سخنگوی علوم پزشکی گیلان خبر داد:

شناسایی ۴ مبتلا به امیکرون در گیلان | بستری شدن ۴۸ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چهار مورد ابتلا به سویه امیکرون در گیلان شناسایی شد، گفت: اگر نسبت به بیماری عادی انگاری داشته باشیم تعداد موارد امیکرون بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان، با اشاره به مشاهده سویه امیکرون در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته چهار مورد ابتلا به سویه امیکرون در گیلان شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به ماهیت ویروس کرونا و قدرت سرایت بسیار بالای سویه امیکرون و شناسایی این بیماری در استان های همجوار، انتظار داشتیم که در گیلان نیز مشاهده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون در کنار رعایت بیش از پیش موازین و دستورالعمل های بهداشتی، گفت: اگر نسبت به بیماری عادی انگاری داشته باشیم تعداد موارد امیکرون بیشتر خواهد شد.

مهرابیان، بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک تاکید کرد و ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن با هدف افزایش و بهبود ایمنی ناشی از دو دز قبلی انجام می شود و لذا افرادی که دز سوم را زدند، بیش از ۸۰ درصد از امیکرون پیشگیری می کنند؛ اگر مبتلا شوند نیز شدت بیماری یا مدت زمان بستری کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: با بستری شدن ۴۸ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان به ۱۴۴ نفر رسید که ۲۶ نفر آنان بدحال هستند.

Share