در جلسه امروز شورا صورت گرفت

تصویب بودجه ۹۷ شهرداری رشت | اعتراض به عملکرد روابط عمومی شهرداری و ردمصوبات شورا

کلیات بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت به مبلغ ۹۹۲ میلیارد تومان در این جلسه با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه صبح امروز شورای شهر رشت اعتراض فرمانداری در مورد نرخ افزایش تاکسی‌ها و همچنین اعطای کارت هدیه به نیروهای حجمی داده به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

اسماعیل حاجی پور در مورد اعتراض فرمانداری به افزایش نرخ تاکسی‌ها گفت: در جلسه ای که در اینباره تصمیم گرفته شد نماینده فرمانداری نیز حضور داشته است و شورای شهر رشت اصرار بر اجرای مصوبه دارد.

رضا رسولی نیز در این جلسه با بیان اینکه مصوبات شورا بدون کارشناسی رد می‌شود تصریح کرد: اگر جای دیگر قرار است تصمیم گرفته شود، شورا را تعطیل کنند و همانجا بروند و تصمیم بگیرند. این بی معنا است که تمام مصوبات ما به شورای حل اختلاف برود.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: مصوبات شورا فله‌ای نیست که اینگونه با آن برخورد می‌شود.

اعتراض شورا به عدم پاسخگویی روابط عمومی شهرداری رشت / تصویب بودجه ۹۹۲ میلیارد تومانی سال ۹۷

در این جلسه فاطمه شیرزاد عضو شورای رشت با اعتراض به عدم پاسخگویی روابط عمومی شهرداری رشت درباره هزینه‌های انجام‌شده و سفر پیرامون شهر خلاق خوراک اظهار کرد: متأسفانه اعضای شورا چشمان خود را نسبت به عملکرد روابط عمومی شهرداری رشت بسته‌اند. در جلسه تلفیق مدیر روابط عمومی شهرداری اصلا حضور پیدا نکرد و روسای کمیسیون بودجه و فرهنگی چشم خودشان را به این موضوع بستند و عملا با بودجه پیشنهادی روابط عمومی موافقت کردند.

رسولی در مورد کلیات بودجه گفت: بنده مخالف کلیات بودجه نیستم اما این رقم پیشنهاد شهرداری بود و ما نیز در کنار شهرداری ایستادیم و سعی خواهیم کرد که نظارت بیشتر انجام شود.

وی ادامه داد: تحقق این بودجه نیاز به یک سری پیوست ها دارد و باید گام های موثری برداریم تا گره ساخت و سازها را باز کنیم.

رسولی افزود: نباید طوری باشد که پس از تصویب بودجه فقط نظاره‎گر باشیم و ملزم باشیم که تعهدات را انجام دهیم.

رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: از مجموع درآمدهای مناطق و حتی بخشهایی که کمیسیون ۱۰۰ و ۷۷ است رقمی دیده شده نشان از افزایش ۲۳ درصدی است که بنده بر روی این حرف دارم.

وی ادامه داد: با توجه به رکود آیا امکان رسیدن به ۲۳ درصد وجود دارد. رقم هایی که گفته شده است چه تضمینی وجود دارد که تحقق پیدا کند؟ افتخار در افزایش رقم بودجه نیست بلکه در تحقق بودجه است. چرا وقتی می‌دانیم که ۶۰ بودجه تحقق نمی‌ بابد آن را تصویب کنیم.

عبداللهی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: ما باید در هزینه ها بیشتر توجه کنیم. خواسته ما از شهردار این است که پروژه های عمرانی که اولویت بندی شده است منابع انها را مشخص کنند بعد شروع کنند. طوری نباشد که کلیات تصویب شود بعد بگویند که منابع مالی پروژه ها تامین نشده است.

عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد بودجه ۹۷ گفت: جلسات زیادی در مورد این لایحه انجام شد.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم که بودجه تصویب شود و هزینه کردها را بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. در حوزه مدیریت شهری عدالت به درستی انجام نشده است.

شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به لایحه بودجه گفت: شهردار رشت در زمان تحویل لایحه بر دو موضوع نگرانی‌های زیست محیطی و ترافیکی توجه داشتند.

وی با تاکید بر رعایت انضباط مالی یادآور شد: موضوعات پسماند مانند بحث زرجوب و گوهر رود و کارخانه کود آلی نباید از کد ستاره دار استفاده شود و باید بودجه مستقیم داشته باشیم.

شیرزاد گفت: این بودجه بیت المال است و باید در خرج آن دقت لازم انجام دهیم.

کلیات بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت به مبلغ ۹۹۲ میلیارد تومان در این جلسه با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

Share