معاون علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

مادران باردار گیلانی برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

آبتین حیدرزاده، معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن کووید برای همه گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال، گفت: مادران باردار برای جلوگیری از ابتلای شدید به سویه امیکرون، برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن کووید برای همه گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال، گفت: مادران باردار برای جلوگیری از ابتلای شدید به سویه امیکرون، برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به شیوع سویه امیکرون و خطر ابتلای آن برای کسانی که دزهای کامل واکسن کووید۱۹ را دریافت نکرده اند، اظهار کرد: شرایط جسمی مادران باردار در دوران بارداری حساس است و در صورت ابتلا به بیماری کرونا، مادر باردار ممکن است عوارض شدیدتری را تجربه کند.

وی افزود: همین امر ضرورت واکسینه شدن مادران باردار را دوچندان می‌کند و هدف از واکسینه شدن مادران باردار هم اطمینان از بارداری بی‌خطر آنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دریافت دزهای کامل واکسیناسیون کووید۱۹ برای مادران باردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: همه مادران بارداری که دزهای اول و دوم واکسن کووید را دریافت کرده اند، باید دز سوم واکسن را هم دریافت کنند تا ایمنی بالاتری نسبت به ابتلای سویه امیکرون به دست آورند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مادران زیر ۱۸ سال مجاز به تزریق واکسن نیستند، اضافه کرد: صدور مجوز تزریق واکسن برای مادران باردار دارای سایر شرایط حاد یا بیماری های زمینه ای و مادران متقاضی واکسن آسترازنکا، به عهده کمیته دانشگاهی واکسیناسیون مادران باردار است.

وی یادآور شد: مادران باردار در فاصله سنی ۱۲ هفته بارداری تا دو هفته مانده به زایمان مجاز به زدن واکسن هستند و با اطمینان خاطر واکسن سینوفارم که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است را تزریق می‌کنند و برای دز سوم هم طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، دز یادآور خود را دریافت می‌کنند.

Share