دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

نباید اجازه تشکیل مثلث شوم تل‌آویو، ریاض و واشنگتن را بدهیم | اسلام در مقابل استکبار است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نباید اجازه تشکیل مثلث شوم تل‌آویو، ریاض و واشنگتن را بدهیم، خاطرنشان کرد: امروزه به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، روز عاشورا در لندن انگلیس و کپنهاگ دانمارک، ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر جمع می‌شوند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله «رضا رمضانی»، شب گذشته، ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در مراسم جشن میلاد امام عصر(عج) که در مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان(عج)، اظهار داشت: ایام ولادت حضرت مهدی(عج)، روزهای جشن و سرور و همچنین ارتباط فکری و معنوی با این وجود نازنین است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه این انتظار وجود دارد که در شب و روز میلاد، سطح شهر آذین‌بندی و چراغانی شود، افزود: جشن نیمه شعبان باید در همه شهرهای ایران این خود را نشان دهد و هر فردی در سطح توان خود به زیباسازی منزل، کوچه و خیابان محله خود بپردازد.

وی به ظرفیت‌های شهرستان مرزی آستارا اشاره کرد و گفت: آستارا با داشتن جوانان مستعد و توانمند، یکی از شهرهای مهم گیلان است که باید از این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی درست استفاده شود.

آیت‌الله رمضانی، کشاورزی و گمرک را یکی از نکات مهم جهت توسعه و پیشرفت آستارا عنوان کرد و گفت: باید در مرکز استان در بحث اعتبارات، کار کارشناسی شده و با مطالعه دقیق، ظرفیت‌های آستارا شکوفا شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه امام زمان(عج)، آمال و آرزوی همه انبیای الهی است، تصریح کرد: این وعده الهی است که جامعه انسانی پس از ظهور حضرت، از عدالت برخوردار شده و مردم طمع عدالت را بچشند.

وی با بیان اینکه خداوند در نهایت، صالحان را وارث زمین قرار می‌دهد و جامعه بشری از حقیقت و گوهر دین بهره‌مند می‌شود، تاکید کرد: در دوران پس از ظهور حضرت، دین به معنای واقعی کلمه خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دین یک امر جامع برای اصلاح جامعه است، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌خواستند دین را فردی و تجربی نشان داده و آن را ساخته توهمات و تخیلات بشری تلقی کنند، اما حقیقت دین، برخواسته از نیازهای واقعی انسان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: انبیای الهی نیامدند که بشریت را دعوت به پرستش کنند بلکه آمدند تا خدای راستین را به بشر معرفی کنند.

وی با بیان اینکه همه انبیای الهی و کتاب‌ها آمدند تا بشر قیام به عدل اجتماعی کند، افزود: خدا جامعه و انسان‌ها را مأمور به عدل می‌کند.

آیت‌الله رمضانی سیره امام زمان(عج) را همان سیره پیامبر اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: باید به همه ابعاد دین که قانون زندگی است، توجه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، جدایی دین از سیاست را نظریه استکبار و استعمار عنوان کرد و گفت: امروزه حتی در ذهن برخی از روشنفکران مسلمان نیز بحث جدایی دین از سیاست وجود دارد که امری اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) می‌خواهد حکومت بر پایه عدل که در آن عقلانیت، معنویت و عدالت است را حاکم کند، تاکید کرد: مردم در دنیا از ظلم، ستم، تبعیض، بی عدالتی و … ناراضی هستند و عدالت قوام جامعه است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مردم امید به آینده بهتر دارند، اما از وضعیت فعلی در دنیا مأیوس هستند، خاطرنشان کرد: دنیا نتوانست آنگونه که شایسته است به انسان و کرامت انسانی خدمت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به الزامات تحقق کرامت انسانی در جامعه بشری اشاره کرد و گفت: حضرت مهدی(عج) می‌آید و آن امید بین بشر را محقق می‌کند؛ ظالمان را سر جای خود می‌نشاند و این پایان نظام استکبار است.

