تأکید نماینده تالش بر تصویب لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت»

 نه قتل ناموسی آسیب اجتماعی جدیدی است و نه بحران ازدواج در سن کم

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم ضمن تأکید بر تصویب لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت»، اظهار کرد: مراجع قضایی در کنار دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی برای پیشگیری از وقوع قتل‌های خشونت آمیز خانوادگی ساز و کاری را باید تعریف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خانه‌ملت با بیان این که همه مردم ایران از قتل «رومینا اشرفی» متاثر شدند و امیدوارم از این که بار دیگر این گونه جنایات تلخ تکرار نشود، اظهار کرد: کشورمان دارای قوانین متعددی بوده و کم نیست، متاسفانه در اجرا با مشکلات بسیاری مواجه می‌باشیم.

 منتخب مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم تأکید کرد: مراجع قضایی برای پیش‌گیری از وقوع این گونه قتل‌های خشونت آمیز خانوادگی ساز و کاری را باید تعریف کند.

محمدیاری مسئولیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره قتل رومینا و جلوگیری از قتل‌های مشابه دارای مسئولیت سنگین دانست و به طور جد خواستار فعال‌تر بودن و روشنگری بیشتر این معاونت برای تنویر افکار عمومی شد.

 وی، قوانین در حوزه حقوق شهروندی و حمایت از کودکان را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را بسیار مهم برشمرد و گفت: بالاتر بردن فرهنگ عمومی برای پیش گیری از وقوع این گونه جرایم و تنویر افکار عمومی ضرورت دارد.

محمدیاری این پرونده را ملقمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی خواند و یادآور شد:  نه قتل ناموسی آسیب اجتماعی جدیدی است و نه بحران ازدواج در سن کم؛ بنابراین امروز باید برای این آسیب ها برنامه داشته باشیم.

محمدیاری با یادآوری اینکه بدون تردید وظیفه سنگین ما پیگیری قضایی موضوع و مجازات شدید عامل این جنایت است اما این موضوع پایان راه نیست، اضافه کرد: آغاز یک راه بزرگ و سهمگین است که ایجاب می‌کند ما برای پیشگیری از قربانی شدن رومیناها در جامعه گام برداریم.

Share