نماینده مردم تالش در مجلس مطرح کرد:

به بهانه محیط زیست و منابع طبیعی نباید مانع پیشرفت گیلان شویم | باید نگاه تغییر کند

محمدیاری گفت: در استان گیلان شاهد جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستیم که بیشتر مستعد برای این کار است. ما نباید بهانه‌هایی مانند محیط زیست و منابع طبیعی را مانعی برای جلوگیری از پیشرفت، عمران و آبادانی در حوزه‌های مختلف قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسن محمدیاری در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» بیان کرد: بخشی از شعار امسال معطوف به اشتغالزایی است و بیشترین مراجعاتی که ما داریم مربوط به این مساله می‌باشد.

نماینده تالش با اشاره به موضوع اشتغال در حوزه انتخابیه‌اش در استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در حوزه اشتغال نتوانستیم قدم‌های موثری برداریم و علیرغم اینکه شعار مانع‌زدایی برای ۱۴۰۰ انتخاب شد، اما بیشتر شاهد مانع تراشی در زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بودیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از سوی دیگر دولت در حال چابک‌سازی است و خیلی نمی‌تواند جوابگوی سیل عظیم مراجعین در حوزه اشتغال باشد. لاجرم باید از ظرفیت بخش خصوصی در بخش گردشگری، صنعت و تولید و مواردی از این دست استفاده می‌کردیم که این موضوع حداقل در استان ما بعضا محقق نشده است.

محمدیاری خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سال جدید اهتمام دوستان در حوزه‌های مختلف در هر سه قوه بر این باشد که بتوانند از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری استفاده کنند، به ویژه که بحث خوداشتغالی در این مورد مطرح است به آن اهمیت دهند و بیشتر استفاده کنند تا کمتر شاهد مانع تراشی در این حوزه باشیم.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در استان گیلان شاهد جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستیم که بیشتر مستعد برای این کار است. ما نباید بهانه‌هایی مانند محیط زیست و منابع طبیعی را مانعی برای جلوگیری از پیشرفت، عمران و آبادانی در حوزه‌های مختلف قرار دهیم. متاسفانه این موضوع بهانه‌ای شده برای اینکه هر کسی را که می‌خواهد در حوزه‌های مختلف ورود کند، به گونه‌ای ناامید می‌کنیم.

وی بیان کرد: انتظار دارم که راهکار مناسبی برای تحقق شعار سال اندیشیده شود، و الا صرف شعار هیچ ثمره و خروجی برای مردم و جامعه نخواهد داشت. آنچه که مهم است این است که ما شعار را عملیاتی کنیم و خروجی آن را در زندگی روزمره مردم شاهد باشیم.

محمدیاری افزود: امروزه جوانانی هستند که دارای تعهد و تخصص بوده و مستعد به کار هستند، اما ما نتوانستیم آن‌ها را سر و سامان دهیم و برایشان انگیزه ایجاد کنیم. به نظر یک سری موانعی وجود دارد که اگر این نگاه توام با مانع تراشی برداشته نشود، کماکان در این حوزه مشکل خواهیم داشت.

نماینده مردم تالش در مجلس با تاکید بر حفظ محیط زیست در اشتغالزایی در حوزه گردشگری بیان کرد: کشورهای دیگر دنیا نیز در امر گردشگری پیشرفت کردند و نباید گفت که آن‌ها دلشان برای محیط زیست نمی‌سوزد و نگران این قضیه نیستند، اما چون مدیریت کارا و هماهنگی داشتند موفق بوده‌اند و اعمال سلیقه و تکروی و چند صدایی در آن‌ها نبوده است.

وی گفت: ما می‌گوییم خط قرمز ما انفال و محیط زیست است، اما با حفظ اینها نیز می‌توان خدمات و امکانات بسیاری در اختیار مردم گذاشت که نباید از این مقوله غافل شویم. باید نگاه تغییر کند چرا که نگاهی که بسته باشد نگاه زیبنده نیست و در تغایر با شعار سال است.

Share