در نطق میان دستور:

احمدی سنگری: نماینده ای ویژه به گیلان برای رفع مشکل پسماند سراوان اعزام شود

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: معضل بزرگ پسماند زباله سراوان زمانی فقط در محدود دهستان بخش سنگر محدود می شد ولی امروز نه تنها سه شهرستان رشت، صومعه سرا و انزلی را به طور مستقیم در گیر کرده است زهرابه های زباله سراوان وارد رودخانه هایی می شود که از داخل شهر رشت عبور می کنند و با فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی جاری می شود و وارد تالاب انزلی و دریای خزر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، محمدرضا احمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران کودک کش،گفت: تحرک و تلاش جوانان فلسطینی در سرزمین های ۱۹۴۸ و در مرکز سرزمین های اشغالی نشان داد فلسطین برخلاف تلاش آمریکا و پیروانش زنده است و هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد و با ادامه تحرکات جاری و به فضل الهی پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد:  قصه پرغصه مردم استان گیلان که بیش از۳۶ سال است ناله می زنند و شکایت می کنند ولی در ادوار گذشته فقط وعده و وعید، قول دادند عمل نکردند، برای رفع مشکل پسماند زباله سراوان روز شمار گذشته اند مردم عزیز و ولایتمدار دهستان سراوان شهرستان رشت چشم به روز شمار دوخته بودند که شاید با انتقال محل پسماند زباله سراوان به مکانی دیگر مابقی عمر خود را به دور از بوی تعفن زباله، بدون مزاحمت و هجوم سیل آسای مگس ها و از بین رفتن بیماری های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطان ادامه حیات دهند، روزشمار تمام شد، تمام سخنان دولتمردان و مسئولین استانی که وعده داده بودند بدون هیچ نتیجه ای پایان پذیرفت و باعث شد مردم از مسئولین سلب اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور محبوب و پرتلاش، آقای وزیر کشور و سردار جبهه های نبرد آیا مشاهده کردید که زباله سراوان از مرز ارتفاع یک صد و ده متر گذشته است در پهنه ای بیش از ۱۵ هکتار در دل جنگل زهرابه ای وحشتناک هر ثانیه حد متوسط ۱۰ لیتر و در هوای بارانی بیش از ۲۰ لیتر از دل زباله سراوان استخراج می شود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: دکتر رئیسی مردم به شما باور داشتند و همچنان به شما اعتماد دارند که برای خدا و همچون شهدا برای رفع مشکل مردم شبانه روز تلاش می کنید، مردم سراوان به امید اینکه دولت شما مشکل پسماند سراوان را برطرف خواهد کرد خیلی امیدوار بوده اند و استحضار دارید هر جلسه ای که توفیق زیارت حضرتعالی را داشتم از قبل از من می خواستند تا از مشکلات شان درمحضر شما صحبت کنم. آیا می دانید بیش از دو هفته است که مردم اهالی دهستان سراوان و در روستاهای همجوار در مدخل ورودی پسماند زباله سراوان تحصن کرده اند. با دهان روزه و چشم گریان از شما استمداد می طلبند.

احمدی عنوان کرد: هم اکنون ۱۷ شهر و شهرستان استان گیلان مجبور شده اند تا زباله های خود را در مکان های عمومی و یا در حاشیه شهرها و روستاها رها کنند، آقای دکتررئیسی و وزیر کشور مردم به شما علاقه مند هستند و به پیگیری های شما امید دارند اگرچه برخی از دولتمردان شما مردم را دلسرد کرده اند. ولی مردم پای انقلاب و شهدا و ولایت تا پای جان ایستاده اند.

وی اظهار داشت: اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم در خانه ملت از شما تقاضا می کنم تا با فوریت و ضرورت نماینده ای ویژه ای برای رفع مشکل مردم دهستان سراوان به گیلان اعزام کنید و با کار جهادی زمینه اقدامات لازم برای بسته شدن و انتقال لند فیل سراوان به مکانی دیگر انجام و اعتماد مردم ولایتمدار سراوان به دولت مردمی و خدمتگزار شما جلب و برای جلوگیری از احتمال سوء استفاده دشمنان داخلی و خارجی ملت بزرگ ایران مردم، مردم متحصن در مدخل ورودی پسماند سراوان به خانه های خود بازگردند.

این نماینده مجلس بیان کرد: گفتنی است که معضل بزرگ پسماند زباله سراوان زمانی فقط در محدود دهستان بخش سنگر محدود می شد ولی امروز نه تنها سه شهرستان رشت، صومعه سرا و انزلی را به طور مستقیم در گیر کرده است زهرابه های زباله سراوان وارد رودخانه هایی می شود که از داخل شهر رشت عبور می کنند و با فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی جاری می شود و وارد تالاب انزلی و دریای خزر می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور آیا می دانید همین فاضلاب های شهری، صنعتی، بیمارستانی و زهرابه های سراوان به جای آب کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه مربوط به دولت شما نیست اما مردم امیدوارند با دست توانای شما این مشکل برطرف شود.

Share