معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف زنان گیلان؛

زنان را برای زنان به میدان بیاوریم | طرح بیمه زنان سرپرست خانوار در دستور کار است

خزعلی اظهار کرد: امروز نگاه به زنان باید به مانند دوره حیات امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب جامع، کامل و بدون افراط و تفریط باشد تا شاهد بروز استعدادها و توانمندی‌های بانوان ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین برنامه حضور خود در رشت در مانور امداد و نجات شرکت و از نمایشگاه دست سازه‌های «زنان سرزمین من» در هلال احمر استان گیلان بازدید کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف زنان استان گیلان با بیان اینکه جنگ سخت منبع مادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: همانگونه که جنگ سخت منبع مادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جنگ نرم موجب از بین رفتن فرهنگ، هویت، ارزش‌ها و جایگزین شدن ضد ارزش بجای آن‌ها می‌شود.

خزعلی افزود: متاسفانه جنگ نرم موجب خدشه در نقش مادری و وظایف دینی زنان و دختران می‌شود. پس هر گامی که در جهت مقابله با آن نابجا برداشته شود یا سستی و تعللی صورت گیرد، موجب کمک به دشمن خواهد بود که با همه توان و امکانات خود وارد میدان شود، کما اینکه در حال حاضر همینطور است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های بزرگ ما در این زمینه، توجه به خانواده و به طور ویژه توجه به نقش زنان و دختران است که هر چه در این حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی صورت گیرد، تاثیر آن در نسل‌های آینده مشاهده خواهد شد.

خزعلی ادامه داد: بنا به تعبیر زیبای بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) قرآن انسان ساز است و زن هم نیز انسان ساز، پس هر زمان که تفسیر قرآن به انحراف کشیده شود، جامعه نیز به سوی انحراف و انحطاط خواهد رفت، هر زمان که زن و کارکردها و ارزش‌های وجودی زن تحریف شود، باید منتظر هلاکت و انحطاط جامعه بود، لذا امیدواریم مدیریت و سرمایه‌گذاری در حوزه زنان و خانواده هدفمند و با برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد.

معاون امور زنان و خانواده اظهار داشت: اسلام برای زنان جامعه در همه زمینه‌ها برنامه دارد، ما نیز باید در هر موقعیت زمانی از آموزه‌های دینی بهره بریم و آن‌ها را بکار بندیم.

خزعلی با تاکید بر اینکه معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری سعی بر این دارد که زنان را برای زنان به میدان بیاورد، افزود: هم در عرصه‌های خانوادگی و حمایت‌هایی که باید خود زنان از زنان داشته باشند و آسیب‌هایی که متوجه جامعه زنان و خانواده آن‌ها هست با همت خودشان برطرف شود، و هم در عرصه‌های توانمندسازی و ارتقاء علمی، فکری، روحی و رسیدن به موقعیتی که بتوانند روی پای خودشان بایستند و باری را از دوش جامعه بردارند، همان گونه که در زمان جنگ نشان دادند صبوری، استقامت و توانمندیشان را در مسیر احیاء دین و تداوم انقلاب با تمام وجود به کار خواهند گرفت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه بانوان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی است، گفت: توانمندسازی، ارتقای علمی، فکری، روحی و اجتماعی زنان برای رسیدن برای اهدافشان از مهمترین راهبردهای معاونت زنان و امور خانواده دولت است.

وی با بیان اینکه زنان باید به گونه‌ای توانمند شوند که روی پای خودشان در جهت رسیدن به موقعیت دلخواهشان بایستند، عنوان کرد: زنان جامعه ایران باید بتوانند با استقامت، صبوری و خلاقیت ضمن رسیدن به اهدافشان باری از دوش جامعه بردارند.

خزعلی اضافه کرد: امروز نگاه به زنان باید به مانند دوره حیات امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب جامع، کامل و بدون افراط و تفریط باشد تا شاهد بروز استعدادها و توانمندی‌های بانوان ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امام راحل پس از انقلاب زمینه را برای حضور و بروز استعدادها و توانمندی‌های بانوان ایران اسلامی محیا نمودند، اظهار کرد: امام راحل پیروزی نهضت را مدیون بانوان می‌دانستند و معتقد بودند زنان باید در امور اساسی و مقدرات مملکت مشارکت فعال داشته باشند.

خزعلی خاطرنشان کرد: طرح بیمه زنان سرپرست خانوار، دور کاری مادران شاغل، تسهیلات فرزندآوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

Share