از ابتدای واکسیناسیون انجام شد؛

تزریق بیش از ۴.۵ میلیون دز واکسن کووید در گیلان | بیش از ۴۸۹ هزار دز سوم را دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق بیش از چهار میلیون و ۵۸۰ هزار دز واکسن کووید ۱۹ تاکنون در استان گیلان خبر داد و بر دریافت سه دز این واکسن برای همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کووید ۱۹ در پیشگیری از شیوع سویه امیکرون اظهار کرد: از ابتدای اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون بیش از چهار میلیون و ۵۸۰ هزار دز واکسن این بیماری در استان گیلان تزریق شده است.

وی افزود: از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۱۲۳ هزار دز نوبت اول، بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار دز واکسن نوبت دوم و بیش از ۴۸۹ هزار دز واکسن نوبت سوم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دریافت دزهای دوم و سوم در ایجاد ایمنی برای فرد و جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: مطمئنا با تکمیل دزهای واکسن کووید شاهد پیشگیری از وقوع موج‌های سخت بیماری کووید در سطح استان خواهیم بود؛ به طوری که با دریافت هر سه دز واکسن، سختی و شدت بیماری در افراد در صورت ابتلا بسیار کاهش می‌یابد.

حیدرزاده تصریح کرد: همه کسانی که تاکنون از دریافت واکسن کووید ۱۹ خودداری کرده‌اند باید بدانند که علاوه بر اینکه سلامتی خود را به خطر انداخته‌اند بلکه بستر لازم برای ویروس را برای ابتلای همه اطرافیان و شهروندان دیگر هم ایجاد می‌کنند؛ بنابراین همانند سایر کشورها، دریافت واکسن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن‌ترین راه برای مقابله با ویورس کووید و سویه‌های آن است.

Share