فرمانده انتظامی لاهیجان خبر داد:

زمین‌گیری سارقان حرفه‌ای غیربومی منازل در لاهیجان | مجروح کردن صاحبخانه با ضربات چاقو

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری دو سارق حرفه‌ای غیربومی منازل در این شهرستان خبر داد و افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد سارقان پس از ورود و مواجهه با صاحبخانه با وی درگیر و او را با ضربات چاقو مجروح کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری دو سارق حرفه‌ای غیربومی منازل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب اظهار داشت: استفاده از ابزارهای هشداری نظیر دزدگیر، آژیر خطر، تجهیز منازل و اماکن به دوربین، رعایت اصول حفاظت فیزیکی مثل استفاده از گاوصندوق، نرده کشی و عدم حمل و نگهداری وجوه نقد در اماکن ناامن از راه‌های مقابله و پیشگیری با سرقت هستند که شهروندان می‌توانند با رعایت این نکات مهم در حفظ مال خود و امنیت جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر حضور سارقان در یک خانه ویلایی در این شهرستان، بلافاصله ماموران یگان امداد به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه سارقان با مشاهده پلیس و پس از فرار در عملیات تعقیب و گریز دستگیر شدند، اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد سارقان پس از ورود و مواجهه با صاحبخانه با وی درگیر و او را با ضربات چاقو مجروح کرده‌اند.

سرهنگ محمدی‌نسب با بیان اینکه برابر اعلام پزشک معالج، حال عمومی صاحبخانه ۴۰ساله مساعد است افزود: دو متهم ۲۲ و ۳۰ساله که غیربومی هستند در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به ۷ فقره سرقت از منازل مسکونی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با توصیه به شهروندان در خصوص سپردن منازل خود به همسایگان مورد اعتماد در هنگام مسافرت خاطرنشان کرد: مردم نسبت به سرنشینان خودورها و موتورسیکلت‌های متوقف در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های ۱۱۰پلیس اطلاع دهند.

Share