احمدی امروز در جلسه احیای تالاب انزلی:

رنج و بیماری مردم سراوان از شیرابه زباله ها | برای احیاء تالاب انزلی مبدا را رها کرده ایم

نماینده مردم رشت در مجلش شورای اسلامی گفت:  شیرابه زباله های سراوان برای مردم این منطقه رنج و بیماری به ارمغان آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا احمدی امروز در جلسه احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مردم گیلان برای احیاء تالاب انزلی دغدغه دارند، گفت: تالاب انزلی یک سرمایه ارزشمند برای کشور است که وضعیت ناراحت کننده دارد.

وی افزود: در بازدیدی که از تالاب به همراه یکی از مسئولین کشوری داشتیم، طبق گزارشاتی که ارایه شد، گونه  هایی از آبزیان و گیاهان در این اکوسیستم ارزشمند در حال نابودی هستند.

احمدی با بیان اینکه برای احیاء تالاب انزلی مبدا را رها کرده ایم و فقط به مقصد می اندیشیم، خاطرنشان کرد: شیرابه زباله های سراوان به رودخانه های گوهر رود و زرجوب و در نهایت به تالاب انزلی می ریزد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: علاوه بر شیرابه های سراوان، انواع فاضلاب های خانگی، صنعتی و غیره نیز از طریق گوهررود به تالاب انزلی و می رود و اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، قطعا تالاب انزلی آینده درخشانی نخواهد داشت.

وی از دستگاه های متولی احیای تالاب خواست همت شان را مضاعف کنند و در این میان لازم است، اداره کل محیط زیست استان نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: ۳۵سال است که مساله جایگاه دفن زباله سراوان حل نشده است و شیرابه زباله سراوان زندگی افراد ساکن در نزدیکی این منطقه را با رنج و بیماری مواجه کرده ست.

نماینده مردم رشت یادآور شد: برای نجات این افراد باید به فکر حذف ورود شیرابه های سراوان به رودخانه های شهر و در نهایت تالاب انزلی باشیم.

وی گفت: با سهل انگاری در خصوص شیرابه های سراوان نه تنها تالاب انزلی بلکه دریای خزر را نیز از دست خواهیم داد و برای جلوگیری از این امر باید شیرابه های زباله سراوان را از ریشه بخشکانیم.

Share