انجام است بسیار ارزشمند می‌باشد.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون بالای ۱۸ سال شهرستان در تزریق دز اول ۸۴,۸ درصد و دز دوم ۸۵,۸ و در تزریق دز سوم ۴۰,۵ درصد می‌باشد،گفت: ۲۲۳ پایگاه فعال در سطح شهرستان امروز مشغول خدمت رسانی هستند که از این تعداد ۴ پایگاه تجمیعی و ۳ اتوبوس سیار و مابقی مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت می‌باشند.

امام‌پناهی بیان کرد: در آمار بستری‌ها در سطح شهرستان از تعداد ۳۶۳ نفر به تعداد ۳۲۰ نفر رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۴۳ نفری‌ معادل ۱۲ نسبت به هفته گذشته هستیم‌، با توجه وضعیت نارنجی شهرستان ما هنوز هم وضعیت شکننده‌ای داریم آمار پذیرش روزانه ما ۶۲ نفر و متاسفانه آمار فوتی‌های در شهرستان تعداد ۱۰ نفر می‌باشد.

وی بیان کرد: در بحث بیمه سلامت مردم می‌توانند با شماره گیری ( #۱۶۶۶* ) و وارد کردن کد ملی، از شرایط بیمه‌ای خود آگاه شوند و در صورت نداشتن بیمه، با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و دفاتر پیشخوان اقدام به عضویت در بیمه سلامت نمایند؛ تا امروز تعداد ۱۱ هزار نفر در سطح شهرستان برای برقراری رایگان بیمه سلامت معرفی شده‌اند و روند ثبت‌نام ها تا تاریخ ۲۲ اسفند ادامه دارد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اضافه کرد: در هفته گذشته تعداد ۳۵۶۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۰۸ اخطار و تعداد ۱۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند و همچنین از تعداد ۶۵ واحد آموزشی و مهد کودک ها هم بازدید به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه طبق پیگیری‌ها دوره‌های آموزش حضوری دستگاه‌های اجرایی هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان لغو شدند، گفت: مقرر شده ۴ مرکز تزریق واکسن ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در شیفت عصر راه‌اندازی شود تا کارکنان بعد از ساعت کاری بتوانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

Share