آیا پرورش مرغ بومی تخمگذار سود دارد؟+ هزینه راه اندازی

اما آیا میدانید چه عواملی باعث می شود تا فرایند اخذ وام، آسان تر گردد؟سایت هایی مثل پیشرو طرح در زمینه نگارش طرح توجیهی فعالیت دارند که این امکان را در اختیارتان قرار خواهند داد.

در حال حاضر مشاغل گوناگونی وجود دارند که فرصت هایی عالی برای سود دهی و کسب درآمد میلیونی را محقق ساخته اند. یکی از این حرفه ها، پرورش مرغ بومی است. همانطور که میدانید مصرف سرانه مرغ و تخم مرغ در کشور ما بالاست. در حقیقت مرغ بومی منجر به تولید این گروه از مواد غذایی ضروری خواهد شد.

مرغ و تخم مرغ از مواد پروتئینی بسیار مهمی هستند که در سه حوزه خانگی، صنعتی و عمومی مورد توجه می باشند. لذا تامین آنها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. حال اگر حوزه پرورش مرغ بومی را انتخاب نمایید، گامی موثر در جهت تامین این ماده برداشته و نیازهای مربوط به آن را نیز برطرف خواهید کرد. افزون بر همه اینها به یک درآمد میلیونی و عالی دست پیدا می کنید. مادامی که نیاز به مرغ و تخم مرغ وجود داشته باشد، نیاز به پرورش مرغ بومی هم خواهد بود.

مزایای پرورش مرغ بومی

اگر بدانید که پرورش مرغ بومی دارای چه مزیت های قابل توجهی است، بی شک رغبت بیشتری برای ورود به این حرفه پیدا خواهید کرد. در ادامه راجع به مزایای پرورش مرغ بومی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

  • عدم نیاز به سرمایه زیاد یکی از مهمترین مزایای این کار محسوب می شود. شما می توانید مرغ های محلی را با کمترین قیمت خریداری کرده و به بیشترین سود برسید.
  • به دنبال آن، رونق اشتغال ایجاد شده و صنعت تولید مرغ و تخم مرغ نیز توسعه خواهد یافت.
  • پرورش مرغ بومی، حتی در کمترین فضای ممکن هم امکانپذیر خواهد بود. چه بسا که این موضوع منجر به کاهش هزینه ها نیز می گردد.
  • شما می توانید از فضایی که خود در اختیار دارید برای پرورش مرغ بومی کمک بگیرید. بدون اینکه نیاز باشد مکانی را اجاره کنید.
  • دقیقا به همین علت هم سود حاصل از این کار، بسیار بالاست.

بررسی سود حاصل از این کار

به طور کلی پرورش مرغ بومی همراه با سود بالایی است. چرا که هزینه های مربوط به این کار، پایین بوده و در نتیجه، قسمتی از درآمدی که به دست می آید، صرف جبران هزینه ها نخواهد شد. البته سود حاصل از این کار با توجه به عوامل متعددی بررسی می گردد. اگر می خواهید به بهترین سود حاصل از پرورش مرغ بومی دست یابید، باید یک نژاد مناسب از مرغ را انتخاب کنید.

با این کار، تلفات به حداقل رسیده و ضرر نخواهید کرد. باید شرایط مساعدی را هم برای پرورش مرغ ها فراهم آورید. تامین تغذیه مناسب آنها را هم فراموش نکنید. اگر به همه این قواعد پایبند باشید، به بیشترین سود ممکن دست خواهید یافت.

پرورش مرغ بومی با استفاده از روش های متنوع

اگر تصمیم قطعی خود برای پرورش مرغ بومی را گرفته اید، باید بدانید که این کار با استفاده از روش های متنوعی امکانپذیر خواهد بود. اولین انتخابی که می توانید داشته باشید، تهیه مرغ بومی است. راه دیگری که وجود دارد و می توانید آن را انتخاب کنید، استفاده از تخم مرغ نطفه دار می باشد. راه سوم، تهیه جوجه یک روزه بومی و راه آخر هم جوجه یک الی دو ماهه است. اختیار با شماست که بخواهید کدام یک از این روش ها را انتخاب کرده و در پیش بگیرید.

پرورش مرغ بومی، یک فرصت اقتصادی بی نظیر

پرورش مرغ بومی یک فرصت اقتصادی بی نظیر است که با بهره گیری از آن می توانید شانس های بزرگی را به خود هدیه دهید. شانس هایی که همیشه در خانه شما را نمی زنند. شاید مصرف کنندگان بتوانند از نیازهای غیر اساسی خود چشم بپوشند، اما از مصرف مواد غذایی ضروری مثل مرغ و تخم مرغ نمی توانند پرهیز کنند.

در واقع خیلی از غذاها بدون وجود مرغ و تخم مرغ، امکان آماده شدن ندارند. همین ضرورت و اهمیت بالای این محصولات کافی است تا به پرورش مرغ بومی به چشم یک فرصت اقتصادی خوب نگاه کنید. شما باید قدر این فرصت را دانسته و از آن، نهایت بهره را ببرید.

پیش بینی آینده این حرفه

نیاز جوامع در رابطه با محصولی مثل مرغ و تخم مرغ، رو به گسترش است. حال با توجه به افزایش نیازها و پیش از آن، افزایش جمعیت؛ بر میزان تقاضا و درخواست ها همچنان افزوده می گردد. با این وجود می توان آینده خوبی را برای این حرفه تصور کرد. علاوه بر نیازهای موجود در خصوص مرغ و تخم مرغ؛ عامل دیگری هم وجود دارد که آینده کاری پرورش مرغ بومی را تضمین خواهد کرد. آن هم افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ است.

شاید افزایش قیمت این محصولات، از سویی به نفع مصرف کنندگان نباشد؛ اما حتما این موضوع به نفع شماست. واضح تر که بخواهیم بگوییم، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، مصادف خواهد بود با افزایش سود و درآمد.

دریافت وام جهت پرورش مرغ بومی

شاید برای پرورش مرغ بومی، نیاز به مهارت های خاصی باشد. اما این همه ماجرا نیست. نباید تصور کنید حالا که مهارت لازم را دارید، پس تمام شرایط برای شروع کار مهیاست. بله مهارت، عامل مهمی در آغاز یک حرفه به شمار می آید. اما مهمتر از آن، سرمایه است که باید داشته باشید. البته همه آنهایی که می خواهند حرفه ای را شروع کنند، سرمایه دار نیستند. شما سرمایه لازم برای پرورش مرغ بومی را از طریق دریافت وام می توانید تامین کنید.

اما آیا میدانید چه عواملی باعث می شود تا فرایند اخذ وام، آسان تر گردد؟ پروسه دریافت وام از بانک ها، یک پروسه زمان بر است. البته در صورتی که دست خالی به بانک مراجعه کنید. وگرنه با در دست داشتن اسناد معتبری مثل طرح توجیهی پرورش مرغ بومی، این پروسه، کوتاه و راحت خواهد بود.

سایت هایی مثل پیشرو طرح در زمینه نگارش طرح توجیهی فعالیت دارند که این امکان را در اختیارتان قرار خواهند داد. لذا می توانید پس از دریافت طرح توجیهی ارزان از طریق آن، وام مورد نیاز خود را دریافت کرده و یک استارت خوب را به همین زودی بزنید.

Share