سخنگوی علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

پوشش ۴۲ درصدی دز سوم واکسن در گیلان|دورهمی خانوادگی؛ عامل اصلی ابتلا به امیکرون

فردین مهرابیان، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از پوشش ۴۲ درصدی دز سوم در استان خبر داد و گفت: ۹.۳ درصد کودکان پنج تا ۱۲ سال استان نیز دز اول خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان در گفتگو با ایسنا، از پوشش ۴۲ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت سوم خبر داد و اظهار کرد: ۵۸ درصد جمعیت واجد شرایط استان در انتظار دریافت دز سوم هستند.

وی با بیان اینکه ۴۷.۳ درصد افراد پنج تا ۱۸ سال استان نوبت اول و ۳۹ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند، افزود: همچنین ۹.۳ کودکات پنج تا ۱۲ سال استان دز اول واکسن را زدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ادامه از کاهش آمار بستری های روزانه گیلان به زیر ۱۰۰ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم.

مهرابیان، تداوم این روند کاهشی را منوط به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۵۷۳ بیمار کرونایی بستری داریم و ۱۱۴ نفر بدحال هستند.

وی هرگونه عادی انگاری در برخورد با امیکرون را موجب افزایش مجدد بستری ها دانست و اضافه کرد: دورهمی‌ها و تجمعات بیشترین عامل ابتلا به کروناست و لذا پرهیز از دورهمی‌ها به ویژه جمع های خانوادگی در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از مهمترین عوامل کاهش ابتلا به بیماری است.

Share