وزیر اسبق امور خارجه در پیش از خطبه نماز جمعه رشت؛

رئیس‌جمهور به راه خود باورمند است | کاخ سفید تا امروز نتوانسته هیج غلطی بکند

وزیر اسبق امور خارجه گفت: معیشت مردم به تولید بستگی داشته و رئیس‌جمهور به راه خود باورمند است پس همراهان رئیس‌جمهور باید کمک کنند تا نقشه راه به‌خوبی اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، منوچهر متکی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت دهه فجر و عزت و استواری ملت ایران به‌واسطه خون شهدا اظهار کرد: ملت ایران در عرصه‌های مختلف با بصیرت و هوشیاری توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردند، اگرچه مردم از مشکلات، کم‌کاری‌ها و اهمال‌کاری‌های برخی مسؤولین گله‌مند اما هیچ‌گاه انقلاب و رهبر خود را تنها نگذاشته و با بصیرت و هوشیاری توطئه‌های آنان را خنثی می‌کنند.

وی با اشاره به ادعای پهلوی مبنی بر اینکه دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در کل کشور ساخته درحالی‌که جمهوری اسلامی در سال اول پیروزی خود ۱۰ هزار مدرسه در کشور ساخت، گفت: اگر توطئه خناسان و فتنه‌انگیزی عوامل آن‌ها نبود و روند ادامه می‌یافت کشور به لحاظ رفاهی به‌جای بهتری می‌رسید.

وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه در گذشته غربی‌ها برای کشور تصمیم‌گیری می‌کردند و وابستگی به کشورهای استعمارگر نهادینه‌ شده بود، افزود: آمریکایی‌ها در حوزه استقلال سیاسی دریافتند که نقشه‌های آن‌ها با سخنان امام (ره) نقش بر آب می‌شود البته این استقلال سیاسی باید به‌وسیله استقلال اقتصادی، فرهنگی مراقبت و نگهداری شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی خود می‌دانند که توان حمله نظامی به ایران را ندارند و جرج بوش آرزو به‌ دل کاخ سفید را ترک کرد و تا امروز نتوانستند چنین غلطی کنند، افزود: استقلال امنیتی و دفاعی ایران اسلامی زبانزد است لذا همان‌گونه که در حوزه دفاعی بر توانمندی داخلی اعتقاد داریم در حوزه اقتصادی نیز باید این باور را ارتقا ببخشیم.

متکی با بیان اینکه در هشت سال گذشته شعار «بی‌همگان به سر شود بدون غرب نمی‌شود» سر داده می‌شد، خاطرنشان کرد: آنان معتقد بودند برای حل مشکلات باید به‌پیش کدخدا رفت، این مسیر را انتخاب کردند اما مشکلات حل نشد چراکه جهت‌گیری‌ها درست نبود.

وی با تأکید بر اینکه سلامت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به این جهت است که امام خمینی رحمت‌الله و فرزندانش ازجمله سردار سلیمانی‌ها از راهی که در پیش‌گرفته‌اند هرگز نمی‌ترسیدند، افزود: برای رسیدن به قدرت اقتصادی نیز باید چنین تفکر و چنین جراحی را در نظر گرفت باید توجه کافی به تولید داشته باشیم چراکه بدون توجه به تولید، اقتصاد پویا نخواهیم داشت.

وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه دشمن در گذشته ذوق‌زدگی ما را برای برجام می‌دید و تره هم برای ما خورد نمی‌کرد، گفت: شرایط مذاکره امروز تغییر کرده و امروز رئیس‌جمهور کشور تمرکز خود را روی برجام و مذاکرات نمی‌گذارد و به فکر خنثی‌سازی تحریم‌هاست و این‌گونه شرایط با گذشته متفاوت است.

متکی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به استان گیلان و اینکه گفته بود مسببان وضع موجود نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند، افزود: معیشت مردم به تولید بستگی دارد، رئیس‌جمهور به راه خود باورمند است پس همراهان رئیس‌جمهور باید کمک کنند تا نقشه راه به‌خوبی اجرا شود زیرا مردم منتظر تحول و تغییر هستند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات باید توسط دولت به‌صورت میدانی دیده شود و نمی‌توان از داخل اتاق کشور را مدیریت کرد گفت: رهبری مدیر پروژه باورمندی به جوانان در کشور است و سایر مسؤولان نیز باید به این تفکر اعتقاد پیداکرده و به جوانان تکیه کنند چراکه رهبری در گام دوم انقلاب جوانان را محور و قرار داده و به آنان اعتماد دارد.

Share