رسولی عضو شورای شهر رشت

سرنوشت توسعه شهر رشت در یک دو گانه عافیت – منفعت قرار گرفته است/کمیته ویژه پیگیری روند واگذاری داماش تشکیل شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت گفت: سرنوشت توسعه شهر رشت در یک دو گانه عافیت – منفعت قرار دارد که البته سالهاست موجب عدم توسعه این شهر شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی در نطق پیش از دستور خود در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه آیت ا… دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی ( ره ) و روز قوه قضائیه اظهار کرد:امروز ، یکصدمین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت را در حالی آغاز میکنیم که در آستانه آغاز سومین سال فعالیت شورای چهارم هستیم.
۱۳۹۴-۰۳-۱۷_۱۲-۱۴-۱۸_f4a2fd58a24540a7a43efc0cb11fccbcوی با بیان اینکه در طول صد جلسه گذشته اتفاقات زیادی در شورای شهر رشت افتاده و زحمات شبانه روزی اعضاء محترم شورا سبب گردیده تا ثمرات ارزشمندی برای شهر رشت به بار نشیند اضافه کرد: پروژه جمع آوری آبهای سطحی ، پلهای عابر پیاده ، فاز اول خط ویژه اتوبوس و… به اجرا رسیده و برخی دیگر مانند تکمیل طرح تفصیلی شهر رشت ، تکمیل طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ، ساماندهی رودخانه ها و لندفیل سراوان ، مرکز کنترل ترافیک و پروژه های کوچک و بزرگ دیگر در آینده نه چندان دور به ثمر خواهد نشست.
رسولی افزود:اگرچه در این میان شاید آنچه بیشتر در اذهان عمومی اثر گذاشت ، تجربه تغییر یا انتخاب ۶ نفر به عنوان شهردار و سرپرست شهرداری در طول دو سال گذشته است که قطعا یک نقطه تاریک در کارنامه شورای چهارم به حساب می آید.

سرنوشت توسعه شهر رشت در یک دو گانه عافیت – منفعت قرار گرفته است
عضو شورای شهر رشت در ادامه نطق خود اظهار کرد: آنچه که در این جلسه به آن خواهم پرداخت ، نگاه ریشه یابانه و آسیب شناسانه به مقوله توسعه شهر رشت است. پاسخ به سوالاتی که شاید در ذهن هر شهروند رشتی و حتی شاید در ذهن اعضاء شورای شهر در ادوار مختلف هم وجود دارد که چرا با وجود دوندگی ها و تلاش های بسیار ، پیشرفت متناسبی در شهر اتفاق نمی افتد !
رضا رسولی با بیان اینکه روی سخن بنده با تک تک شهروندان رشتی است ,گفت: پس از دو سال مطالعه موشکافانه در سیستم مدیریت شهری رشت ، به نظر بنده آسیب توسعه شهر رشت در چند ده سال گذشته در دو عامل « فقدان حرکت های اجتماعی توسعه طلبانه و مطالبه و مشارکت عمومی در راستای توسعه شهر» و «وجود مناسبات قوی و ریشه داری که خواسته یا نا خواسته عملکرد ضد توسعه دارد» خلاصه می شود.
وی هر یک از عوامل فوق را دارای ویژگیهایی دانست و گفت: پرداختن به آنها به صورت تفصیلی در این مجال نمی گنجد.اما مختصرا به برخی ویژگیهای این دو عامل اشاره می نمایم.
رضا رسولی ادامه داد:عامل اول دلایلی دارد مانند بی تفاوتی ، فرافکنی ، فقدان انگیزه کافی برای توسعه و غیره . چه در برخی از شهروندان و چه در برخی از مدیران لایه های مختلف شهری . در واقع ریه اصلی این عامل را میتوان عافیت طلبی دانست.
وی اضافه کرد:عامل دوم ریشه هایی دارد مانند نا آگاهی ، واپس گرایی ، کم تحملی و علاقه مفرط به آشوب و بی نظمی .به نظر می رسد جریان ضد توسعه به دبال نوعی منفعت در ایجاد فضای نا امن و بی نظم باشد و در واقع ریشه اصلی آن منفعت طلبی است .
عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت در ادامه نتیجه گرفت: سرنوشت توسعه شهر رشت در یک دو گانه عافیت – منفعت قرار دارد که البته سالهاست موجب عدم توسعه این شهر شده است.
وی با بیان اینکه برای گذار از این بزنگاه تاریخی شهر رشت ، نمی تواند تنها قائم به فرد باشد تصریح کرد: در واقع کلمه کلیدی برای عبور از شرایط فعلی و قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار شهر رشت ، بالا رفتن سطح مشارکت های مردمی و اجتماعی و داشتن گفتمان مطالبه گری در اصناف و اقشار و خصوصا جوانان از طریق مجاری و مبادی پیش بینی شده در قوانین و با سرمشق قرار دادن فرمایشات و منویات متعدد مقام معظم رهبری در زمینه مطالبه گری به عنوان فصل الخطاب می باشد.

