در جلسه شورا عنوان شد؛

از موافقت با لایحه کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به داماش تا نطق گیلکی رئیس شورا

محمدحسین واثق کارگرنیا، رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه روز زبان مادری را پشت‌سر گذاشتیم، تصریح کرد: به همین منظور نطق پیش دستور جلسه را با زبان مادری گلیکی قرائت خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و هشتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه روز زبان مادری را پشت‌سر گذاشتیم، تصریح کرد: به همین منظور نطق پیش دستور جلسه را با زبان مادری گلیکی قرائت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، مهندسان در بالا بردن سطح زندگی مردم در بخش ساخت‌وساز بسیار اثر گذار هستند، اظهار داشت» جامعه مهندسین رشت با توجه به تعهداتی که دارند برای پیشرفت رشت و با ایجاد شهری آرمانی گام برمی‌دارند.

کارگرنیا در مورد نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام شهیده مدافع سلامت نرجس خانعلزاده گفت: خیابان چهار راه قدس به بیمارستان توتونکاران به نام اولین شهیده مدافع سلامت نام‌گذاری شد.

در ادامه لایحه سرویس بهداشتی در پیاده راه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

رییس شورای شهر رشت در خصوص زمین‌هایی که برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است، گفت: زمینی در خیابان شیک، کوچه زیبایی، شهرداری برای سرویس بهداشتی پیاده راه فرهنگی در نظر گرفته که با یک فوریت این لایحه موافقت شد و به کمیسیون‌های بهداشت، بودجه و عمران ارجاع داده شد.

در ادامه، لایحه کمک مالی به باشگاه بسکتبال گیل پارس با رقم ۱۰ میلیون تومان همچنین کمک مالی به بسکتبال داماش در حوزه اعزام به مبلغ ۱۰ میلیون تومان موافقت شد.

هادی رمضانی، عضو شورای شهر رشت در خصوص کمک به تیم‌های ورزشی گفت: مصوبات اینجا صورت می‌گیرد اما تیم مذکور باید ده‌ها بار به بخش مالی مراجعه کنند و آنقدر سختی می‌کشند که دیگر پول ارزشی نخواهد داشت بنابراین باید به به مصوبات شورا احترام گذاشته شود و به خوبی اجراء شود.

همچنین با لایحه کمک به باشگاه فرهنگی و ورزشی داماش به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

در ادامه لایحه ساماندهی دکه‌ها غیر مجاز در سطح شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

گفتنی است؛ این دکه‌ها سال‌ها است که فعالیت می‌کنند، حتی چند دست چرخیده‌اند و باید در چارچوب قانون شهرداری قرار گیرند.

در ادامه بودجه شورای شهر به مبلغ ۲ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

همچنین روز یکشنبه آینده جلسه استیضاح شهردار رشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود.

Share