مراسم کاشت نهال و گونه های درختی جاده تهران:

افزایش فضای سبز با هدف توسعه گردشگری | رویکرد متفاوت شهرداری با انتخاب گونه‌های ماندگار

مراسم کاشت نهال و گونه های درختی جاده تهران با حضور امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، شفیعی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت، علوی شهردار رشت و دیگر مدیران شهری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم کاشت نهال و گونه های درختی جاده تهران با حضور امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، شفیعی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت، علوی شهردار رشت و دیگر مدیران شهری برگزار گردید و در این مراسم ضمن استقبال از عملکرد شهرداری رشت در توسعه فضای سبز بر لزوم همگرایی و مشارکت دستگاههای اجرایی با مدیریت شهری تاکید شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این مراسم که امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ برگزار گردید با پاسداشت ایام فرخنده شعبانیه و تبریک روز پاسدار از استاندار گیلان، فرماندار شهرستان رشت و شورای شهر به شکل ویژه تشکر کرد و اظهار داشت: در ماههای پرکار انتهای سال قرار داریم و در همینجا لازم می‌دانم از تمام مدیران و نیروهای مجموعه شهرداری رشت برای تکمیل پروژه‌ها و طرحها قدردانی به عمل آورم.

شهردار رشت با بیان اینکه رویکرد امسال مجموعه شهرداری در بحث درختکاری و انتخاب گونه‌های ماندگار برای کاشت متفاوت از سالهای گذشته بوده است، افزود: برای سال آینده نیز اقدامات گسترده‌تری در شهرداری رشت برنامه‌ریزی شده و بودجه لازم را برای آن اختصاص داده ایم.

علوی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت را کاملا عمرانی و عملیاتی با رویکرد توسعه زیرساختهای شهری و انجام خدمات روبنایی اعلام کرد و گفت: تمام هدف و تلاشمان این است که رشت یک دوره تحول را با کمک مجموعه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری تجربه کند تا به واسطه آن مردم نیز طعم خوش خدمت را بچشند.

فضای سبز به منزله شناسنامه شهرستان رشت است

حمیدرضا امام پناهی در مراسم کاشت نهال در ورودی جنوبی شهر رشت از سمت میدان گیل که با همت شهرداری این شهر صورت پذیرفت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته منابع طبیعی، اظهارداشت: درختکاری و افزودن بر ریه طبیعت، کاری ارزشمند است که هر ساله با این حرکت نمادین ضمن پاسداشت میراث طبیعی‌کشورمان به استقبال بهار می‌شتابیم.

فرماندار رشت با اشاره به کاشت بیش از ۳۱۰۰ اصله نهال از سوی مدیریت شهری رشت در هفته منابع طبیعی امسال، یادآور شد: یکی از نمادهای شاخص رشت در سطح ملی و جهانی، طراوت هوا و سرسبزی طبیعت آن است و ضرورت دارد تا دستگاه‌های متولی با کاشت درخت در مباد ورودی این شهر، ضمن افزایش‌سرانه فضای سبز شهرستان، دید بصری مبادی ورودی شهر را نیز چشم‌نواز نمایند‌.

وی با تاکید بر نقش مهم افزایش سرانه فضای سبز در توسعه بخش گردشگری منطقه، خواستار توجه بیشتر به مقوله نگهداری و حفاظت از فضای سبز موجود در شهرستان شد.

 فرماندار رشت در ادامه با حضور در بقعه آقا سید صالح(ع) کفترود به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مراسم کاشت نهال در محوطه این مکان مقدس که با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صورت پذیرفت، شرکت کرد.

 وی با اشاره به کاشت بیش از ۷۰۰۰ اصله نهال با نگاه به صنعت درختکاری و ایجاد درآمد در هفته منابع طبیعی امسال در محوطه اماکن متبرکه توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، این کار را عملی هوشمندانه و دوراندیشانه برشمرد‌که در‌آینده می‌تواند ضمن افزودن به سرانه فضای سبز و معنوی اماکن یادشده، منبع درآمد پایدار و مناسبی جهت ارائه خدمات به زوار و تأمین بخشی از هزینه‌های جاری این اماکن باشد.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن قدردانی و سپاس از شهردار رشت اذعان کرد: انتظار داریم دستگاههای مختلف برای موفقیت مدیریت شهری همگرایی داشته باشند زیرا هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری به این یکپارچگی و هم‌افزایی نیاز ندارد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت ماهیت کار شهرداری را تکیه بر مشارکت همه دستگاهها دانست و ضمن قدردانی از اقدامات اخیر استاندار گیلان برای حل و فصل معضلات پسماند شهر رشت ابراز داشت: در تلاشیم با همت همه اعضای شورای شهر و تلاش شبانه روزی شهردار رشت و مدیران خدوم این نهاد بتوانیم مسائل و مشکلات شهر را برطرف کنیم.

شفیعی اظهار داشت: امیدواریم با هزار میلیارد تومان اعتبار و پول نقدی که تخصیص پیدا کرده بتوانیم در دولت انقلابی رئیس جمهور محترم دو معضل پسماند و رودخانه های آلوده شهر رشت ساماندهی شوند.

Share