داماش تها یک نام نیست/کمیته ویژه پیگیری روند واگذاری داماش تشکیل شود
عضو شورای شهر رشت در ادامه به یک از مشکلات فوتبال رشت یعنی وضعیت نامشخص تیم داماش گیلان اشاره کرد و گفت: شاید کمتر کسی پس از شنیدن این نام به یاد قریه ای در شهرستان رودبار می افتد. و یا به یاد گل های کمیاب سوسن چلچراغ و یا به یاد یک برند تجاری .بلکه برای همه شهروندان شهر رشت و حتی اهالی استان گیلان ، نام داماش مترادف است با نام تیم فوتبال داماش گیلان و بیم ها و امید ها و افتخارات و حسرت هایی که در طول سالهای گذشته در دل هر رشتی به جا گذاشته است .
وی اضافه کرد:همین دلیل کافی است تا ثابت کند داماش تنها یک نام نیست ، بلکه بخش غیر قابل انکاری از موجودیت و هویت شهر رشت و یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی این شهر است.اما امروز ، به سان سال گذشته ، این تیم شرایط خوبی ندارد . کمتر از دو ماه تا شروع بازیهای لیگ یک کشور باقیمانده است اما هنوز خبری از تدارکات لازم برای شروع فصل نیست .
رسولی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز این مساله که در طول سالهای گذشته چه اتفاقاتی برای این باشگاه ورزشی افتاده و چه کسانی برای این تیم زحمت کشیده اند و یا چه کسانی در طول این مسیر مقصر بوده اند اهمیت ندارد گفت: آنچه امروز اهمیت دارد همدلی و همراهی همگان در حل و فصل مشکلات داماش و زمینه سازی برای حضور قدرتمند این تیم در فصل پیش رو است.
عضو شورای شهر رشت افزود:در حال حاضر که به حمدا… با پیگیری های مردم فوتبال دوست شهر رشت و هوادران تیم داماش و همینطور تدبیر مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ، نماینده سهامداران این تیم اعلام آمادگی کرده اند که تیم را واگذار کنند ، یک شرایط تاریخی پیش امده که مشکل مالکیت این تیم یکبار برای همیشه حل شود .
رسولی با بیان اینکه روی سخن بنده با جناب دکتر گودرزی ، وزیر محترم ورزش و جوانان است؛اظهار داشت: جناب وزیر!حضرتعالی مانند بنده معلم و البته استاد بنده هستید و خوب می دانید که دلخوشی جوانان امروز در فقدان فضاهای تفریحی و فرهنگی مناسب به تیم های ورزشی است .تیم داماش در روزهای نه چندان دور ی توانست بیش از بیست هزار جوان رشتی را به ورزشگاه بیاورد . از حضرتعالی خواهش میکنم در خصوص انتقال این تیم در شرایط حساس مساعدت فرمائید.
وی اشافه کرد:جناب استاندار ، مجمع محترم نمایندگان استان گیلان، نمایندگان محترم شهرستان رشت ، جناب فرماندار ، مدیر کل محترم ورزش و جوانان ، همکاران محترم در شورای شهر رشت ، شهردار محترم.امروز نیاز به یک اتحاد و همدلی جدی داریم تا مشکل این تیم حل شود در غیر این صورت شاید جواب قانع کننده ای برای جوانان پر شور این شهر و این استان نداشته باشیم.
رسولی در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه پیگیری برای برنامه ریزی یک نشست در سطح وزارتخانه در راستای عملیاتی کردن روند واگذاری باشگاه را خواستار شد و گفت: این مساله در زمان اندک باقیمانده باید به نتیجه برسد.
عضو شورای شهر رشت در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد مرحوم نیروان سلطانی که چند روز پیش در حادثه ای متاسفانه دچار مرگ مغزی گردید اظهار کرد: خانواده بزرگوار آن مرحوم طی یک عمل انساندوستانه و خداپسندانه با اهداء اعضاء این جوان به چندین نفر از هم میهنان به این عزیزان زندگی دوباره بخشیدند و به نیروان عزیز زندگی جاودانه !

Share