سرپرست فرمانداری رشت در جریان بازدید از محل حادثه قطع آب کوچصفهان، خبر داد:

ریزش چاه باعث قطعی آب ۴۰۰۰ مشترک کوچصفهانی شد | استقرار تیم کنترل کیفیت آبفا در محل

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، گفت: علت قطعی آب شرب شهر کوچصفهان ریزش چاه اصلی بوده که جهت رفاه حال شهروندان آبرسانی با ۱۵ دستگاه تانکر در حال انجام است و همچنین اکیپ فنی به صورت چند شیفته در محل مستقر هستند تا مشکل حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با همراهی مهندس حسینی مدیر عامل آب و فاضلاب استان، پس از بازدید محل حادثه قطع آب بخش کوچصفهان، در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به قطعی آب شرب بخش کوچصفهان اظهار کرد: از صبح روز گذشته آب شرب بخش کوچصفهان قطع شده است که در ابتدا تصور بر سوختن الکترو پمپ بود اما هنگام تعویض پمپ متوجه ریزش چاه اصلی شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، افزود: چاه اصلی با پمپاژ ۲۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهر کوچصفهان را تامین می‌کند که با این ریزش متاسفانه کلا از مدار خارج شد؛ بلافاصله ستاد بحران بخش به ریاست بخشدار تشکیل شد و همه دستگاه‌های متولی نظیر آبفا، شهرداری و آتش نشانی با همراهی بسیج پای کار حاضر شدند.

وی ادامه داد: با ۷ دستگاه تانکر آب‌رسانی که در داخل استان داشتیم، آب شرب مورد نیاز را از شهرهای رشت و آستانه اشرفیه برای مخازن کوچصفهان حمل کردند و همچنین آب‌های معدنی بسته‌بندی شده توسط آب و فاضلاب تهیه و بین شهروندان توزیع شد.

امام‌پناهی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ مشترک آب شرب در کوچصفهان داریم، تصریح کرد: صبح امروز هم با هماهنگی‌های صورت گرفته ۸ دستگاه تانکر آبرسان از استان‌های مجاور وارد کوچصفهان شدند و در حال آبرسانی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، بیان کرد: تانکرهای آبرسان، آب را به مخزن اصلی هدایت می‌کنند تا یک پایداری نسبی در شبکه آب‌رسانی داشته باشیم و علاوه بر این در توزیع آب‌های بسته‌بندی شده با مشارکت پایگاه‌های بسیج هم نقش دارند. برای اینکه مردم کمتر دچار مشکل شوند به منازلی که دارای تانکر هستند هم با تانکرها آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در پی این اتفاق تاکید داشتیم که نانوایی‌های ما نباید تعطیل شوند، اضافه کرد: شب گذشته به تمام نانوایی‌های شهر کوچصفهان آبرسانی شد تا نانوایی‌ها پخت عادی خود را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان گفت: برای اینکه هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود همزمان دو کار در حال انجام است از یک طرف شبانه روزی کار بازسازی چاه اصلی انجام می‌شود تا ۴۸ ساعت آینده چاه وارد مدار شود و شبکه آبرسانی به پایداری برسد.

وی اضافه کرد: از طرفی یک خط انتقال دیگر از تصفیه خانه بزرگ رشت که از سنگر به ۲۰۰ متری کوچصفهان رسیده که الان به صورت چند شیفته کار می‌کنند تا صبح روز چهارشنبه این خط انتقال هم به شبکه ورودی کوچصفهان اتصال یابد و با این اتفاق کاملا آب شهر کوچصفهان پایدار می‌شود و مشکل شهروندان حل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله از صبح روز چهارشنبه مشکل قطعی آب کامل حل می‌شود، تصریح کرد: آنچه که برای ما مهم است توجه به بهداشت آب شرب است، در پروژه خط انتقال آب از سنگر به کوچصفهان اکیپ فنی آب و فاضلاب در محل مستقر هستند تا بحث کلرزدایی و کنترل کیفیت همزمان صورت گیرد تا آب شرب عاری از آلودگی باشد، تمام تلاش‌ها بر این است تا کمترین آسیب به شهروندان نرسد.

Share