وی با بیان اینکه منتظران امروز باید یاری‌گر حضرت باشند و زمینه ظهور را فراهم کنند، افزود: بعضی‌ها می‌گویند نباید کاری کرد تا ظلم تمام دنیا را بگیرد و حضرت ولی عصر(عج) ظهور کند، حتی انقلاب ایران نیز اشتباه بوده است؛ این غلط است، هیچ‌وقت نگفتند که ساکت بنشینید و این بر خلاف عقل و وجدان بشری است که ظلم را ببینیم و سکوت کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است، تاکید کرد: جوانان نیز باید با خودسازی، جامعه سازی، زمینه سازی و تلاوت، تفکر و تعقل در قرآن، به دنبال بسترسازی ظهور حضرت باشند.

وی در بخشی از سخنانش، به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مردم از وضعیت ناهنجار دنیای بشری و حرف‌های شعاری سازمان‌های بین‌المللی گله می‌کنند؛ وقتی حوادث اوکراین رخ می‌دهد، همه رسانه‌ها با انتشار خبر و تحلیل، مسائل را آنگونه که می‌خواهند جهت می‌دهند اما در عربستان، ۸۱ نفر که ۴۱ نفر آنها شیعه و اکثرا جوان بودند، کشته می‌شوند ولی با سانسور رسانه‌ای مواجه می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امپراطوری رسانه‌ای در دنیا، اجازه نمی‌دهد ظلم و ستمی که در دنیا صورت می‌گیرد، به بشریت مخابره شود.

وی اضافه کرد: منتظران مهدی(عج) یک جا نمی‌نشینند تا دعا کنند، بلکه همراه با نظام اسلامی به حضور در میدان، زمینه ظهور را فراهم می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مسئولیت بهترین فرصت برای خدمت است، انجام درست وظایف در هر جایگاهی را ضروری دانست و گفت: انسان اگر درست عمل کند، خود حضرت به سراغش می‌آید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: کسانی که به معنای واقعی منتظر ظهور هستند، غیر از خواندن دعای ندبه، دعای عهد و …، در میدان حضور می‌یابند که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی بود.

وی سردار سلیمانی را نمونه یک منتظر واقعی برشمرد و افزود: حاج قاسم در ادب، تواضع و فرماندهی بر دلها نمونه بود و به همین خاطر صاحب مکتب شد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امروز وظیفه بسیار سنگین‌تر از گذشته است، تاکید کرد: بزرگترین امانت که انقلاب است به جوانان سپرده شده است و جوانان باید خود را برای یک مدیریت در عرصه بین‌الملل آماده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نباید اجازه تشکیل مثلث شوم تل‌آویو، ریاض و واشنگتن را بدهیم، خاطرنشان کرد: امروزه به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، روز عاشورا در لندن انگلیس و کپنهاگ دانمارک، ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر جمع می‌شوند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان داریم.

وی اظهار کرد: امروزه اسلام در مقابل استکبار است و تنها قدرتی که می‌تواند استکبار را به زانو در بیاورد، قدرت اسلام است.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به ضرورت وحدت و انسجام در سطح کشور و استان‌ها اشاره کرد و گفت: امام جمعه، فرماندار، شورای شهر و … همه باید به دور از حاشیه، در کنار هم مسائل استان و شهر را حل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما نباید در کشور استان بی‌ استاندار، شهرستان بی فرماندار و شهر بی شهردار داشته باشیم، افزود: باید از ظرفیت‌های هر منطقه برای رشد و توسعه آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از هر جهت ظرفیت دارد، اذعان کرد: اگر بخش کشاورزی استان‌های شمالی به صورت کامل فعال شود، نیاز به واردات برنج، گندم و … نخواهیم داشت و تمام مشکلات کشاورزی کشور حل می‎شود.

Share