انتقاد از قطع مکرر سیستم های اداری در مرز

اتمام حجت سرپرست فرمانداری آستارا برای حل مشکل ترافیک کامیون های ترانزیت خارجی

سرپرست فرمانداری آستارا درباره حل مشکل ترافیک کامیون های ترانزیت خارجی در خیابان های این شهرستان گفت: در اطراف ساحل و نقاط مختلف شهرستان مکان های مناسبی برای قرار گیری این کامیون ها شناسایی شده و باید تمام جوانب امور بررسی و در اولین فرصت این مشکل مردم حل شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری آستارا در جلسه شورای ترافیک این شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری با انتقاد از عدم حل مشکل ترافیک کامیون های ترانزیت خارجی در خیابان های این شهرستان گفت: در اطراف ساحل و نقاط مختلف شهرستان مکان های مناسبی برای قرار گیری این کامیون ها شناسایی شده و باید تمام جوانب امور بررسی و در اولین فرصت این مشکل مردم حل شود.

عنایت رضایی پور با اشاره به رسانه به عنوان بازوهای توانمند مدیران تصریح کرد: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان بارها این مورد را پیگیری کرده و مطالبه گری کرده اند و این ترافیک چهره شهر را خراب کرده است.

وی با اشاره به لزوم حل این معضل در روزهای آینده بیان کرد: تجمع کامیون ها در حاشیه جاده باعث نارضایتی عمومی است و مردم نباید به دلیل برخی بی برنامه گی های چندین ساله دچار مشکلات گوناگون شوند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز گفت: در ماه آینده تقابل دو مقوله بار و مسافر را در شهرستان مرزی آستارا شاهد خواهیم بود و هیچ عذر و توجیهی را از هیچ دستگاهی در این مورد نمی پذیریم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی کنترل ورودی کامیون ها در مرز آستارا بیان کرد: قطعی مکرر سیستم های اداری گمرک و دیگر نهادهای مرز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، مگر می شود سیستم اداری یک نهاد مهم ۲ ساعت قطع شود؟

رضایی پور با اشاره به لزوم پیش بینی راهکارهای جایگزین برای حل مشکل قطعی سیستم اداری دستگاه های اجرایی در مرز بیان کرد: باید با یک برنامه ریزی مناسب و پیش بینی برای زمان قطعی سیستم با موارد جایگزین، با توقف روند ترخیص کامیون ها مقابله کرد و سرعت انجام رویه های گمرکی را افزایش داد که در نتیجه کاهش حضور کامیون ها را در سطح شهر مشاهده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر شناسایی چند زمین موقت برای قرارگیری کامیون های ترانزیت خارجی جهت ساماندهی و کاهش ترافیک در سطح شهر بیان کرد: در چند نقطه شهرستان مناطقی برای حضور این کامیون ها متصور شدیم و با همکاری دستگاه های اجرایی با مجموعه فرمانداری برای مدیریت این موضوع و یک جمع بندی نهایی بتوانیم این مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

Share