امام جمعه آستارا؛

مشکل کمبود آرد در آستارا برطرف شود | نمی توان یک شهر مرزی را با سرپرست اداره کرد

کاظم حافظ نیا با انتقاد از صف های طویل نانوایی در آستارا گفت: مشکل کمبود آرد و نان در شهرستان باید به سرعت حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت قرمز مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به توصیه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به تقوا گفت: بنا به فرمایش سیدالشهدا (ع) یکی از آثار تقوا، عمل به آموزه های دین و توجه به کلام ائمه معصومین است و خداوند متعال تقوا را به عنوان یک ضمانت برای انسان های مومن قرار داده است.

حافظ نیا افزود: پروردگار متعال تقوا را ضامن تغییر احوال مؤمن به سوی ذات الهی و یکتا پرستی قرار داده و تقوا انسان را به سوی رستگاری پیش می برد.

وی اثر دیگر تقوا را رساندن روزی از راه های دور از انتظار دانست و تصریح کرد: انسان خدا ترس از مسیر هایی روزی خدا را دریافت می کند که هیچ انتظاری ندارد.

حافظ نیا بهشت را پاداش انسان های با تقوا دانست و بیان کرد: بنا به فرمایش امام حسین علیه السلام تنها با اطاعت خداوند متعال و تقوا می توان به رضوان الهی رسید، بنده صالح پروردگار لیاقت رسیدن به بهشت را دارد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به جمعه ۵ شهریور روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز گفت: موسسات و کارخانجات تولید دارو در این ایام سخت کرونایی و کمبود سرم در کشور با تلاش مضاعف مشکلات این حوزه را حل کنند، ما تولید کننده سرم هستیم و نباید مشکلی در این حوزه داشته باشیم.

حافظ نیا با تاکید بر لزوم تامین دستگاه اکسیژن در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا گفت: اگر قصد و نیت کار خیر دارید برنج و قیمه نیاز نیست، احسان و خیرات این روزها نذر کپسول اکسیژن است و بی انصافی است که متمول و آستارایی باشید و همشهری شما بخاطر نبود اکسیژن از دنیا برود، عزیزان! اکنون هنگام نشان دادن غیرت است.

وی با انتقاد از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: چرا خیلی ها این بیماری را هنوز باور ندارند؟ از مردم و اصناف گلایه داریم، بیشترین عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نانوایی ها، تاکسی ها، اصناف و اقشار مختلف مردم است و نتیجه آن تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: در بین الصلاتین نماز جمعه امروز هم برای خرید کپسول اکسیژن برای بیمارستان آستارا توسط نمازگزاران همت می کنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر و دولتمردان بیان کرد: دولتمردان باید با الگو گرفتن از شهیدان به مردم خدمت کنند، دولت سیزدهم باید با رای بسیار خوبی که کابینه اش از مجلس گرفت، باید دولت کار و خدمت جهادی باشد.

حافظ‌نیا با تاکید بر حل مشکلات معیشتی مردم و کرونا به عنوان اولویت های اول گفت: دولت باید فکر عاجلی برای این امر کند و در کنار آن باید دولت وفاق ملی باشد، ما نباید شاهد چند صدایی در دولت جدید باشیم و اختلافات کابینه دولت نباید به میان جامعه بیاید.

وی خطاب به اعضای شورای ششم آستارا گفت: جلسات شورا نباید به صورت لایو برگزار شده و مردم شاهد دعوای برخی از اعضا باشند، اختلاف نظر کاملا طبیعی است ولی نباید در داخل جامعه این موارد درز پیدا کند، این موارد در شان شورای یک شهر مرزی نیست و بین اعضا مشکلات باید حل شود.

حافظ نیا افزود: هیچ فردی حق نفوذ در بین ۷ عضو شورا را ندارد و باید هویت شورا حفظ شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به عدم همکاری برخی اعضای کابینه دولت گذشته با رسانه گفت: در دولت گذشته میکروفن خبرنگار گرفته و پرت می شد و امیدواریم در دولت جدید شاهد همکاری تنگاتنگ دولت با خبرنگاران باشیم.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب استانداران و مدیران لایق دولتی از سوی دولت گفت: امتداد موفقیت دولت در انتخاب استانداران جوان، انقلابی، جهادی و کار بلد است و نباید با سفارش و نفوذ فردی سر کار بیاید، دولت باید در انتخابات استانداران و فرمانداران به ۳ شاخص جوان، انقلابی و کاربلد توجه کند.

حافظ نیا با انتقاد از صف های طویل نانوایی در آستارا گفت: مشکل کمبود آرد و نان در شهرستان باید به سرعت حل شود و از متولیان امر درخواست رسیدگی جدی و سریع را به این موضوع داریم.

وی با انتقاد از قطعی های مکرر آب در آستارا گفت: هر بار با وعده یک مسئول مواجه شدیم و مشکل آب آستارا همچنان پابرجاست، این موضوع باید مورد رسیدگی جدی قرار گرفته و باید حل این مشکل را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

خطیب جمعه آستارا گفت: نمی توان یک شهر مرزی را با سرپرست اداره کرد، تعیین و تکلیف سرپرستان فرمانداری و شهرداری آستارا باید به سرعت مشخص شده و به باید زودی شاهد تصدی مسئولیت قطعی برای این سمت ها باشیم.

Share